מנכ"ל אפל: עלינו לשפר את הגיוון התעסוקתי

קוק הוסיף כי "כמנכ"ל, אינני מרוצה מהנתונים בדוח. הנושא אינו חדש עבורנו, ומזה זמן אנו משקיעים מאמצים רבים כדי לשפר את המצב"

טים קוק, מנכ"ל אפל

בעקבות פרסום הדוח על הגיוון התעסוקתי באפל (Apple), ממנו עלתה תמונה דומה לזו של שאר חברות ההיי-טק בעמק הסיליקון לפיה רובם מכריע של העובדים הם גברים ולבנים, הודה מנכ"ל אפל, טים קוק, כי עדיין נותרה לחברה מלאכה רבה בתחום של הגיוון התעסוקתי.

מהדוח אליו התייחס המנכ"ל עלה כי שיעורם של השחורים וההיספאנים מתוך כלל כוח האדם של אפל מגיע ל-18% – פי שלושה מאשר במרבית חברות ההיי-טק האחרות. 9% מעובדי אפל לא ציינו את השיוך האתני שלהם. הנתונים של אפל מחולקים לשלוש קבוצות: הנהלה, עובדי טכנולוגיה ועובדים בתחומים שאינם טכנולוגיים. בקבוצה של עובדי הטכנולוגיה, 80% הם גברים.

מדוחות דומים שפרסמו חברות היי-טק אחרות מעמק הסיליקון עולה כי בגוגל (Google) כ-70% מהעובדים הם גברים ו-61% לבנים בעוד שבטוויטר (Twitter) כ- 70% הם גברים ו-59% הם לבנים.

באיגרת המנכ"ל הנלווית לדוח הגיוון התעסוקתי של אפל, ציין קוק כי החברה מחויבת לגלות "חדשנות בקידום הגיוון התעסוקתי". קוק הוסיף כי "כמנכ"ל, אינני מרוצה מהנתונים בדוח. הנושא אינו חדש עבורנו, ומזה זמן אנו משקיעים מאמצים רבים כדי לשפר את המצב".

קוק הוסיף כי ההגדרה של אפל למונח "גיוון תעסוקתי" אינה מתמצה בקטגוריות המסורתיות, דוגמת מגדר ושיוך אתני. "היא כוללת תכונות אישיות שבדרך כלל אינן נכללות בתחום זה, דוגמת נטייה מינית, שירות צבאי ונכויות".

"אפל תעשה הכל כדי שהרכב העובדים שלה יהיה דומה להרכב של קהל הלקוחות שלה" אמר פרד סיינז, סגן נשיא לתקשורת שיווקית בארגון Human Rights Campaign, שמעניק לאפל, מזה 13 שנים, ציון מושלם במדד השוויון התאגידי בכל הקשור להעסקה של לסביות, הומוסקסואלים, טרנס-ג'נדרים ובי-סקסואלים.

מאז שנכנס קוק לתפקידו כמנכ"ל אפל הוא קידם את אדי קיו הקובני-אמריקני לתפקיד ניהולי בכיר, וגייס את אנג'לה אהרנדטס – מנכ"ל Burberry   לשעבר ואת ליסה ג'קסון, המנהלת האפרו-אמריקנית הראשונה של הסוכנות של ארה"ב להגנת הסביבה, לתפקיד מנהלת השמירה על איכות הסביבה. קוק עצמו הופיע הקיץ לראשונה בפסטיבל הגאווה של סן פרנסיסקו, ביחד עם אלפי עובדים מהחברה ובני משפחותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים