One1 רכשה את ארכיסופט, הפעילה במגזר הביטחוני, תמורת כמה מיליוני שקלים

ארכיסופט הוקמה ב-1994, מעסיקה 40 עובדים ומתמחית בפיתוח ובניהול פרויקטים ייחודיים עבור המגזר הביטחוני, בתחומי השו"ב המבצעי והמודיעיני ● עדי אייל, מנכ"ל One1: "נגדיל את מספר העובדים בתחום ל-100 במהלך 2011" ● לדבריו, נפח הפעילות של One1 במגזר הביטחוני יוכפל בתוך שנה בשל הרכישה

ימים אחדים אחרי שרכשה את קבוצת כלנית, ממשיכה One1 להתרחב: החברה הודיעה היום (א'), כי תרכוש את ארכיסופט (ArchiSoft), הפעילה מזה שנים רבות במגזר הביטחוני. One1 רכשה 75% משווי החברה, אולם עד 2011, על פי תנאים מסוימים, היא צפויה להשלים את רכישת הרבע הנותר. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו את שוויה בכמה מיליוני שקלים.

ארכיסופט הוקמה ב-1994 על ידי יעקב רובינפיין, שימשיך לנהל אותה גם לאחר השלמת העסקה. היא מעסיקה כיום כ-40 עובדים ומתמחית בפיתוח ובניהול פרויקטים ייחודיים עבור המגזר הביטחוני. עובדי ארכיסופט הם בעלי ידע ייחודי בתחומים צבאיים, מערכתיים וטכנולוגיים, ורבים מהם יוצאי מערכת הביטחון – חלקם בדרגות בכירות. במהלך השנים ביצעה החברה עבודות מחקר עבור מפא"ת, עיצוב וניתוח מערכות מורכבות בתחום השו"ב המבצעי והמודיעיני ועסקה בפיתוח ליחידות שונות בצה"ל. בנוסף, החברה ביצעה פרויקטים בתחומי ידע ייחודיים.

עיקר פעילותה של ארכיסופט בצבא עד היום היה מול חיל-האוויר, אולם בכוונת הנהלת One1 להרחיב כעת את תחומי פעילותה גם לזרועות היבשה והים, ולאחר מכן גם לעבר התעשיה הביטחונית.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר עדי אייל, מנכ"ל One1, כי "המגזר הביטחוני הוא מגזר חשוב עבורנו, ומנגד, אני קולט שהוא צמא לכוח אדם איכותי. רכישתה של ארכיסופט היא צעד נוסף במהלך שהחל לפני כשנה, כאשר אל"מ (מיל') איתן שטיינר, מונה למנהל המגזר הביטחוני בחברה. בתפקידו האחרון היה שטיינר ראש מחלקת אג"ם במטה אגף התיקשוב".

אייל ציין, כי "מטרתנו היא להיות בין הספקים המובילים של שירותי ה-IT למגזר הביטחוני ואנחנו רואים בשוק זה פוטנציאל עסקי גבוה, המתאים ליכולות ולניסיון שיש ב-One1". אייל הבטיח שלא רק שאין בכוונתו לפטר את עובדי החברה, אלא שבכוונתו להגדיל את מספר העובדים בתחום ל-100 במהלך 2011. הוא העריך, כי נפח הפעילות של One1 במגזר הביטחוני יוכפל בתוך שנה בשל הרכישה האמורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים