דו"ח ה-MoneyTree: ההשקעות בהון-סיכון ירדו ב-33%; הנתונים לגבי 2012 צפויים להיות נמוכים

כ-171 מיליון דולרים הושקעו בחברות היי-טק מגובות הון-סיכון ברבעון השלישי של שנת 2012 לעומת 255 מיליון ברבעון השני של השנה - כך עולה מהדו"ח של PwC Israel ● רובי סולימן, שותף וראש מגזר ההיי-טק בחברה, אמר ש-"הנתונים המטרידים מכל עולים מההשקעה המזערית בחברות בשלב ה-Seed - כ-2% בלבד - והירידה בהשקעות בחברות ב-Early Stage" ● לדבריו, "דור העתיד של חברות ההיי-טק הישראליות מתקשה לגייס את הכספים הדרושים לו"

חברות היי-טק המגובות הון-סיכון (חברות בהן אחד המשקיעים בסבב ההשקעה הוא קרן הון-סיכון) גייסו בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2012 סכום של 171 מיליון דולרים. מדובר בירידה של 33% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו 255 מיליון דולרים, וקיטון של 13% לעומת הרבעון השלישי של 2011, בו גויסו 198 מיליון – כך מדווחת פירמת PwC Israel, במסגרת דו"ח ה-MoneyTree.

עוד עולה מן הנתונים, כי 52 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון השלישי של השנה לעומת 59 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-44 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 3.3 מיליון דולרים ברבעון הנוכחי, לעומת 4.3 מיליון ו-4.5 מיליון, בהתאמה.

הדו"ח אף פירט לגבי עסקות בשווי של מעל 10 מיליון דולרים. ברבעון הנוכחי הושקעו בחמש עסקות שכאלה 82 מיליון דולרים לעומת תשע עסקות שהסתכמו ב-132 מיליון ברבעון השני של השנה וחמש עסקות בסכום כולל של 75 מיליון ברבעון השני בשנה שעברה.

רובי סולימן, שותף ב-PwC Israel וראש מגזר ההיי-טק בחברה, אמר ש-"התנודתיות הגבוהה ברמות ההשקעה בין הרבעונים היא בין היתר נגזרת של המחסור בכספי השקעה בהון-סיכון. לאור התנודתיות הזאת, קשה להסיק מסקנות בהתבוננות בכל רבעון בנפרד". הוא ציין ש-"בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הושקעו 591 מיליון דולרים לעומת 904 מיליון בתקופה המקבילה ב-2011. אין ספק ש-2012 צפויה להיסגר ברמת השקעות נמוכה משמעותית מקודמתה. הנתונים המטרידים מכל עולים מההשקעה המזערית בחברות בשלב ה-Seed (כ-2% בלבד) והירידה בהשקעות בחברות ב-Early Stage. בעוד שכיום ההיי-טק הישראלי עתיר חברות בוגרות, דור העתיד של החברות מתקשה לגייס את הכספים הדרושים לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים