"אם גוגל תמשיך לשלוט בשוק החיפוש – עולם האינטרנט יחווה סיוט"

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הצביע במשפט ההגבלים העסקיים נגד גוגל על הסכנה שיש לעולם האינטרנט, על רקע מהפכת ה-AI, אם מנוע החיפוש של גוגל ימשיך לשלוט בשוק כמעט ללא מצרים

נרגש לעבוד עם אינטל. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

אחד המניעים של מיקרוסופט להשקעה הגדולה שביצעה ב-OpenAI, ובכלל במוצרי בינה מלאכותית, היא לנסות ליצור מצב שבו מנוע החיפוש של החברה, בינג, יצליח "לגנוב" לפחות כמה אחוזים מנתח השוק של המנוע ששולט בו באופן כמעט מוחלט – כרום של גוגל. עד כמה זה אקוטי למיקרוסופט? לפי העדות שהעניק אתמול (ב') מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, במשפט ההגבלים העסקיים של ממשלת ארצות הברית נגד גוגל, כנראה שזה מאוד אקוטי. נאדלה הזהיר בעדותו מתרחיש "מסויט" לעולם האינטרנט, לדבריו, אם הדומיננטיות של גוגל בחיפוש המקוון תמשיך ללא הפרעה וללא התערבות.

מנכ"ל מיקרוסופט העיד ביום ה-14 של משפט הענק, שבאופן טבעי מושך הרבה תשומת לב, והוא הבכיר ביותר בעולם הטכנולוגי שעלה בו לדוכן העדים עד עתה. הוא לא היסס לרגע בהתקפה שלו על המצב הנוכחי בתחום החיפוש אונליין וטען שגוגל מנצלת את מעמדה בשוק עד כדי מניעה מצרכנים, בדרכים שונות, לפנות למנועי חיפוש חילופיים. בעצם, נאדלה הביע בכך את התסכול שלו מהעובדה שלמרות ההשקעה הענקית ומרובת השנים של מיקרוסופט, היא לא מצליחה לחדור באמת דרך חומת החיפוש של גוגל.

"הדומיננטיות של גוגל בתחום החיפוש תשפיע על עולם ה-AI"

לדברי נאדלה, "אתה קם בבוקר, מצחצח שיניים ומחפש בגוגל, וזה ישפיע ללא ספק גם על הבינה המלאכותית. יהיה יותר קשה להתחרות, בעידן הבינה המלאכותית, עם מישהו שיש לו את יתרון הליבה בתחום". הוא ציין בהקשר זה את הסכמי החיפוש של גוגל עם גופים רבים, שגם עוזרים לה להזרים מידע רב לטובת אימון מנועי הבינה המלאכותית שלה, כך שהם יוכלו להיות טובים יותר משל כל מתחרה אפשרית.

לטענת נאדלה, בפגישות שערך עם מוציאים לאור, הוא שמע שגוגל מוכנה לחתום על צ'ק כדי לקבל בלעדיות לתוכן – טענה שבינתיים לא זכתה לתגובה מצד גוגל.

מנכ"ל מיקרוסופט כועס על השותפות של גוגל עם אפל

עיקר קצפו של נאדלה יצא על השותפות של גוגל עם אפל, שבמכשיריה, המנוע של גוגל הוא ברירת המחדל. מנכ"ל מיקרוסופט סיפר כי הוא היה מוכן לשלם עד 15 מיליארד דולר בשנה לאפל כדי שתבחר בבינג, אבל החברה העדיפה את גוגל. יש לציין שבשבוע שעבר, אדי קיו, בכיר באפל, אמר שבחברה רואים במנוע של גוגל את פתרון החיפוש הטוב ביותר עבור לקוחותיה, וזו הייתה הסיבה שבגינה הם בחברו בה. על כך אמר נאדלה: "בואו נגיד שבינג יוצא מהשוק… אתם חושבים שגוגל תמשיך לשלם?"

כאמור, נאדלה התייחס גם לעתיד של הבינה המלאכותית, וליתרון העצום של גוגל בהיבט הזה. "כל שגיאת כתיב בסרט חדש וכל מסעדה מקומית שאת השם שלה אתה מקליד לא נכון הן נכס קריטי לשיפור איכות החיפוש שלך, ומכיוון שהעולם הפיזי משתנה כל הזמן, לכידת שינויים במגמות החיפוש חיוניים כדי לעזור למנוע חיפוש להישאר רלוונטי. זאת, מכיוון שהנתונים ההיסטוריים הופכים פחות רלוונטיים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים