SaaS: להיות או לא להיות

מהם השיקולים בבחירת מערכת SaaS לארגון, כיצד מחשבים את החזר ההשקעה והאם הרווח בא לידי ביטוי רק בהיבט הכלכלי או בתרומה הכוללת לארגון? ● על כל זאת, ועל היבטים רבים נוספים, נדון בפורום SaaS מבית אנשים ומחשבים, שיתכנס בשבוע הבא ברמת גן ● במפגש ירצו וישתפו מניסיונם מנהלי מערכות מידע מארגונים גדולים, ביניהם: סיגלית שביט - מנמ"רית FedEx ישראל, רענן כדורי - מנמ"ר סאפיינס טכנולוגיות ויוסי עפרוני - מנהל מערכות המידע של יורוקם לשעבר

אחד ה-"מוצרים" החמים ביותר בסל השיקולים של מיחשוב הענן, הוא תחום התוכנה כשירות, SaaS (ר"ת Software As A Service). התחום הוא גם אחד הנפוצים ביותר בעולם הענן, ונמצא בשימוש גם של ארגונים, וגם של משתמשים פרטיים (בעיקר, כאשר מדברים של שימוש בדואר אלקטרוני).

מה הופך דווקא את ה-SaaS לשירות הענן הנפוץ ביותר? בלי להיכנס לניתוחים מעמיקים מדי, נאמר שסביר להניח שכאשר מקבלי ההחלטות צריכים לבחור, קל להם יותר להחליט לקבל שירותי תוכנה מבחוץ, כאשר מסביבם עדיין יש ברזלים וסביבת IT נשארת פחות או יותר כפי שהם מכירים אותה. ההחלטה להוציא את הכל לידיים חיצוניות תעלה הרבה יותר ולא פחות חשוב מכך, בהיבט הפסיכולוגי, תשנה את אופי התפקיד של מנהל ה-IT ושל מחלקת ה-IT כולה. על כן, מובן שקשה יותר לקבל החלטה שכזו.

בהנחה שהחלטנו לבחור במודל SaaS ולהוציא את התוכנות מחוץ לארגון, מה הם בכל זאת השיקולים שלנו? האם ה-ROI הוא שמעניין אותנו? האם הסנכרון עם שאר המערכות הוותיקות הוא שמדאיג אותנו? או שמא האפשרות להמשיך ולנהל פרויקטים כמו שצריך, כאשר כלי הניהול העיקרי שלנו לא נמצא אצלנו פיזית?

על הנושאים האלה ועוד נדון וניתן מענה בפורום המקצועי SaaS מקבוצת אנשים ומחשבים, שיתכנס ביום ב' הקרוב, ה-31 באוקטובר, במלון לאונרדו שרתון סיטי-טאואר שברמת גן. את הפורום מוביל ומנחה ירמי בנג'ו, מנכ"ל e-Projects, המתמחה בניהול פרויקטים מרוחקים באמצעות SaaS. בנוסף לבנג'ו, שיפתח את המפגש, ירצו בו גם מנהלי מערכות מידע מנוסים, שישתפו מהחוויות המקצועיות שלהם מהמעבר ל-SaaS.

סיגלית שביט, מנמ"רית FedEx ישראל, תסקור את שיקולי ה-ROI ותשתף מהתהליך שעבר על ארגונה. בין היתר, תדבר שביט על ההיבט הכספי, הדילמות והסיכונים שנלקחו בחשבון, על תהליכי סטנדרטיזציה, המתודולוגיות בהן השתמשה והשתלבות ה-SaaS בארכיטקטורה הארגונית. בנוסף, תדבר שביט על הפרמטרים שבהם מודדים את החזר ההשקעה ותסביר את הקשר ביניהם.

רענן כדורי, מנמ"ר סאפיינס טכנולוגיות, ידבר על השיקולים והאילוצים הארגוניים שהוא חווה כאשר היה צריך לבחור במערכת CRM מבוססת SaaS לארגון ועל הדרישות וההתאמות שהוא נדרש לעשות. בין היתר, יספר כדורי כיצד השפיעה החלפת ההנהלה בארגונו ב-2005 על בחירת המערכות ועל ההתלבטויות שחווה הארגון והמערכות שנשקלו, ביניהם אלו של מיקרוסופט (Microsoft) ושל Salesforce.com.

יוסי עפרוני, מנהל מערכות המידע של יורוקום לשעבר, יספר על השיקולים שהפעיל בבחירת מערכת לניהול פרויקטים במודל SaaS לארגון. בין היתר יסקור עפרוני נושאים כמו גמישות מערכות, זמני הטמעה, שיקולים של אבטחה וגיבויים, ויתאר את תהליך הפקת הלקחים שבוצע לאחר ההטמעה. לסיכום, יסקור עפרוני בקצרה כמה פתרונות SaaS לתחום הסלולר.

פרטים נוספים והרשמה למפגש בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים