מומחה סייבר? האוניברסיטה העברית מזמינה אותך לשתף עימה פעולה

מכון חדש לחקר ביטחון סייבר נחנך במוסד וקורא לחברות היי-טק בתחום "ליצור קשר לצורך שיתופי פעולה והנעת מחקרים מדעיים יישומיים"

22/05/2019 13:04

מכון לחקר ביטחון סייבר ומכון לחדשנות פרמקולוגית נחנכו אמש (ג') באוניברסיטה העברית בירושלים. המדובר בשני מכוני מחקר יישומי מטעם Fraunhofer, ארגון מחקר גרמני מהמובילים באירופה, אשר יוקמו בשיתוף עם האוניברסיטה.

באוניברסיטה אמרו כי שני המרכזים, שמשלבים את המומחיות של החוקרים הישראלים עם מומחיותו ומשאביו של Fraunhofer בטכנולוגיית מידע מאובטחת, מיועדים לסייע במענה לצרכי השוק על ידי קיום מחקר יישומי לפי פניות פרטניות של חברות ממשלתיות ומסחריות רלוונטיות.

המחקר ייעשה לסירוגין בישראל ובגרמניה ויתבצעו בו חילופי חוקרים ועובדים בין המדינות.
באוניברסיטה הוסיפו כי מרכז Fraunhofer לחדשנות ביטחונית ואסטרטגיות ביטחון סייבר ישמש כפלטפורמת מחקר ופיתוח דו-צדדית בינלאומית לחברות בישראל ובאירופה ויגבש רשת מצוינות בתחום אבטחת הסייבר.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, ד"ר סוזנה ואסום-ריינר, שגרירת גרמניה בישראל, פרופ' ריימונד נויגבאואר, נשיא Fraunhofer. צילום: ברונו שרביט

התמודדות עם האתגרים הקריטיים שהעולם הקיברנטי מטיל עלינו.

המרכז, שממוקם בפקולטה למדעי המחשב במוסד, יאפשר שיתוף פעולה נרחב ומעמיק בין מומחי הסייבר במוסד האקדמי ובין מדענים ממכון Fraunhofer, במטרה לפתח אסטרטגיות חדשות להגנה על נתונים, מערכות IT ותשתיות קריטיות מפני גישה לא מורשית.

פרופ' דני דולב, ראש המרכז מטעם האוניברסיטה, אמר כי "מרכז הפרויקטים יפתח אופקים חדשים למחקר לקראת התמודדות עם האתגרים הקריטיים שהעולם הקיברנטי מטיל עלינו. הכוחות המאוחדים יטפחו סביבה פרודוקטיבית שתאפשר השגת רמות מצוינות חדשות שלא יושגו אחרת".

בנוסף למרכז הסייבר, נחנך מרכז Fraunhofer לחקר תרופות, שמהווה שיתוף פעולה בין המכון לחקר התרופה של הפקולטה לרוקחות באוניברסיטה ומכון Fraunhofer להנדסת תוכנה וביוטכנולוגיה.

מטרתו של המרכז החדש היא להשתמש בשיטות חדשניות ויעילות לזיהוי דרכים
חדשות לטיפול במחלות זיהומיות, תהליכים דלקתיים ומחלות אוטואימוניות. לשם כך, משולבות טכנולוגיות חדשניות שונות לתמיכה בחברות התרופות בפיתוח חומרים פעילים חדשים בשלב הפרה-קליני וכן בחשיפה של חומרים פעילים חדשים ומביאים אותם למיקום המטרה באמצעות ניסוחים ממוקדים.

פרופ' גרשון גולומב, ראש המרכז מטעם האוניברסיטה, אמר כי "אנו ננסה לפתח ולהעריך אימונו-מודולנטים חדשים באמצעות כימיה חישובית, ולבדוק מערכות מסירה ממוקדות לגנים ולתרופות. תרומתן של קבוצות המחקר מאוזנת היטב ומתפקדת כמודל הזנה משלים, שכן גם אנחנו וגם הם תלויים במומחיות של האחר ויכולים רק להצליח במשותף".

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה, בירך על שיתוף הפעולה ואמר כי "אנו פועלים רבות למען חיזוק הקשר בין המחקר המדעי לתעשייה ומאמינים שהתרומה שלנו רבה ומשמעותית. היום עלינו מדרגה ביישום האסטרטגיה וכבוד הוא לנו שארגון Fraunhofer בחר בנו כמוסד אקדמי מוביל, מתקדם וחדשני".

"המדע אינו מכיר גבולות ושיתוף פעולה בינלאומי מזה זמן רב מהווה אבן פינה של המחקר החדשני של ימינו. בשיתוף פעולה עם שותפים מצויינים ברחבי העולם, אנו מחזקים את העברת הידע וקביעת דחפים חדשים לגרמניה ולשותפינו הבינלאומיים" הסביר פרופ' ריימונד נויגבאואר, נשיא ארגון Fraunhofer, "אנו מצפים להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק עם שותפינו הישראלים בשני תחומי מחקר חשובים מבחינה אסטרטגית, ולשיתופי פעולה חדשים בתחום האבטחה הסייברנטית ובריאות, יהיו בקרוב השפעות חיוביות על כל המעורבים בזכות יכולותיהם המשלימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים