אקזיט סייבר שני ביממה: זיסקיילר רוכשת את אבאלור ב-350 מיליון דולר

זו הרכישה השלישית של זיסקיילר בישראל ודריסת רגל ראשונה של הענקית בתחום ה-Data Fabric, שבו אבאלור פועלת ● יחד עם רכישת וויז את ג'ם סקיוריטי, מגיע השווי של העסקאות לכ-2.5 מיליארד שקלים

רענן רז וכפיר תשבי, מייסדי אבאלור.

שוק הסייבר הישראלי מבעבע? לא – הוא רותח.

זיסקיילר (Zscaler) הודיעה היום (ה') כי היא רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אבאלור (Avalor) ב-350 מיליון דולר. זו הרכישה השנייה בשוק הסייבר הישראלי בתוך פחות מיממה, לאחר שאמש (ד') פורסם כי וויז של אסף רפפורט רכשה את ג'ם סקיוריטי, כאשר גם בעסקה זו מדובר על סכום של 350 מיליון דולר. כך, שני האקזיטים משקפים רכישות של חברות סייבר ישראליות בהיקף של יותר מ-2.5 מיליארד שקלים.

אבאלור היא החברה השלישית שזיסקיילר רוכשת בישראל, והעסקה מהווה דריסת רגל ראשונה של הענקית בתחום ה-Data Fabric. אבאלור, שמונה כ-80 עובדים, תמשיך לפעול כיחידה עצמאית בתוך הרוכשת, ועם סיום הרכישה צפויה לגייס עשרות עובדים נוספים.

אבאלור פיתחה טכנולוגיית Data Fabric לסיווג, זיהוי וניתוח מידע ממקורות שונים, ואז לשילובם – נתונים ממערכות מורשת (לגאסי) ישנות, מאגרי ומחסני נתונים, בסיסי נתונים, יישומים ונתונים הנמצאים במשאבים שונים של הלקוח הארגוני. היא הוקמה ב-2022 על ידי רענן רז, מנכ"ל החברה, וכפיר תשבי, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי שלה. עד כה היא גייסה 30 מיליון דולר מסייברסטארטס שמובילים גילי רענן וליאור סיימון, סיילספורס ונצ'רס וקרן TCV.

הטכנולוגיה של אבאלור מאפשרת לחבר בלחיצת כפתור את כלל נכסי הנתונים של הלקוח הארגוני – מכלי אבטחת המידע והגנת הסייבר, ועד לתוכנות ניהול כוח אדם – ללוח מחוונים (דשבורד) אחד, ללא מגבלה על כמות או סוג הדאטה.

המניע לרכישה, לפי זיסקלייר, הוא לסייע בפיתוח של פלטפורמת אבטחת הענן שלה, Zero Trust Exchange, כך שתוכל לעבד כמויות נתונים עצומות בהיקפן, ולספק תובנות על איומים. "הרכישה תאפשר לזיסקלייר למנף את כמויות הדאטה האדירות שהיא מעבדת (כ-400 מיליארד טרנזקציות ביום) בפלטפורמת אבטחת הענן שלה, לחבר אותן לתמונה אחידה ובכך לאפשר ללקוחותיה לתעדף איומים בצורה יעילה ומהירה יותר", מסרה הרוכשת. "העסקה מהווה דריסת רגל עבורנו בתחום ה-Data Fabric, ותאיץ את יכולת החברה להשתמש בכמויות המידע שלה לטובת אפליקציות נוספות ללקוחותיה".

רכישות קודמות בישראל

זיסקיילר נסחרת לפי שווי של 30 מיליארד דולר ולה כ-6,000 עובדים. היא רכשה בעבר שתי חברות ישראליות: האחת היא קנוניק, שאתה היא קנתה בפברואר אשתקד תמורת כ-50 מיליון דולר. קנוניק מפתחת פלטפורמה לניהול יישומים ארגוניים שמאפשרת להגן על אפליקציות מפני איומי סייבר. באפריל 2021 היא רכשה את טראסטדום תמורת כ-40 מיליון דולר.

ג'יי צ'אודרי, מנכ"ל, יו"ר ומייסד הרוכשת, אמר כי "פתרונות לימוד מכונה דורשים טיפול בכמויות דאטה אדירות ומגוונות. הבנת ההקשר של הנתונים הללו, היא שתאפשר פיתוח פתרונות בינה מלאכותית משמעותיים. הרכישה של אבאלור תאפשר לנו לזהות ביעילות רבה יותר חולשות ולנבא פרצות, במסגרת פלטפורמת ה-Zero Trust שלנו. שילוב זה יוצר פתרון AI עוצמתי, שיאפשר ללקוחות שלנו להישאר צעד אחד לפני התוקפים".

תשבי אמר כי "ארגונים נאלצים להתמודד עם עשרות כלי אבטחה ואלפי התראות ביום, לעתים סותרות, ללא יכולת לתעדף אותם ולזהות מהם האיומים הדחופים ביותר. אנחנו מציעים מוצר Data Fabric ראשון לתחום האבטחה, שמסייע לאנשי הגנת הסייבר ואבטחת המידע לנתח את הררי הנתונים במהירות – וכך לנקוט בפעולות משמעותיות. עם זיסקיילר, נפיק תובנות על בסיס המידע, נאיץ את פיתוח המוצר וננגיש אותו לקהל לקוחות בינלאומי רחב".

מה עוד קרה בסייבר הישראלי?

ענקית הגנת הסייבר פאלו אלטו, שהקים הישראלי ניר צוק, רכשה בסוף 2023 שתי חברות ישראליות: את דיג סקיוריטי תמורת 315 מיליון דולר ואת טאלון סייבר סקיוריטי תמורת יותר מ-600 מיליון. בסך הכול השקיעה פאלו אלטו ברכישות של חברות בישראל כשלושה מיליארדי דולרים.

באוגוסט האחרון נערך עוד אקזיט כל ישראלי, כאשר צ'ק פוינט רכשה את חברת אבטחת הענן הישראלית פרימיטר 81 תמורת 490 מיליון דולר.

לפני ימים אחדים, ענקית הסייבר האמריקנית קראוד סטרייק קנתה את פלואו סקיוריטי הישראלית בכ-200 מיליון דולר.

הרכישה הנוכחית, בדומה לזו מאמש של וויז, היא אחת מעסקאות הרכישה הגדולות שבהן סטארט-אפ ישראלי קונה סטארט-אפ ישראלי אחר. עסקה גדולה יותר כזאת התרחשה ב-2021, כאשר קלארוטי קנתה את מדיגייט תמורת 400 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים