מיקרוסופט הגישה תביעה נגד מפיצי דואר זבל

מכתב התביעה עולה, כי הנאשמים פתחו מיליוני חשבונות מזויפים בשירות הוטמייל על מנת לעקוף את המסננים של דואר הזבל ● על פי מיקרוסופט, "הנתבעים יצרו מצג שווא ביחס לפעילות שלהם בדואר האלקטרוני, שכרו עובדים ונעזרו בתוכנות כדי ליצור מיליוני חשבונות דואר מזויפים, ששימשו להפצה של דואר זבל שמסווג כדואר לגיטימי" ● עבור אחד הנתבעים זו הפעם השנייה שמיקרוסופט תובעת אותו; בפעם שעברה הוא שילם לחברה שני מיליון דולרים, לאחר שהגיע עמה להסכם פשרה

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה תביעה נגד קבוצה של יחידים וחברות שפתחו מיליוני חשבונות מזויפים בשירות הוטמייל (Hotmail) על מנת לעקוף את המסננים של דואר הזבל.

ג'ון סקרואו, מנהל לשירותי אבטחה במיקרוסופט, כתב בהודעה שפרסם בבלוג, כי החברה הגישה בתחילת יוני תביעה לבית המשפט המחוזי בסיאטל נגד בוריס מיזן, דימיטרי קובלסקי, מוחמד מושן-אול מולה והחברות שלהם, ביחד עם אתר DeCaptcher.com ומספר אנשים ששמותיהם אינם ידועים. מיקרוסופט טוענת, כי הנתבעים "פתחו מיליוני חשבונות דואר אלקטרוני בשירות הוטמייל ושכרו אנשים שביצעו באופן ידני פעולות שיסייעו להציג דואר זבל כהודעות לגיטימיות על מנת לעקוף את המסננים של דואר הזבל".

יצוין, כי החברה מפעילה אמצעים המאפשרים למשתמשי הוטמייל לדווח על דואר זבל, מסייעת למשווקים לגיטימיים להבטיח שההודעות שלהם יגיעו ומבטיחה להגדיר כהלכה את המסננים של דואר הזבל. על פי כתב התביעה, "הנתבעים יצרו מצג שווא ביחס לפעילות שלהם בדואר האלקטרוני, שכרו עובדים ונעזרו בתוכנות כדי ליצור מיליוני חשבונות דואר מזויפים, ששימשו להפצה של דואר זבל שמסווג כדואר לגיטימי".

כך, טוענת מיקרוסופט, הצליחו הנתבעים לעקוף את המסננים של דואר הזבל שמפעילה החברה על מנת להבטיח שההודעות שלהם יגיעו למשתמשי הוטמייל.

יצוין, כי בדומה לחברות אחרות, גם מיקרוסופט נעזרת במנגנוני CAPTCHA כדי למנוע פתיחה אוטומטית של חשבונות. עם זאת, היכולת לעקוף מנגנונים אלה באמצעים ממוחשבים גברה בתקופה האחרונה. על פי כתב התביעה, מפיצים של דואר זבל "מוסיפים לאמץ שיטות וטכנולוגיות בניסיון לגבור על האמצעים שמפעילה מיקרוסופט".

עוד עולה מכתב התביעה, כי הנתבעים שילמו עבור פתיחת חשבונות הדואר המתחזים ללגיטימיים 15 דולרים לאלף חשבונות. הפתרון של "חידות" CAPTCHA עלה שני דולרים לאלף "חידות".

זו הפעם השנייה שבה תובעת מיקרוסופט את בוריס מיזן: תביעה שהגישה החברה נגדו ב-2003 הסתיימה בפשרה, לאחר שמיזן הסכים לשלם לה פיצוי בסכום של שני מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים