הממשלה הקימה ועדה בין-משרדית להידוק הקשרים הכלכליים עם סין

בראשות הוועדה יעמוד ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור יוג'ין קנדל, והיא תכלול מנהלים ממשרדי ממשלה שונים, לרבות משרדי המדע, הכלכלה ועוד ● "שתי הממשלות יפעלו לחיזוק שיתופי פעולה במו"פ אקדמי, ויישומים בפיתוח והתאמות טכנולוגיות לשוק הסיני", נכתב בהחלטת הממשלה

הממשלה החליטה היום (א') בישיבתה השבועית להפעיל מאמץ ממוקד לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין, הכוללים בין היתר שיתופי פעולה טכנולוגיים בתחומי המו"פ וההיי-טק. זאת, בעקבות ביקורו בסין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ופגישתו עם ראש ממשלת סין, לי קצ'יאנג. בהחלטת הממשלה נכתב בין היתר, כי "שתי הממשלות יפעלו לחיזוק שיתופי פעולה במו"פ אקדמי, ויישומים בפיתוח והתאמות טכנולוגיות לשוק הסיני".

במסגרת זו, החליטה הממשלה להקים ועדה בין-משרדית בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור יוג'ין קנדל, שתכלול מנהלים ממשרדי ממשלה שונים, לרבות משרדי המדע והכלכלה. ראש הוועדה ידווח לראש הממשלה אחת לחודש על התקדמות הפעילות, והממשלה תקבל דיווח אחת לחצי שנה. כמו כן, החליטה הממשלה למנות בתוך 90 יום צוות משימה לתוכנית השת"פ עם סין, שירכז את המאמץ הממשלתי מול הגורמים המקבילים בסין.

עוד נאמר בהחלטת הממשלה, כי "הסינים רואים בישראל מובילה עולמית בתחום המדע והטכנולוגיה, ושותפה ארוכת טווח למימוש תוכנית החומש שלהם: איזון בין השאיפה לצמיחה כלכלית ובין עצמאות במשאבים. למיצוב ישראל כחממת חדשנות וכמובילה בתחומי המדע והטכנולוגיה השפעה רחבה על המשק הישראלי, אולם מיצוב זה דורש היערכות, תיאום והכוונה מרכזית".

על רקע המיתון בשווקי הייצוא המסורתיים של ישראל, הופכת סין ליעד חלופי. כך, בשנתיים האחרונות התהדקו היחסים בין מספר רב של חברות ישראליות שהקימו מרכזי ייצור ופיתוח בדרום סין, בזכות יוזמות מקומיות של ממשלי המחוזות הללו. נציגיהם אף ביקרו בישראל וחתמו על הסכמי שיתוף פעולה עם חברות כמו מטריקס – שתפעיל מרכזי הכשרה והסבת אקדמאים בוגרי מדעי המחשב באקדמיה הסינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים