טיפים לחופשה באי הקיקלאדי נקסוס שביוון

בין גלישת גלים אידיאלית, דרך שייט תענוגות רגוע ועד לסיור צילום ייחודי - האי נקסוס הוא חוויה קסומה עבור המשפחה כולה

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

קצת מוזר לחשוב במזג אוויר גשום וחורפי שכזה על האי נקסוס: להיזכר בטורקיז העמוק של המים הצלולים, בחופים הזהובים והחוליים (די נדיר ביוון – רוב החופים מכוסים אבנים), בטברנות השלוות שעל החוף ובמועדוני הגלישה הפזורים לאורך החופים המערביים של האי. נקסוס הוא הגדול והגבוה שבאיים הקיקלאדיים והוא גם הפורה שבהם. בשל כך מתפרנסים תושביו לא רק מתיירות, אלא גם מחקלאות – דבר שהותיר באי פסטוראליות, כפרים יפים ואוכל טעים המבוסס על המוצרים הטריים הגדלים בשדותיו. ההגעה לאי מתאפשרת בעזרת מעבורת או רחפת (הרבה יותר מהיר) מנמל פיראוס או בטיסת פנים מאתונה.

גלישת גלים
אחת הסיבות להגיע אל האי הוא משטר הרוחות והחופים המצוינים לגולשי רוח מתחילים בשעות הבוקר (אפילו אני הצלחתי להרים מפרש ולגלוש), ולגולשים מתקדמים בשעות אחר הצהריים. תנאי הגלישה בנקסוס הם מהטובים בים התיכון כולו, ולכן פועלים באי מספר בתי ספר המלמדים גלישה ומשכירים גלשני רוח בכל הצורות והגדלים.

הסיור של סטיוארט
אם הגעתם לאי, חובה לערוך סיור בו עם סטיוארט האנגלי. סטיוארט חי שנים רבות באי ומכיר כל פינה בו, כולל את האמנים המקומיים, המסעדות הטובות ביותר והסיפורים המרתקים והמשונים. סטיוארט עורך גם סדנאות צילום, המתמקדות בחיי התושבים ובנופים הכפריים. אפילו צלמים מתחילים מצליחים להוציא תחת ידם צילומים איכותיים ומיוחדים בהנחייתו.
האתר של סטיוארט

לימוד גלישת רוח בתנאים הטובים ביותר בים התיכון. האי נקסוס שביוון

שייט רגוע
כדאי לערוך סיור יומי מסביב לאי באנייה היוצאת כל יום ב-10:00 מהנמל הקטן שבסיינט אנה. אניית העץ עורכת שייט רגוע לחופים המבודדים והיפהפיים שבחלקו המערבי של האי. בדרך, קופצים מסיפון האנייה לצלילות, לשחייה למערה כחולה קטנה ויפהפייה ואוכלים לשובע ממטעמי הקפטן. החזרה לנמל בסביבות השעה 17:00.

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים