מולי אדן, נשיא אינטל ישראל: "המיחשוב התפיסתי ישפיע על כל תחום בחיינו"

"עם כל השינויים, עדיין הדרך בה אנחנו מתקשרים עם המחשב אינה טבעית ואינה אינטואיטיבית. את זה אנחנו רוצים לשנות - ולשם כך אנחנו משקיעים רבות במיחשוב התפיסתי" - כך אמר אדן, במפגש עם עובדי החברה במפעל ייצור המעבדים בקריית גת ● אדן הציג פתרונות ופיתוחים פרי החברה, בהם מצלמת תלת מימד ופתרונות מציאות רבודה

"במשך השנים עברנו כמה שינויים משמעותיים בדרך בה אנחנו מתקשרים עם המחשב. בשנות השמונים השתמשנו בשורת הפקודה של דוס (DOS) כדי לומר מה לבצע. בשנות התשעים נכנסה לתמונה ה-GUI, ממשק המשתמש הגרפי בו שולטים עם העכבר. עכשיו אנחנו בעידן בו אנחנו נוגעים במסך. עם כל השינויים, עדיין הדרך בה אנחנו מתקשרים עם המחשב אינה טבעית ואינה אינטואיטיבית. את זה אנחנו רוצים לשנות – ולשם כך אנחנו משקיעים רבות במיחשוב התפיסתי (Perceptual Computing), כשהמטרה אינה לשנות רק את ממשק בין המשתמש למחשב, אלא בין האדם למכונה. זהו נושא שישפיע בעתיד על כל תחומי חיינו", כך אמר אתמול (ב') מולי אדן, נשיא אינטל (Intel) ישראל וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, במפגש עם כמה מאות מעובדי החברה שנערך ב-FAB 28 – מפעל ייצור המעבדים של החברה בקרית גת.

אדן, שמוביל את תחום המיחשוב התפיסתי בחברה, הציג מספר פיתוחים שכבר השיגו אנשי הקבוצה ולצד זה עוד כמה פיתוחים שבהם עדיין יש צורך בעבודה רבה, למשל תרגום בזמן אמת, ממשק שיאפשר לאנשים לתקשר זה עם זה באופן מיידי גם אם הם לא מדברים באותה שפה. לדבריו, המטרה היא ליצור ממשק NII (ר"ת Natural Intuitive Immersive) – ממשק שהוא טבעי לשימוש, אינטואיטיבי, וגורם לאנשים לשקוע בתוך סביבת המיחשוב כחלק אינטגראלי מהם.

"הרי זה לא ייתכן שאחרי כל כך הרבה שנים, התקשורת עם המחשב לא תהיה טבעית, ושלא תהיה ברמה שזהה לדרך בה אנשים מדברים זה עם זה", אמר אדן. "אנחנו רוצים שכפי ש-4.5 מיליון שנות אבולוציה מאפשרות לנו לזהות תנועות ידיים ועיניים, מחוות פיזיות וקוליות בכל אדם שאנחנו פוגשים, ובאופן טבעי לחלוטין – כך שהמחשב ידע לקרוא אותנו וידע לזהות כיצד אנחנו מתקשרים איתו. אנחנו גם רוצים שהוא יהיה אינטואיטיבי לשימוש. היום המצב הוא שכדי להשתמש במחשב היטב צריך לדעת להשתמש בו. אם זה היה קל לא היו שכבות שלמות באוכלוסיה, בעיקר מבוגרים, שהיו מפחדות לגשת למחשב. אחת המטרות שלנו היא שאנחנו פשוט ניגש למחשב ונתחיל להשתמש בו בלי כל צורך בעקומת למידה לא קלה".

בהמשך הציג אדן את הפיתוחים שכבר השיגה אינטל בחלק מהתחומים של המיחשוב התפיסתי. כך, למשל, הוא הציג את המצלמה התלת מימדית שפיתחה החברה יחד עם קריאטיב (Creative) ותתחיל להימכר בקרוב. מצלמה זו מאפשרת לזהות את המשתמשים בעת כניסה למחשב באופן זריז, בלי כל צורך בסיסמה אחרת. "ניסו קורא טביעות אצבע, זה לא היה מספיק אינטואיטיבי וזה נעלם. אחר כך עברו לשימוש בצילום דו ממדי, אבל היה מספיק להראות תמונה של המשתמש כדי להיכנס. הפתרון שלנו מזהה את המשתמש כגוף אמיתי תלת ממדי בדיוק כמו שהעיניים שלנו עושות זאת", הוא אמר. "במהלך המחצית השנייה של 2014 נשיק מצלמה תלת מימדית דקיקה אותה ניתן יהיה לשלב בטאבלטים ובמחשבי אולטרה-בוק, כך שלא יהיה צורך בהתקן חיצוני".

מולי אדן מציג: מצלמה תלת מימד. צילום: לואיז גריןבנוסף, אדן הציג פתרון בשם Dragon Assistance, שאמור להיות משולב בעתיד הקרוב במחשבי אולטרה-בוק (Ultrabook). פתרון זה מבוסס על קריאה חד פעמית של שני עמודי תוכן כדי לאפשר למחשב ללמוד להכיר את המחוות, הטונים וצורת הדיבור של המשתמש, כך שניתן יהיה לתת פקודות קוליות למחשב. לדבריו, מספר חברות, כולל לנובו (Lenovo) ודל (Dell), כבר חתמו על הסכם לשילוב הפיתוח הזה במוצריהן.

אדן אף הציג מספר שימושים של מציאות רבודה ושימוש במחוות ידיים, כולל יכולת של המחשב לתרגם באופן מיידי את ידי המשתמש ולספק להן ייצוג וירטואלי. כך ניתן להשתמש בידיים כדי לבצע פעולות שונות במחשב. הוא גם הציג ספר מציאות רבודה, פיתוח של מספר מעובדי החברה בארץ, בו חלקים בספר הופכים  לתצוגת אנימציה כאשר הם מול מחשב, וכן ניתן לשלב פעילויות שונות עם חלקים שונים של הספר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים