תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - כנס השלוחה הצפונית של מועדון C3

Toshiba Mobile Zero Client: מחשוב נייד ללא דיסק

14/12/2016 16:33
ניב יוסיפון, סמנכ״ל הסחר של מפעיל

אבטחת המידע הארגוני, תוך עידוד היעילות בעבודה במערכות ניידות, חשובה להצלחה בעסקים, ובמיוחד אם מדובר בחברות ביטחוניות, בנקים, קופות חולים, גופי ממשל שונים, צבא או כל גורם אחר הנזקק לאבטחה מלאה של החומרים הדיגיטליים שלו המסתובבים בשטח, כשהם מאוחסנים על מחשבים ניידים מסוגים שונים.

קל לאתר מדי פעם בעיתונות היומית סיפורי בלהות על נוזקות המשתלטות על המחשבים הניידים של עסקים ומשם מחלחלות אל כל הארגון, על גניבת מידע הנובעת מחיבור תמים של דיסק-און-קי למחשב של עובד, ועד לסיפורים על מחשבים הנגנבים ובתוכם סודות מדינה. רק השבוע התבשרנו על פריצה שאירעה לביתו של ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, וגניבתו של מחשב נייד צבאי שהיה בו.

הפתרון לבעיה מגיע כיום מטושיבה (Toshiba) המיוצגת בלעדית בישראל, על ידי מפעיל, שהכריזה לא מכבר על ה-TMZC (ר"ת Toshiba Mobile Zero Client) – הפתרון הראשון מסוגו בעולם המבוסס על מחשבים ניידים.

הפתרון החדשני מאפשר לארגונים לבצע את כל המשימות מבוססות ה-IT, דרך מערכת V.D.I ארגונית ברמת אבטחה חסרת תקדים ברמתה.

לא תמצאו עליו כלום. TMZC

לא תמצאו עליו כלום. TMZC

"מחשב" ה-TMZC הנייד נראה מבחוץ כמחשב נייד לכל דבר אך בפועל אין בו דיסק קשיח, או מערכת הפעלה, מספר ניב יוסיפון, סמנכ״ל הסחר של מפעיל, שלקח חלק בכנס C3.

"עם 'הדלקתו' של המחשב הנייד הוא מתחבר לרשת האלחוטית או קווית זמינה דרך רכיב ה-BIOS  שלו בלבד, ללא כל צורך במערכת הפעלה או אחסון כלשהו, ומאפשר למשתמש לגשת לכל המידע האישי והארגוני שלהם, בלא כל קשר למיקומו הגיאוגרפי, אם זה בבית או במשרד בצבא".

בפועל, אמר, "אף פיסת מידע אינה נמצאת על כונן מקומי. התוצאה: המידע הארגוני החסוי פעיל רק על השרת. למרות תחושת העובד כי הוא עובד מדיסק מקומי, אין במחשב כלום. פשוט אפס. ולכן, אין כל אפשרות שנוזקה כלשהי תתמקם ותאוחסן במערכת, ובמקרה של ניסיון לגניבת מידע או נסיון לגניבת המחשב עצמו – יתגלה כי המחשב ריק מכל תוכן שהוא".

מפעיל, נציגת טושיבה בישראל מציעה את הפיתרון TMZC לארגונים "בהם מצד אחד רגישות המידע גבוהה מאוד, ומצד שני עליהם לתת לעובדים את היכולת לעבוד גם במשרד וגם מחוצה לו בקלות תוך רמת אבטחה גבוהה", אומר יוסיפון.

כיצד בכל זאת מחשב נייד יכול לעבוד ללא דיסק או מערכת הפעלה?
"כיוון שטושיבה הנה היצרנית היחידה בעולם המייצרת את ה-BIOS בעצמה, ורמת האבטחה והניקיון של הרכיב הנה הגבוהה בעולם, הצליחה החברה לייצר BIOS אשר 'יודע לייצר' התקשרות ישירה דרך חיבור SSID למערכת VDI ארגונית ישירות ללא כל צורך ברכיבי מחשב נוספים", אמר יוסיפון.

לדבריו, "ברגע שהחיבור המאובטח נוצר, העובד מקבל על מסך המחשב הנייד שלו את סביבת העבודה הרגילה שלו ועובד בה – אך בעצם עובד ללא דיסק, או מערכת הפעלה. גם ה-CPU אינו חשוב עוד, ולכן ניתן לעבוד דרך מחשבים זולים מאוד הכוללים CPU בסיסי בלבד שכן רק ה-BIOS מתפקד בשילוב עם חיבור אלחוטי או קווי".

"העובד יכול לגלוש באינטרנט, לשלוח ולקבל מיילים, להיכנס למערכות הארגון השונות בהתאם להרשאות שניתנות לו ולראות מידע הקשור לעיסוקו מכל מקום בעולם, מבלי להשאיר כל טביעת אצבע שכן אין כל מקום אחסון שהוא במחשב הנייד שברשותו".

חסכון כספי מחד ורמת אבטחת מידע גבוהה ביותר מאידך

יוסיפון מסביר כי "למחלקות ה-IT בארגונים מדובר ביתרון משמעותי, שכן יחידת הקצה איננה מנוהלת – אין צורך לבצע התקנות כלל. הכל מתבצע דרך מערכת ה-VDI – חסכון משמעותי במשאבי ניהול ואנוש בארגון. מדובר בהתייעלות משמעותית – חסכון כספי מחד ורמת אבטחת מידע גבוהה ביותר מאידך".

לדברי יוסיפון, "מנהלי מערכות מידע רבים מתבלבלים וחושבים כי מדובר בסוג של Thin client, אך שני המוצרים אינם דומים כלל. ה-Thin client הינו מחשב לכל דבר. יש בו מערכת הפעלה ויש לו זיכרון. העבודה איתו הנה משרדית בלבד ויש בו שאריות מידע ורמת אבטחה כשל PC לכל דבר. כמו כן, העלות הכוללת שלו בתוספת מסך, מקלדת ועכבר, מייקרת את החבילה כולה".

"רמת האבטחה של ה-Thin client זהה לזו של מחשבים רגילים. ה-Mobile Zero Client לעומתו הינו מחשב המאפשר ניידות מוחלטת לכל עובד בכל ארגון אך הוא ללא מערכת הפעלה כלל וללא דיסק כלל. אין יכולת לשלוף ממנו חומרים כלל, או להכניס אליו חומרים מבחוץ".

אין חשש מזליגה או גניבת מידע

"הוא נייד והיכולת להתקשר ישירות מה-BIOS דרך שלושה מעגלי זיהויי, יוצר מצב חדש בו עלות המחשב הנייד המאובטח יורדת משמעותית כתוצאה מהיעדר אחסון, מערכת הפעלה וכד', ורמת האבטחה יחד עם ניידות מלאה של העובד עולה למימדים אחרים".

לדברי יוסיפון, "TMZC מייצר לארגונים ודאות מוחלטת שסביבת העבודה הניידת מאובטחת לחלוטין וללא חשש מזליגה או גניבת מידע. הפתרון מתייחס גם לחסכון ניכר בכסף. TMZC הוא פתרון גמיש אשר יודע להתחבר לכל מערכת VDI ארגונית שהיא בצורה פשוטה ויעילה וניתן לשלבו בקלות בסביבות עבודה קיימות בעלות מערכת VDI".

"מידע ביטחוני רגיש, מידע פיננסי, מידע רפואי וכל מידע רגיש אחר אשר הארגון מייצר, ניתנים לעבודה מרחוק כיום ללא חשש, בזכות פתרון ה-TMZC הייחודי של טושיבה".

מפעיל, הנציגה הרשמית של טושיבה  בישראל, הוקמה לפני כ-75 שנה כחברה המתמחה במתן פתרונות כוללים לארגונים ועסקים בתחומי טיפול בפלט ארגוני ושירותים עסקיים מבוססי תמיכה ושרות מתמשכים. החברה התאימה עצמה לשינויים הטכנולוגיים שחלו במהלך השנים, והתמקדה במתן פתרונות כוללים בתחום ההדמיה, הדפוס המקצועי והמחשוב לעסקים וארגונים בכל סדר גודל. החברה היא נציגה בלעדית בישראל של ענקית המחשוב הנייד.

לאתר החברה לחצו כאן.

אירועים קרובים