סיד פרובסטין, CTO אטיוויו: "במקום להתמקד ביישומים, המנמ"רים צריכים להתמקד במידע"

פרובסטין - מייסד החברה, שמספקת מוצרים לגישה אחודה לבסיסי נתונים - ביקר בארץ ונפגש עם לקוחות ● יחד איתו הגיע לישראל נחמן גבע, מנהל מוצר AIE באטיוויו, שאמר, כי "אנחנו לא מחפשים להיות האפליקציה של משתמש הקצה, אלא לעבוד עם שותפים טכנולוגיים"

השבוע ביקרו בארץ שני בכירים בחברת אטיוויו סיד פרובסטין, ה-CTO ומייסד החברה, ונחמן גבע, מנהל מוצר AIE. החברה הצעירה, שנוסדה ב-2007, מתמחה בגישה אחודה לנתונים. בראיון לאנשים ומחשבים, סיפר פורבסטין, כי "הבנו שאין צורך בעוד מנוע חיפוש רגיל, והחלטנו לתקוף את הבעיה המכונה Unified Information Access – גישה אחודה לנתונים". לדבריו, "במקום להתמקד ביישומים, המנמ"רים צריכים להתמקד במידע; במקום לחשוב איזה יישומים לקנות, אנו רוצים שישאלו את עצמם, 'כיצד אני יכול לקבל את כל המידע שדרוש לי כדי לשפר את העסק שלי?".

לדבריו, מרכז מיחשוב ארגוני טיפוסי נאלץ להתמודד כיום עם "איים" רבים של נתונים, חלקם בבסיסי נתונים המשרתים יישומים כגון ERP ו-CRM, וחלקם בצורה של מסמכים כגון וורד, אקסל ואחרים. ואולם, ציין, כדי להוציא את המרב ממערכת ה-CRM, עשויים המשתמשים לבקש גם לראות מסמכים חופשיים הקשורים לאותו לקוח. לדברי פורבסטין, אחת הבעיות הנפוצות כיום, היא שהמידע מאורגן בבסיסי נתונים, ואז חייבים לגשת אליו מתוך אפליקציה, עם שאילתות SQL מובנות וקשיחות. חיפוש בבסיס נתונים יכול לתת תשובה אם יודעים מה השאלה, ובבסיס נתונים קל מאוד לאחד טבלאות ולשלב מידע מכמה מהן. לעומת זאת חיפוש במנוע חופשי, כדוגמת זה של גוגל, נותן מיליוני תשובות תוך כמה שניות, תהליך שבבסיס נתונים ייקח שעות ארוכות.

על אטיוויו, סיפר פורבסטין, כי "רבים מאיתנו הגיעו מחברות חיפוש כגון אלטה ויסטה, נורת'רן לייט ופאסט, שנרכשה על ידי מיקרוסופט בסוף 2007. לקבוצה זו הצטרפו אנשים שבאו מחברות העוסקות בבסיסי נתונים, ובהן בין היתר גם אטיוניטי הישראלית, ממנה הגיע גבע". המוצר אותו מנהל גבע משתמש במנוע שפיתחה החברה, ואשר משלב בין שתי שיטות החיפוש. לפי דבריו, "אנחנו מספקים שפת SQL שמאפשרת  לשאול שאילתות הן על בסיסי הנתונים והן על המסמכים. הממשק הופך מחיפוש (fuzzy), לשליפה קשוחה (SQL), בהתאם לצורך".

מיהם הלקוחות שלכם?
גבע: "בשלב זה יש לנו כעשרים לקוחות. מכיוון שהמוצר הוא מוצר פלטפורמה, הוא יכול לענות על כל מיני פתרונות. ברמה העסקית, אנחנו לא מחפשים להיות האפליקציה של משתמש הקצה, אלא לעבוד עם שותפים טכנולוגיים ולהציע פתרונות משותפים. דוגמה לשותף כזה שאנחנו עובדים איתו בארץ, היא נס TSG, המספקת את המערכת ללקוחות מתחום המודיעין, שיש בו הרבה מידע. בנס זיהו שמוצר זה יכול לפתור הרבה מאוד בעיות, והוא כבר משולב בפרויקט אחד הנמצא בתהליכי פיתוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים