דניאל הנגוולד, GitHub: "אנחנו בונים תוכנה טוב יותר ביחד מאשר לחוד"

"לפעמים יש מקרים שבהם מישהו צריך לעבוד במקום אחר, או שמראש צוות הפיתוח מפוזר גיאוגרפית. זה לא אומר שאי אפשר לפתח ביחד - ואנחנו מספקים את הכלים שמאפשרים זאת", אמר הנגוולד בכנס DevconTLV February ● קרלוס קונדה, מנהל בכיר וארכיטקט פתרונות באמזון, סיפר על שירות הענן של החברה וכיצד הוא יכול לסייע למפתחים ● ברוך סדוגורסקי, אדבוקט פיתוח ב-Jfrog, הרצה על שימוש בכלים לבנייה מודולרית של תוכניות

"טוב יותר לעבוד ביחד מאשר לבד – וזה הליבה של מה שאנחנו עושים ב-GitHub. אני בטוח שזה בא לידי ביטוי גם בחלק גדול מהמוצרים שחלקכם משתמשים בהם בכל יום. הסיבה לכך פשוטה: אנחנו בונים תוכנה טוב יותר ביחד מאשר לחוד", כך אמר דניאל הנגוולד מ-GitHub. לדבריו, "אמנם הדרך הטובה ביותר לפיתוח מוצר היא לעבוד כשכל המפתחים יושבים יחד באותו החדר – כי כך יש אפשרות לתקשורת מיידית בין כל האנשים, אבל זה לא תמיד יכול לצאת לפועל. לפעמים יש מקרים שבהם מישהו פשוט צריך לעבוד במקום אחר, או שמראש צוות הפיתוח מפוזר גיאוגרפית. זה לא אומר שאי אפשר לפתח ביחד, ואנחנו מספקים את הכלים שמאפשרים זאת".

הנגוולד אמר את הדברים בכנס DevconTLV February, שנערך ביום ה' האחרון באוזןבר בתל אביב. בכנס, שנערך בתפוסה מלאה, השתתפו למעלה מ-20 נואמים בשני מסלולים: JVM ו-Agile. "צריך גם לזכור שפיתוח התוכנה אינו שווה לתוכנה עצמה בסופו של דבר", הדגיש הנגוולד. "יש עוד דברים מסביב, ולכל אחד יש את האסטרטגיה שלו לגבי טיפול באותם גורמים שאינם קשורים לפיתוח ישירות. אצלי, כתיבת הקוד תופסת רק 40% מיום העבודה. צריך הרי גם לסקור את הקוד שנבדק, צריך לבחון שוב ושוב את התשתית וצריך גם לשוחח עם האנשים האחרים שקשורים לפיתוח".

הנגוולד טען, שקבוצות הפיתוח צריכות לאמץ פרקטיקה לזירוז העבודה ולשיפור איכותה. כדי להשיג זאת, הוא המליץ להשתמש בכלים שמציעה Github. "אמנם אפשר לבצע בדיקות גם בלי לשוחח עם המפתחים האחרים, אז למה חשוב לנו בכל זאת לעשות את זה? כי זה עוזר לקצר דרכים, לקבל תשובות מהירות יותר ולמצוא את התיקונים מהר יותר. בנוסף, השיתוף יוצר תרבות של דיווח אישי – גם בקבוצה שאנשיה מרוחקים זה מזה. עוד יתרון הוא שכל מי שעובד אתכם, מבין שאין אג'נדה נסתרת".

קרלוס קונדה, מנהל בכיר וארכיטקט פתרונות ב-AWS - שירות הענן של אמזוןקרלוס קונדה, מנהל בכיר וארכיטקט פתרונות ב-AWS – שירות הענן של אמזון (Amazon), בחר לדבר בכנס על פיתוח רציף בעזרת הכלים שמציע השירות למפתחים, ועל היתרונות שהוא מספק לצוותים מתחילים. "לפעמים לסטארט-אפים אין אפילו סביבת פיתוח, כי רכישת סביבת הפיתוח יקרה מדי עבורם, שלא לדבר על בדיקה של המוצר ויציבותו. המדובר בבעיות כואבות שעומדות כמכשול בפני פיתוח – אבל אצלנו יש את הפתרון".

השימוש בשירותי הענן של אמזון, פירט קונדה, מציע למפתחים כלים שונים לבחירתם, כולל אפשרות לשעתוק מלא של בסיס הנתונים. "אפשר ליצור אצלנו סביבת עבודה מלאה לצורך בדיקות, לדוגמה, ואז למחוק את כל הסביבה לאחר יום הבדיקות – ולשלם כמה דולרים בלבד. זה לא מיועד רק לסטארט-אפים, כמובן, אלא טוב גם לארגונים שרוצים לבחון תסריטים שונים מבלי להעמיס על המערכת שלהם".

קונדה הוסיף, כי "אם אפשר ליצור סביבת בדיקה, הרי שאפשר גם לבצע את הבדיקות עצמן. כל מה שצריך זה לבחור את הקצאת הנפח לו אתם זקוקים, ולשלם בהתאם לכמות שצרכתם במודל תשלום לפי שעה. כך, ניתן לבדוק את כל עומס העבודה שאתם זקוקים לו וגם לקבוע התראות שונות, כמו למשל ברגע שהשימוש ב-CPU עובר את ה-80%. כשמבצעים בחינה, רוצים בעצם לראות מהי נקודת השבירה של היישום. המטרה היא להוסיף משתמשים ועומס, כדי לראות שאין ירידה בביצועים של היישום, כמו למשל במקרה של משחק מרובה משתמשים".

ברוך סדוגורסקי, אדבוקט פיתוח ב-Jfrogברוך סדוגורסקי, אדבוקט פיתוח ב-Jfrog, הרצה על שימוש בכלים לבנייה מודולרית של תוכניות. לדבריו, מדובר בברירת המחדל לעבודה עם רוב המערכות ורוב תבניות העבודה של ימינו. "המדובר במגמה אופקית, שמכסה חבילות של מערכות הפעלה, ספריות שפה ופלאג-אינים – והם צריכים לתמוך בבניית מודולרית שמאפשרת ניהול תלויות, עקיבות מלאה וכן מיכון של תהליכי בנייה, מיצוב והשקה".

עם זאת, ציין סדוגורסקי, כי יש לשים לב שלצד מערכות מודולים שנוחות לשימוש, יש גם מערכות שחוזרות על טעויות העבר, ולכן יש לבחור היטב – כי שימוש במערכות כאלה יכול לגרום לבעיות רבות במהלך הפיתוח. "למרות שיש בהם גם חסרונות, המודולים הם כאן כדי להישאר ולהמשיך לתפוס יותר מקום בפיתוח. המעבר למיחשוב ענן רק יחזק את נושא המודולים. למה? כי אנחנו ניצור פלאג-אינים שיתאימו את היישומים שיש לנו לענן, ופלאג-אינים הם למעשה עבודה במודולים בפני עצמם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים