בפעם הראשונה: אפל מינתה אזרח ישראלי לסגן נשיא

ג'וני סרוג'י, ערבי ישראלי מחיפה, מונה לסגן נשיא למוצרי חומרה ● הוא עובד באפל כשש שנים ולפני כן כיהן בתפקידי ניהול ביבמ ובאינטל ● סרוג'י הוא אחד מחמישה סגני נשיא חדשים שאפל מינתה

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא לטכנולוגיות חומרה באפל. צילום: אתר החברה

אפל (Apple) מינתה את ג'וני סרוג'י, אזרח ישראלי ממוצא ערבי מחיפה, לסגן נשיא. החברה הודיעה על המינוי בסוף השבוע, לאחר שהחל לכהן כסגן נשיא למוצרי חומרה מזה כשנה.

מספר סגני הנשיא המדווחים ישירות לטים קוק, המנכ"ל, גדל מתשעה ל-14, וסרוג'י הוא אחד מחמשת המינויים החדשים עליהם הוכרז. במסגרת תפקידו הוא אחראי לכל היבטי הפיתוח, העיצוב והעיבוד של השבבים באפל. בהודעה נכתב כי "סרוג'י מוביל תחום שמניע רבים מהרכיבים של החברה".

סרוג'י הצטרף לאפל ב-2008. לפני כן הוא עבד ביבמ (IBM) בתפקידי ניהול בעולם פיתוח ועיצוב השבבים, ובאינטל (Intel). הוא בעל תארים ראשון ושני במדעי המחשב מהטכניון.

עם מינויו מצטרף סרוג'י לרשימה מכובדת של ישראלים שהגיעו לעמדות בכירות בענקיות IT: צפרא כץ (הישראלית לשעבר) משמשת כנשיאה משותפת באורקל (Oracle); דדי פרלמוטר, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת הארכיטקטורה (IAG) של אינטל, שפרש מתפקידו בפברואר 2013, והיה בין המועמדים לרשת את פול אוטליני, המנכ"ל הקודם של החברה; מולי אדן, סגן נשיא בכיר ונשיא אינטל ישראל; ד"ר אורנה ברי, שמשמשת סגנית נשיא ב-EMC העולמית, וכן ראש תחום חדשנות וצמיחה במרכזי המצוינות של EMC בארצות הברית וב-EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה); שי אגסי, שהיה בהנהלת סאפ (SAP) העולמית, היה לחבר הדירקטוריון הראשון שאינו גרמני ושימש כטכנולוג הראשי של החברה; ראובן בטאט, שעד סוף המילניום הקודם היה סגן נשיא בכיר ב-CA; ומשה ליכטמן, שכיהן בתפקידים בכירים במיקרוסופט (Microsoft), בין היתר כסגן נשיא החברה, ולאחר מכן ניהל את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל.

מינויו של סרוג'י מגיע כמה ימים לאחר שאפל פרסמה דו"ח על הגיוון התעסוקתי בה, ממנו עולה כי בדומה לשאר חברות ההיי-טק בעמק הסיליקון, רובם המכריע של עובדיה הם גברים ולבנים. עם זאת, שיעורם של השחורים וההיספאנים מתוך כלל כוח האדם של אפל גדול פי שלושה מאשר במרבית החברות הללו (18%) ו-9% מעובדי אפל לא ציינו את השיוך האתני שלהם. הדברים בולטים במיוחד בקרב עובדי הטכנולוגיה באפל, שם מגיע שיעור הגברים מבין כלל העובדים ל-80%. בעקבות הדו"ח הודה קוק כי נותרה לחברה מלאכה רבה בתחום הגיוון התעסוקתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים