טוני סלבדור, מהנדס בכיר באינטל: "אנו עוברים מעידן של נתונים המבוססים על אמונה, לאמונה המבוססת על נתונים"

"ככל שהמידע שלנו הופך לזמין יותר, כך הוא משפיע יותר על חיינו. ההשפעה הזו תלך ותגדל בשנים הקרובות", אמר סלבדור - מהנדס בכיר במעבדות אינטל, באירוע מיוחד שערכה החברה להצגת העבודה של קבוצת העתידנים שלה ● לדבריו, "השאלה שאנחנו שואלים את עצמנו, היא איך בני אדם ינצלו את המידע הזה לטובתם ויפיקו ממנו יותר ערך? איך ננהל את המידע הזה בזמן שהוא מנהל אותנו ואיך התמורה הזו תשפיע על העתיד הקרוב והרחוק שלנו כחברה?"

"לפני תקופתו של קופרניקוס, האמנו שהשמש נעה סביב כדור הארץ ושרטטנו את מערכת השמש בהתאם. עם פרסום כתביו של קופרניקוס, התחלנו להאמין, כמובן, שכדור הארץ הוא זה שנע סביב השמש. המסקנה ברורה: המין האנושי עובר בהדרגה מעידן של נתונים המבוססים על אמונה, לאמונה המבוססת על נתונים", כך אמר טוני סלבדור, דירקטור ומהנדס בכיר במעבדות אינטל (Intel Labs). לדבריו, "יש לנו המון מידע סביבנו. המון. ככל שהוא הופך לזמין יותר – ומדובר במשהו שקורה מדי יום – כך הוא משפיע יותר על חיינו. ההשפעה הזו תלך ותגדל בשנים הקרובות".

סלבדור אמר את הדברים באירוע מיוחד שערכה השבוע אינטל (Intel) במרכז הכנסים של סן פרנסיסקו, קליפורניה. האירוע, שנערך יום לפני פתיחת כנס המפתחים השנתי של ענקית השבבים – IDF 2013 (ר"ת Intel Developer Forum), הציג את העבודה של קבוצת עתידנים ומהנדסים במעבדות אינטל, שפועלת למיפוי שוק המיחשוב העתידי והבנת צרכיהם של משתמשי טכנולוגיות העתיד.

"אני לא יודע אם שמתם לב, אבל הכל דיגיטלי היום", אמר סלבדור. "ב-50 השנים האחרונות העברנו את הכל מהפיזי – לדיגיטלי. זה כאילו חיינו במנזר והעלינו את כל החוכמה שבעל פה על הכתב. כבר שנים על גבי שנים שאנחנו לוקחים מידע פיזי – כלומר אטומים, ומעבירים אותו למידע דיגיטלי – כלומר ביטים ובייטים".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

כל המידע הזה, הוסיף, "זמין היום גם ברשת העולמית: המוניטין שלנו מקוון, העסקים שלנו מקוונים, חיי החברה שלנו מקוונים – הכל. העולם הפך לדיגיטלי. זו עובדה – והיא משנה את האופן שבו אנו חיים את חיינו. אנחנו חושבים אחרת משחשבנו בעבר, מתנהגים אחרת משהתנהגנו בעבר ופועלים אחרת משפעלנו בעבר. אנחנו נמצאים בפתחו של עידן, שבו כל מה שאנחנו עושים מקיף אותנו כל הזמן. כל המידע שלנו זמין לנו בכל מקום ובכל זמן, וזה משנה כל אספקט בחיים היומיום שלנו: איך אנחנו מתקשרים זה עם זה, איך אנחנו מרוויחים כסף, איך נקבע מעמדנו בחברה ולפי אילו ערכים מתנהלת החברה שלנו".

הוא הסביר, כי "השאלה שאנחנו שואלים את עצמנו, על רקע העידן החדש הזה שאנחנו נמצאים בפתחו, היא איך בני אדם ינצלו את המידע הזה לטובתם ויפיקו ממנו יותר ערך? איך ננהל את המידע הזה בזמן שהוא מנהל אותנו ואיך התמורה הזו תשפיע על העתיד הקרוב והרחוק שלנו כחברה? לא מדובר בשאלות טכנולוגיות בהכרח, אלא בשאלות אנושיות וקיומיות, שחשוב מאוד לשאול אותן. ברור שלתעשיית הטכנולוגיה יהיה תפקיד מרכזי בעידן החדש הזה, ויהיה מרתק לראות כיצד בדיוק זה יקרה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים