הנרי קיסינג'ר חושש: מעצמות יבצעו מרוץ חימוש בתחום ה-AI

זה יהיה מרוץ "מהיר יותר ובעייתי יותר" מזה שנוצר סביב הנשק הגרעיני - מזהיר פרופ' קיסינג'ר, שהיה אחד מנושאי תפקידי המפתח במלחמה הקרה

חושש מההשלכות של הבינה המלאכותית. פרופ' הנרי קיסינג'ר.

פרופ' הנרי קיסינג'ר חושש ממרוץ חימוש שיתפתח בין מדינות שונות, ובפרט בין המעצמות, בעולמות הבינה המלאכותית. לדברי המדינאי הדגול, שבסוף החודש יחגוג את יום הולדתו ה-100, זה יהיה מרוץ חימוש "מהיר יותר ובעייתי יותר" מזה של הנשק הגרעיני, שהמעצמות התחרו בו, לפחות עד ההסכמים שחתמו ארצות הברית וברית המועצות בסוף שנות ה-80' על פירוקו החלקי.

פרופ' קיסינג'ר אמר את הדברים בראיון שנתן באחרונה לרשת CBS. הוא היה היועץ לביטחון לאומי ושר החוץ של ארצות הברית בשנות ה-60' וה-70', תחת שני נשיאים – ריצ'ארד ניקסון וג'ראלד פורד, והתמקד במסגרת תפקידיו, בין היתר, במרוץ החימוש שבין שתי מעצמות העל של אז, לרבות זה הגרעיני. בשנים האחרונות הוא מתמקד בתחום הבינה המלאכותית. קיסינג'ר הרצה בנושא כבר ב-2016 ולפני שנתיים כתב ספר שעוסק בו.

לדברי קיסינג'ר, מרוץ החימוש אחר הבינה המלאכותית יהיה שונה מזה שניהלו המעצמות להשגת נשק גרעיני, "כי במרוצי החימוש הקודמים, היית יכול לפתח תיאוריות הגיוניות כיצד להגיע לניצחון. כאן יש בעיה חדשה לגמרי מהבחינה האינטלקטואלית".

בראיון השיב קיסינג'ר לטענתו של המראיין שלפיה ההצהרה של ארצות הברית שהיא תמיד תתעקש על שליטה אנושית על הבינה המלאכותית אינה אפשרית ליישום, באומרו כי "ובכן, רוצים מאוד לעשות את זה, אבל המהירות שבה פועל ה-AI יעשה את זה בעייתי (ליישום – י"ה) בעתות משבר".

"צריך לשים לב לחשיבות ההשפעה של ה-AI"

"אנחנו לא יכולים לעשות בדיקה כפולה ל-AI, כי אנחנו לא יכולים לעבור על כל הידע שהמכונה רכשה. אנחנו אלה שנותנים לה את הידע. זה יהיה אחד העימותים הגדולים (שבין המעצמות – י"ה). אני מנסה לעשות כעת את מה שעשיתי בנושא הנשק הגרעיני, לקרוא לתשומת לב לחשיבות של ההשפעה של ההתפתחות הזאת", אמר.

קיסינג'ר מצטרף בכך לשורה של מומחים ואנשי היי-טק שמזהירים מפני ההשלכות ההרסניות הפוטנציאליות של הבינה המלאכותית ושקוראים לרגולציה על התחום, בהם פרופ' יובל נח הררי, אילון מאסק, מארק צוקרברג ואריק שמידט, לשעבר יו"ר ומנכ"ל גוגל. מומחים רבים ציינו כי "יש בעתיד שלנו אלמנט בולט של מסתוריות, סיכון והפתעה". איש עסקים בולט שהצטרף למזהירים, וורן באפט, אמר בשבוע שעבר שהבינה המלאכותית היא "מדהימה", אבל ניתן להשוות אותה, מבחינת פוטנציאל הסכנה, להתפתחות הנשק הגרעיני, כי "לא נוכל לחזור לאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים