המהלך שינצח את ChatGPT? גוגל חיפוש התעדכן בתוסף AI יוצרת

כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית של גוגל יתווסף למנוע החיפוש המובנה במכשירים, והוא - ממש כמו מקבילו המפורסם ChatGPT - ידע לכוון את הגולשים למבוקשם המדויק, באופן הרבה יותר ממצה ויעיל ממה שידע לעשות המנוע

כעת גם יצירת תמונה מטקסט בכלים שגוגל מציעה.

ענקית החיפוש גוגל בישרה אתמול (ג') סופסוף על חידוש כלי החיפוש שלה בבינה מלאכותית יוצרת. היא מכנה את התכונה SGE (ר"ת Search Generative Experience). החברה אמנם כבר חשפה את התוכניות שלה בנדון במאי, אבל כעת היא משחררת את הכלי לשימוש הגולשים.

בפוסט שעליו חתומה רני נג, סמנכ"לית ניהול מוצר החיפוש של גוגל, נכתב כי "החל מהיום, אנו משיקים ניסוי מוקדם ב-Search Labs (יחידת החיפוש של החברה – ג"פ) ששמו 'SGE תוך כדי גלישה', הזמין באפליקציית גוגל ב-Android וב-iOS". נג המשיכה ועדכנה כי התוסף יגיע גם לכרום במחשב הנייח "בימים הקרובים".

לדבריה, "המטרה שלנו היא לבדוק כיצד בינה מלאכותית ג'נרטיבית יכולה לעזור לכם לנווט מידע באינטרנט ולהגיע לליבה של מה שאתם מחפשים אפילו מהר יותר".

ChatGPT - כלי ה-AI היוצרת הראשון ומצליח ביותר כיום.

ChatGPT – כלי ה-AI היוצרת הראשון ומצליח ביותר כיום. צילום: BigStock

ChatGPT איים לשבש את כל עסקי גוגל בערך

כזכור, כש-ChatGPT מבית OpenAI – כלי הבינה המלאכותית היוצרת הראשון – נכנס לחיינו באוקטובר 2022, לא רק הגולשים הוכו בהלם והחלו לעסוק בו וביכולותיו החדשניות באינטנסיביות, אלא שהוא גם חולל מיד מהפכה בגזרת הטק העולמית.

כולם דיברו ועודם מדברים על השיבוש הגדול שהכלי המסוים והיכולות שלו יביאו אל חיינו. היו מי שאפילו השוו את החידוש להמצאת החשמל או השקת האינטרנט הציבורי. אחד הדברים שעלו באופן משמעותי בעיסוק זה היה השאלה מה יהא על מנוע החיפוש של גוגל, אשר לו כובד משקל רב בהצלחתה.

כידוע, משתמשים רבים רוכשים את המכשירים הניידים שלהם כשגוגל חיפוש מותקן עליהם כברירת מחדל, מעצם היות גוגל החברה החתומה על מערכת ההפעלה אנדרואיד, המותקנת במיליארדי ניידים בעולם. 

עם השנים הפך השימוש ביכולות החיפוש של גוגל לנחלת הכלל, ואף הביא אלינו מושג שגור כמו "לגגל", שהחליף את המינוח "לחפש" בהקשר של האינטרנט. רובד נוסף לכך היה ההצלחה המסחררת של גוגל בתחום הפרסום, כיוון שזה הפך כרוך ישירות ובעבותות בהרגלי החיפוש שלנו. אבל אז הגיע ChatGPT, שיודע לסרוק ביג דאטה בסדרי גודל עצומים, ובהמשך גם לחפש באינטרנט מידע בזמן אמת (בגרסת הפרו שלו), ומכאן הכל איים להשתנות.

בניסיונות לא לאבד גובה בתחום החיפוש, שינסה גוגל מותניים וזרזה לקצב רצחני את צוותיה שעוסקים ב-AI בכלל ובזו היוצרת בפרט, ועד מהרה השיקה צ'אטבוט מקביל בשם בארד (Bard), שעל אף התחלת דרך עתירת צרימות, הפך ברבות הימים לכלי שווה ביכולותיו לאלו של ChatGPT, יש גם מי שטוענים שמוצלח ממנו.

מה שקורה כעת הוא למעשה שיכולות הבינה היוצרת של גוגל משתלבות לתוך יכולות החיפוש שלה, כענף נוסף שיעשיר אותן, או במילים פשוטות יותר: כשהגולשים יפנו לגוגל חיפוש אחרי עדכון הגרסה, במקום לקבל רשימת לינקים רגילה ואינסופית ממנוע החיפוש, לאחר הכנסת השאילתא, ה-SGE ישלב מודולי AI שונים שפיתחה החברה, ואז יוסיף מענה חכם לקישורים הרגילים. וזה אמור להיות שינוי דרמטי. בנוסף, ממש כמו הכלי שפיתחה OpenAI, גם פה משולבות יכולות קידוד ועוד "תופנים" שה-GenAI יודעת לייצר עבור המשתמשים.

גוגל כבר מציעה בינה יוצרת כצ'טבוט. בארד.

גוגל כבר מציעה בינה יוצרת כצ'טבוט. בארד. צילום: ShutterStock

מה כוללות היכולות החדשות?

"השקנו את חוויית החיפוש הג'נרטיבית שלנו לפני פחות משלושה חודשים, ואנו מעודדים מכך שהמשוב המוקדם היה חיובי", כתבה נג. "מאז ההשקה הראשונית, ביצענו שיפורים ללא הרף כדי להפוך את החוויה לעוד יותר מועילה. למעשה, לאחרונה הכרזנו על עדכונים הכוללים עוד תמונות וסרטונים בסקירות כלליות, שיפורים לאופן הצגת הקישורים ועוד. היום, אנו חולקים עוד כמה שדרוגים ל-SGE כדי לעזור לכם ללמוד ולהבין טוב יותר מידע באינטרנט: בין אם זה להעמיק את ההבנה שלכם במושגים מסובכים, להגביר את כישורי הקידוד שלכם או להתחקות אחר פרטים בתוך נושא מורכב", הסבירה סמנכ"לית המוצר של הענקית ממאונטיין ווי.

"כשאתה חוקר משהו חדש, או מחפש הסבר למושג", המשיכה, "אתה עלול להיתקל במונח שאינך מבין או אולי רק רוצה מידע נוסף עליו. כדי להקל על כך, בקרוב נשיק שיפורים בתשובות שנוצרו על ידי AI לנושאים או שאלות שונות הקשורות למדע, כלכלה, היסטוריה ועוד".

נג הרחיבה בנוגע לתפעול הכלי וציינה גם כי "אחרי עדכון זה, תוכלו לרחף מעל מילים מסוימות כדי להציג הגדרות מקדימות ולראות דיאגרמות או תמונות קשורות בנושא".

לדבריה, SGE מספק כעת סקירות כלליות שנוצרו על ידי AI כדי לסייע במשימות במספר שפות, וכן גם כלי תכנות. היא הרחיבה וציינה כי "תוכלו למצוא תשובות לשאלות כיצד לעשות ולראות קטעי קוד מוצעים למשימות נפוצות. אחרי העדכונים החדשים שלנו, מקטעי קוד בסקירות כלליות יקודדו כעת בצבע, עם הדגשת תחביר, כך שיהיה מהיר וקל יותר לזהות אלמנטים כמו מילות מפתח, הערות ומחרוזות, מה שיעזור לכם לעכל טוב יותר את הקוד שאתם רואים במבט חטוף".

ובנוגע ל'SGE תוך כדי גלישה' ספציפית הוסבר בפוסט כי הוא "תוכנן במיוחד כדי לעזור לאנשים לעסוק בצורה עמוקה יותר בתוכן ארוך של מפרסמים ויוצרים ולהקל על מציאת מה שאתם מחפשים בזמן הגלישה באינטרנט".

בעזרת הכלי, בחלק מדפי האינטרנט שבהם הגולשים מבקרים סתם כך ניתן יהיה להקיש כדי לראות רשימה של נקודות מפתח, שאותן התוכן מכסה ושהבינה המלאכותית יצרה, ולהן יתווספו קישורים שיובילו את המשתמש ישירות למה שהוא מחפש בדף.

לפי גוגל ו-נג, 'SGE תוך כדי גלישה' נועד להציג נקודות מפתח שה-AI היוצרת העלתה, אבל רק בתכנים הזמינים באופן חופשי לציבור באינטרנט. הוא אינו מספק נקודות מפתח שכאלו על מאמרים הסגורים בחומת תשלום או כאלו שבשליטת בעלי האתרים – שלדברי החברה יכולים ללמוד עוד על איך להגדיר את התוכן שלהם כחופשי או ככזה הדורש תשלום, במרכז העזרה שלה.

בגוגל גם הבטיחו לעזור לגולשים "לחפור לעומק" עם הפיצ'ר 'חיקרו בדף' (Explore on page), יסייע להם לראות שאלות שתוכן האתר עונה עליהן, ולקפוץ ישירות לקטע הרלוונטי להם.

נג סיכמה וציינה כי "כמו תמיד, ננצל את הזמן הזה ב-Labs כדי לאסוף משוב וללמוד מה עובד הכי טוב הן עבור בעלי אתרים והן עבור משתמשים, בתוך שאנו מפתחים את הניסוי הזה לאורך זמן".

אם כבר הצטרפתם ל-SGE, תהיה לכם גישה אוטומטית לניסוי החדש. אם עדיין לא הצטרפתם, 'SGE בזמן גלישה' זמין גם כניסוי עצמאי ב-Search Labs, הבהירה גוגל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריאל

    ההצטרפות פתוחה למשתמשי גוגל בארה"ב ובאנגלית בלבד

  2. משה

    די לחרטט .. יקח לגוגל עוד הרבה שנים להגיע לרמה הזאת ... גוגל נרדמו בשמירה וזה יגמר להם כמו גוגל+

אירועים קרובים