הסטארט-אפ היומי: PicScout – משטרת התמונות של האינטרנט

בעזרת טכנולוגיה שמנתחת יחסים מסוימים בקובצי תמונה ומאתרת "טביעת אצבע" ייחודית - מאפשרת PicScout הישראלית לעלות על מפירי זכויות יוצרים באינטרנט ● השלב הבא: העיתונות המודפסת

16/06/2009 14:15

האם ראיתם פעם תמונה שאהבתם באתר אינטרנט כלשהו והשתמשתם בה ללא רשות באתר שלכם? במקרה והתמונה הזו נמצאת תחת מעקב של חברת הסטאטרט-אפ הישראלית PicScout – אתם בבעיה. לדברי אופיר גוטלזון, מייסד PicScout ומנכ"ל החברה, הייתה יכולה המערכת של PicScout לאתר את הפרת הזכויות שעשיתם כמעט בכל אתר אינטרנט השייך לחלק העולם המערבי, ואין זה משנה אם התמונה עוותה על ידי תוכנה גראפית או שחלק ממנה נחתך. כל עוד נעשה שימוש לא חוקי ולו בחלק קטן ממנה – הם ימצאו אתכם.

הרעיון שמאחורי טכנולוגיית זיהוי התמונה של PicScout איננו כרוך בהוספה של חתימה דיגיטלית על הקובץ או הוספת שכבת נתונים נוספת לתמונה – כמו שעושות חברות מתחרות – אלא בניתוח יחסים מסוימים בתמונה המקורית ואיתור "טביעת האצבע" הדיגיטלית הייחודית אשר מאפיינת כל תמונה ותמונה. על פי גוטלזון, סורק מערך הספיידרים של PicScout מאות אלפי אתרי אינטרנט מדי חודש, במיוחד במדינות צפון אמריקה, מערב אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד והונג קונג – מדינות בהן נעשית אכיפה רצינית של חוקי זכויות היוצרים – כדי לאתר את התמונות החשודות כגנובות.

"אנחנו מוצאים מדי שנה כמה עשרות אלפי הפרות של זכויות יוצרים", הוא מסביר. "והחוכמה הרצינית היא למצוא תמונה אחרי שגרפיקאי עשה לה עיוות משמעותי או אפילו השתמש בחלק ממנה לשם יצירת מונטאז' עם תמונות אחרות". לאחר שנמצאה הפרת זכויות היוצרים, יודעת התוכנה של PicScout לדווח לבעל הזכויות על מהות ההפרה, ובחלק משיתופי הפעולה המסחריים של PicScout, היא אפילו חוברת לשירותי תשלום אינטרנטיים המאפשרים תשלום מיידי לבעל הזכויות. לדברי גוטלזון, בין לקוחות PicScout, שמשתמשים בשירותיה כדי לאתר מקרים של הפרת זכויות הקשורות בתצלומים שבבעלותם, נמנים ארגוני מדיה ענקיים כטיים מגזין, לייף מגזין ואפילו ענקית תמונות המדיה, גטי אימג'ס.

ועכשיו הם פונים אל האתגר הבא: העיתונות המודפסת. גוטלזון מסביר, כי גם בעיתונות הפרינט המסורתית ובמגזינים הבינלאומיים קיימות הפרות רבות של זכויות יוצרים של תמונות, ולאחר שתחבור בקרוב PicScout עם חברה קנדית שממספקת את שירותי הסריקה של העיתונות הבינלאומית, תפעיל PicScout את שירות איתור התמונות הגנובות שלה גם על פלח שוק זה.

PicScout, שהוקמה על ידי אייל גורה ואופיר גוטלזון וקיבלה השקעת הון ראשונית מיאיר גולדפינגר – ממייסדי ICQ – מעסיקה היום כ-40 עובדים במשרדיה בהרצליה פיתוח. לדברי גוטלזון, הם ממשיכים לגייס עובדים נוספים ומחפשים עתה גם אנשי פיתוח ואיש ניהול פרויקטים.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים