מכירת מירס יוצאת לדרך – המהלך יקטין את התחרות בשוק או דווקא יגדיל אותה?

הממונה על ההגבלים העסקיים לא פוסלת אפשרות ששלוש חברות הסלולר המובילות תצענה מחירי עתק למוטורולה תמורת מירס, וכך אחת מהן תספח אליה את 450 אלף משתמשי החברה ותקטין את מה שנותר מהתחרות בשוק הסלולר הישראלי ● אפשרות אחרת, ומעניינת יותר, היא שהוט או 012-סמייל ירכשו אותה, ישקיעו בה ויהפכו אותה למתחרה ראויה יותר

הליך מכירתה של מירס יוצא לדרך: במהלך השבועיים הקרובים יוכלו כל המתעניינים ברכישת חברת הסלולר הרביעית בגודלה בישראל, לספק הצעות מפורטות למוטורולה – בעלת השליטה בחברה, המיוצגת על ידי בנק ההשקעות מריל לינץ'. בשוק רווחת השמועה שהמתעניינות ברכישה הן שלוש חברות הסלולר המתחרות, כמו גם הוט, 012-סמייל ומספר קרנות הון סיכון.

למירס יש נתח של 5% משוק הסלולר הישראלי – כ-450 אלף מנויים, רובם מהמגזר העסקי ומצה"ל, שמירס מספקת שירותים סלולריים לקציניו. למעשה, משרד התקשורת הלך לקראת מירס, כאשר סיפק לה בשנת 2002 רישיון מפעיל סלולרי ללא דמי זיכיון, שבמקרה של פרטנר, למשל, הגיעו ל-400 מיליון דולרים. למרות זאת, החברה נכשלה בשתי החזיתות: בחזית השיווקית – בכך שלא הצליחה לחדור לשוק הפרטי, ובחזית הטכנולוגית – בשל אי יכולתה לעבור את השינוי הנדרש. למירס היה חסרון מובנה בשל העובדה שהשתמשה בטכנולוגית IDEN שנוצרה מתחום מכשירי הקשר, ואשר בה התמתחה מוטורולה, ולא התאפשר לה להצטרף לעגלת ה-GSM ולעשות צעד דומה לזה שעשתה פלאפון בשנה האחרונה, בשל השתייכותה למוטורולה העולמית. המיתון, יחד עם העובדה שמוטורולה נפטרה מכל המפעילים שבבעלותה, גרמו לכך שמירס היססה לקבל החלטות על השקעות בתשתית.

מזה כשנתיים מנסה מירס להוביל מהלך לקבלת תדרי WiMAX ובכך לעקוף את שאר החברות ולקפוץ ישר לדור הרביעי, שישלב בין שיחות הקול ובין יישומי הנתונים, אך משרד התקשורת הקפיא את המהלך והחברה נותרה בלא אופק טכנולוגי.

כעת ניצבים שני תרחישים אפשריים: הראשון הוא שחברות הסלולר האחרות תצענה מחירים גבוהים שמוטורולה לא תוכל לסרב להן ואחת מהן תרכוש את בסיס הלקוחות של מירס ותקטין את התחרות המעטה שעדיין נותרה בענף. תרחיש זה אפשרי מעצם העובדה שהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לא פסלה את מועמדותן של פלאפון, סלקום ופרטנר, אלא רק הטילה מגבלות על גילוי הנתונים שלהן. אפשרות שניה, היא שהוט או 012-סמייל ירכשו את מירס, וישקיעו את הדרוש כדי להפוך אותה לחברה סלולרית שתאיים על שלוש החברות האחרות.

ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים