תוכן שיווקי
לקראת אירוע - TEXAS-INSTRUMENTS, יום ג' 12 ביולי, דייויד אינטרקונטיננטל תל אביב

עמיחי רון, TI: "כל רכיב שיש בו חשמל – יש בו משהו של טקסס אינסטרומנטס"

03/07/2016 15:26
תוצאות טובות. טקסס אינסטרומנטס

כתב: הילל יוסף

"אנו עוסקים בייצור והטמעה של רכיבים אלקטרוניים בכל תחום. לכן, בכל רכיב בן יש חשמל, סביר להניח שיש בו משהו של טקסס אינסטרומנטס", כך אמר עמיחי רון, מנהל יחידה עסקית, טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

רון דיבר לקראת כנס לקוחות שעורך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', 12 ליולי, מלון דייוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב.


לדברי רון, "החברה מונה 30 אלף עובדים ופועלת ב-35 מדינות. היא עוסקת בייצור והתקנה של רכיבים אלקטרוניים לכל תחום, ולה היצע של יותר מ-100 אלף רכיבים שכאלה, המיועדים ליותר מ-100 אלף לקוחותיה הארגוניים".

לחברה, אמר רון, "יש יכולת ייצור מאוד משמעותיות, בשל מפעלים שלה הנמצאים בארצות הברית, אירופה ואסיה. מצב זה מאפשר שליטה על תהליכי הייצור של הרכיבים ועל ההגדרה שלהם, עם אפשרות לספק רכיבים בכל מקום בעולם, לאחר בדיקה".

לקוחות החברה, אמר רון, "נחלקים לכמה תחומים עיקריים: תעשיית כלי הרכב, מפעליים תעשייתיים וארגונים הנדרשים לרכיבי תקשורת, רכיבי מחשוב אישי, לצד ארגוני אנטרפרייז הנדרשים לתשתיות לתמיכה במשרדים, ובדטה סנטר, משמע – ה-'C'  ב-ICT".

"לפני כמה שנים העברנו חלק מהמיקוד שלנו בפיתוח רכיבים לתעשיית הרכב ולארגונים תעשייתיים. הסיבה לכך נעוצה בשתי תופעות עיקריות. בעולם הרכב חלה עלייה משמעותית בכמות הסיליקון המותקן בכל מכונית, מ-40 ל-300 דולר לכל כלי רכב. זה נובע מריבוי מערכות במכונית, מערכות בידור, שו"ב ומערכות בטיחות".

להבין מה קורה מסביב

הפנייה למפעליים תעשייתיים, הסביר רון, "נובעת מהמהפכה התעשייתית הרביעית – האינטרנט של הדברים. האינטרנט של הדברים לתעשייה מהווה מרכיב משמעותי בכל מפעל, ומשפיע על ארכיטקטורת הבנייה שלו. היעד הוא להגיע למצב בו בכל נקודות קצה במפעל יהיה חיישן: מד טמפרטורה, מד קול, מד רעידות, שסתום – ולכולם יהיו יכולות מחשוב עצמאיות. כך החיישנים יוכלו 'להבין' מה קורה סביבם ויעבירו נתונים למקבלי ההחלטות".

לדוגמה, אמר, "במפעל יצור של משקאות, העלויות הן מרכיב מאד חשוב לניהול המפעל, ובהתאם – כמה זמן קו הייצור יכול לפעול בלא תקלות. הוספת חיישנים ותקשורת נתונים תביא למניעה פרואקטיבית של תקלות, או העברת העומס בייצור למקום אחר. הדבר נכון גם, לדוגמה, בתחנות כוח, שם יהיה ניתוב של צריכת החשמל לשם איזון עומסים. לכן, תקשורת נתונים עם חיישנים תופסת מקום מרכזי בפעילות שלנו, כי משמעותה היא יותר סיליקון בכל מפעל".

סוגי הרכיבים, ציין רון, נחלקים לכמה סוגים. הראשון, "רכיבים הנותנים אספקת מתח למערכת, אספקת זרם-כוח. טקסס אינסטרומנטס היא החברה הגדולה בעולם לתחום הרכיבים, ובתוכם – רכיבים לינאריים, ורכיבים ממותגים שאינם לינאריים והם בעלי יעילות יותר גבוהה, ורכיבים נוספים".

תהליכים יעילים יותר

סוג שני של רכיבים, לדברי רון, "הם מעבדים, הכוללים בתוכם תקשורת אלחוטית אינטגרטיבית. החברה תומכת בכל תקני התקשורת האלחוטית, Wi-Fi, בלוטות' ועוד. אלה מיועדים לתקשורת בין כלי רכב ובינם לבין עצמם, וכן אל בני אדם כמו גם עם גורמים חיצוניים". הוא הוסיף כי רכיבים אלה נמצאים גם בחיישנים שבמפעלים, ומשדרים מידע לשרת מרכזי בענן".

הסוג השלישי, אמר רון, "הם Signal Chain, רכיבים הנמצאים מאחורי החיישנים. למשל, כשיש חיישן המודד רעידות, הוא עושה זאת באופן אנלוגי, ומאחוריו יש מתמרים הממירים את הנתונים לנתונים דיגיטליים כדי שיהיה אפשר לעבד אותם, ולהחזירם לאחר הניתוח באופן אנלוגי".

בכנס, סיכם רון, "נאפשר ללקוחות הצצה לטכנולוגיות האחרונות בכל שלושת סוגי הרכיבים, במגוון מסלולים והרצאות מקצועיות. המטרה היא לקחת את היכולות של טקסס אינסטרומנטס – ולהביא לכך שהלקוחות יקבלו תהליכים יעילים יותר, או בעלויות מופחתות".

אירועים קרובים