דורון קרופמן, APC: "הצבא יכול לחסוך 30% מצריכת האנרגיה בדטה סנטרים שלו"

"חסכון משמעותי זה באנרגיה יכול לאפשר לצבא להסיט תקציבים ומשאבים רבים להתעצמות ובניין כוח, בתחומים מבצעיים שונים" – אמר קרופמן, מנהל APC בישראל ● לדבריו, "יש לתכנן את מרכזי הנתונים כך שיהיו מותאמים למודל העסקי של מיחשוב ענן – כך שתצריך פחות ציוד וצריכת חשמל נמוכה יותר"

"המתווה של ועדת ברודט קובע, כי מערכת הביטחון נדרשת לצמצם משמעותית את הוצאות הקיום השוטף ולהפנותם לבניין כוח והתעצמות. חסכון משמעותי זה באנרגיה יכול לאפשר לצבא להסיט תקציבים ומשאבים רבים להתעצמות ובניין כוח, בתחומים מבצעיים שונים. הצבא, על מאות הדטה סנטרים שלו, יכול להגיע לחסכון של עד 30% מצריכת האנרגיה", כך אמר דורון קרופמן, מנהל פעילות APC ישראל, קבוצת שניידר אלקטריק.

קרופמן דיבר בכנס C5Israel – הכנס הלאומי הראשון לתיקשוב מגזר הביטחון. לכנס, שנערך בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-600 משתתפים מהמגזר הביטחוני. האירוע נערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים אבניו, והנחו אותו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

שניידר אלקטריק, אמר קרופמן, היא חברה בינלאומית המתמחה בניהול אנרגיה, עם פעילות ביותר מ-100 מדינות, 130 אלף עובדים ומחזור מכירות שנתי של 30 מיליארד דולרים. לדבריו, "חשוב לזכור שהעסקים רצים על ה-IT, ואילו ה-IT רץ על אנרגיה וחשמל".

קרופמן אמר, כי החברה פיתחה תוכנות שונות בתחומי התשתיות הפיזיות והיעילות האנרגטית. "מערכות ה-DCIM (ר"ת ניהול תשתיות הדטה סנטר) שלנו מתממשקות באופן אינטגרלי למערכות ניטור ה-IT הארגוניות, ומאפשרות גישור וקישור חכמים בין עולם התשתיות לעולם ה-IT והתהליכים המבצעיים. שימוש בתוכנות אלה מעלה את הזמינות והרציפות התפקודית של מערכות ה-IT".

"יש לתכנן את מרכזי הנתונים כך שיהיו מותאמים למודל העסקי של מיחשוב ענן", הוסיף קרופמן. "מרכזי נתונים יהיו בעתיד צפופים יותר, גמישים יותר וממוכנים לחלוטין. הצפיפות נדרשת, כיוון שהיא מצריכה פחות הון, פחות ציוד, ופחות שטח רצפה. במקביל, הצפיפות מאפשרת שימוש בפחות חשמל ועולה פחות וכמובן, מה שמסייע לשמירה על הסביבה".

"לחברה", אמר קרופמן, "מגוון כלים אשר מאפשרים לתכנן את הדטה סנטר, לחלק את אזורי המסדים, לתכנן שדרות חמות וקרות, לנהל הספקים ועוד. יש לנו יכולות הדמיה אשר מאפשרות לחזות בדיוק רב מה תהיה צריכת האנרגיה של המתקן, האם הוא יקורר בצורה המתאימה והאם הוא יעיל מבחינת הספקי המיחשוב שלו. כלים טכנולוגיים אלו מאפשרים לחסוך משאבים  רבים וזמן יקר בתכנון ולאחר מכן בהקמה".

קרופמן סיכם ואמר, כי "פרויקטי הענק למעבר יחידות הצבא לדרום הארץ מהווים אתגר גדול לחברות הישראליות והבינלאומיות. כיוון שהשוק הישראלי אינו מנוסה דיו במגה-פרויקטים מסוג זה, חשוב ונחוץ להשתמש בניסיון וביכולות של חברות גלובאליות, המביאות עמן מתודולוגיות, מקצועיות וניסיון מוכח של ביצוע פרויקטים כאלו בעולם. כמובן שחשוב גם לאפיין כהלכה את הדרישות והצרכים, ולהגדיר שלבי מימוש לפרויקט כאשר בכל שלב תכולות רלוונטיות הניתנות לביצוע בזמן שהוגדר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים