ריי אוזי, מיקרוסופט: "בעידן הענן, המנמ"ר יספק את היתרון התחרותי לארגון, במקום לעסוק בתשתיות"

אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של ענקית התוכנה, אמר הבוקר (ד') במסיבת עיתונאים בהרצליה, כי "מיחשוב הענן לא מאיים על תפקידו של המנמ"ר אלא יאפשר לו להתמקד בתפקידו האמיתי - הגשר בין העסק והטכנולוגיה" ● לדבריו, "ארגונים לא יהיו חייבים להסתמך על עננים חיצוניים, אם אינם רוצים בכך" ● אוזי הוסיף, כי הוא התרשם מההיי-טק הישראלי, והשווה את האווירה בארץ לזו הקיימת בעמק הסיליקון

"תפקידו של המנמ"ר בעידן מיחשוב הענן יהיה מעניין יותר. הוא יצטרך לספק את היתרון התחרותי לארגון, במקום להתעסק בתשתיות" – כך אמר הבוקר (ד') ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במרכז המחקר והפיתוח של החברה בהרצליה, לרגל סיכום ביקורו בישראל.

אוזי אמר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי "אמנם, בכל ארגון הגדרת תפקידו של המנמ"ר מעט שונה, אך, בעקרון, הוא האחראי להבין את טבע העסקים של הארגון ולהטמיע את פתרון ה-IT הטוב ביותר שיוכל לספק לארגון שלו יתרון אסטרטגי מול המתחרים". "ואולם", הוסיף, "כמו שבכל ארגון חייבים להיות כסאות ושולחנות, כך אין ברירה, וגם בתחום המיחשוב חייבים לספק שכבת תשתית שתאפשר את התפעול עוד לפני הרמה התחרותית. הבעיה היא שהמנמ"רים מתעסקים בשכבות הללו במקום בדברים שמביאים לארגון יתרון תחרותי. הם מעסיקים עובדים יקרים ורוכשים שרתים מאוד חזקים כדי לתפעל את הארגון שלהם". לדבריו, "אנחנו יכולים לספק את התשתית הזו בדרך הרבה יותר יעילה, ולאפשר לעשרות אלפי אנשים להשתמש בה. מיחשוב הענן לא מאיים על תפקידו של המנמ"ר אלא יאפשר לו להתמקד בתפקידו האמיתי – הגשר בין העסק והטכנולוגיה – ולא בניהול התשתיות".

בתשובה לשאלה כיצד ניתן יהיה להבטיח למנמ"ר שלא יאבד שליטה על המידע ויוכל לספק למנהליו המשכיות עסקית ענה אוזי: "אני מאמין שההמשכיות העסקית בענן תהיה יותר טובה מאשר כיום. המפתחים כותבים כיום תוכנות שירוצו על חומרה לא אמינה במאת האחוזים. ארגונים רבים משקיעים המון כסף במרכזי המיחשוב כדי להגביר את האמינות".

הוא הוסיף, כי "יהיו כמה מודלים עסקיים – ענן שיפעל בתוך הארגון, אצל שותפים עסקיים (מיקור-חוץ – א.ב.) או אפילו במיקרוסופט, עם אפשרות לגלישה ממודל למודל לפי עומסים. יהיה גם פתרון לארגונים שעקב רגולציה צריכים לשמור את המידע בהפרדה מלאה, וכאלה שיידרשו לשמור על הנתונים בתוך גבולות מדינה מסוימת. הם לא יהיו חייבים להסתמך על עננים חיצוניים, אם אינם רוצים בכך".

לדברי אוזי, בעידן הענן, מיקרוסופט לא תצטרך לזנוח את ענף מערכות ההפעלה והיישומים בתשלום. הוא טען, כי מודל הפרסום וההכנסות מחיפוש ממומן שגוגל הצליחה בו הוא מודל עסקי מצוין, אבל יש גם כאלה שיגידו שגם המודל של מכירת מערכת הפעלה כמו חלונות ותשלום עבור תוכנה מותקנת הוא מודל טוב. אני מאמין שתהיה ללקוחות ברירה. ההבנה היא שאם ניתן ערך, הלקוחות יהיו מוכנים לשלם".

אוזי הוסיף, כי "ייתכן שיהיו שינויים קלים והתאמות, אבל אני בטוח שהמודלים לעשיית עסקים תמורת אספקת ערך לא ייעלמו. אינני רואה את מיקרוסופט, יבמ, אורקל וסאפ נוטשות את הרעיון של תוכנה ותחזוקה תמורת מודעות פרסום. בתחום הצרכני יש מודלים נוספים, כגון: מיקרו תשלומים – תשלום על הודעות SMS, רינגטונים וכו'…, כך שברור שאין מודל אחד שמתאים לכל הצרכים".

עוד אמר אוזי, כי הוא התרשם מאוד מתעשיית ההיי-טק הישראלית, ובמיוחד מהחיוניות, החדשנות והאופטימיות שבה. הוא אמר, כי הוא מרוצה שבמימוש ביקורו, הוא קיים את הבטחתו בת שמונה השנים לד"ר יוסי ורדי, שהזמין אותו להגיע לכאן. הוא השווה את האווירה בארץ לזו הקיימת בעמק הסיליקון ובמפרץ בוסטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים