הסטארט-אפ היומי: טבולה – מדריך וידיאו ברשת

השקעתם בהפקת סרטונים מקוריים לאתר שלכם, אבל גיליתם שתוחלת החיים שלהם מתקצרת פלאים ברגע שמורידים אותם מהעמוד הראשי? ● מודול ההמלצות של טבולה - חברת סטארט-אפ מתל אביב - חושף בפנע מבקרי האתר חומרים רבים שנמצאים בארכיון, אך אינם נגישים לגולשי העמוד הראשי או במקומות מרכזיים אחרים ● רוצים להתרשם? בקרו באתר של CNN, שכבר משתמש במודול

27/05/2009 13:31

אם תיכנסו לאזור הווידיאו של אתר החדשות CNN, ותתחילו לצפות באחת מכתבות הווידיאו שמוצגות שם, תוכלו לקבל גם המלצות לצפייה בסרטונים דומים או כאלו הקשורים לאותה כתבה – על ידי לחיצה על אפשרות ה-"Videos Like This" המופיעה בתחתית המסך. מודול ההמלצות הזה קיים בזכות חברת הסטארט-אפ טבולה (Taboola) מתל אביב, שמוצר ה-viDiscovery שלה מציע פלטפורמה טכנולוגית לניתוח תכני וידיאו באתר המדיה, בשילוב מעקב אחרי הרגלי הצפייה של משתמשי האתר ויצית המלצות תוכן תואמות.

בזכות מודול ההמלצות של טבולה, יכול עכשיו אתר CNN לשפר את חוויית המשתמש שהוא מציע למבקריו, ולחשוף בפניהם חומרים רבים שנמצאים בארכיון האתר, אך אינם נגישים לגולשי העמוד הראשי או במקומות מרכזיים אחרים, ולנסות ולפתור את בעיית "היעלמות כתובת הווידיאו" שנפוצה מאוד באתרי מדיה גדולים, שמשקיעים הון עתק בהפקה ואחסון של מיליוני סרטונים, שלאחר הסרתם מהעמוד הראשי, אינם ניתנים יותר לאיתור על ידי הגולשים. זאת, בשונה מכתבות ארכיון טקסטואליות, הניתנות לאיתור דרך מנועי החיפוש הפנימיים של האתרים או גוגל.

את טבולה הקים אדם סינגולדה בעזרת השקעת הון סיכון של קרן אוורגרין וקבוצת משקיעים פרטיים. על פי דיווחי החברה, הצליח הסטארט-אפ מתל אביב לגייס קבוצה מרשימה של אנשי טכנולוגיה יוצאי צה"ל כדי לפתח את האלגוריתמים לניתוח תכני הווידיאו ואת יכולת ההתאמה בין סרטון מסוים לסרטונים אחרים שעשויים לעניין את אותו צופה. תחום ניתוח תכני הווידיאו והשוואתם לתכני וידיאו אחרים, נחשב למאוד מבוקש כבר שנים רבות, ונעשה בו אף שימוש צבאי. למרות זאת, אפליקציות מסחריות לא הצליחו לפרוץ עד היום בצורה מרשימה באמת בעולם האינטרנט המסחרי, או להביא לשינוי אמיתי בצורה בה אנו צורכים תכני ווב. משתמשי האינטרנט של היום עדיין זקוקים לעורכים אנושיים שיצפו בסרט הווידיאו, ימקמו אותו במקום הנכון באתר המדיה ויוסיפו לו תגים רלוונטיים, המתארים את נושא הסרט או המשתתפים בו.

המודל העסקי של טבולה אמור להתבסס על הכנסות מפרסום, כאשר אנשי החברה מאמינים שיוכלו להציע לצופי הווידיאו את הפרסומות המתאימות להם ביותר – רעיון דומה למודל העסקי של חברת הסטארט-אפ הישראלית adap.tv של אמיר אשכנזי, שמנתחת גם היא את תכני הווידיאו ושואפת להצמיד להם את הפרסומות המתאימות ביותר.

על פי נתוני טבולה, חברות מדיה שמתקינות את מוצר הניתוח והמלצות הווידיאו שלה, זוכות לעלייה של יותר מ-30% בכמות הגולשים שרואים את סרטון הווידיאו עד סופו, ולעלייה דומה בכמות הצפיות של סרטוני הווידיאו באתר כולו.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים