יריד התעסוקה 2010: האופטימיות חוזרת

מאות רבות של דורשי עבודה בתחום ה-IT שהגיעו ליריד התעסוקה השנתי של אנשים ומחשבים, שמחו לגלות שמהמגמה השנה היא איזון בין כמות המשרות לכמות המחפשים ● המעסיקים מרוצים, דורשי העבודה אופטימיים והשוק - כך נראה - ממשיך להתאושש

מחפשים עבודה? נראה שהחלטתם לעשות זאת במועד האידיאלי – כמות המשרות ומבקשי התעסוקה בענף ה-IT הישראלי מתאזנת; כך על פי נציגי החברות שהשתתפו היום (ב') ביריד התעסוקה השנתי של קבוצת אנשים ומחשבים, שנערך במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהשתתפות מאות דורשי עבודה.

לדברי סנדרה מלמד, מנהלת שיווק ב-SQLink, "חזרנו למצב שבו יש היצע יפה של משרות והלקוחות שלנו יוצאים בגיוסים נרחבים. במהלך היום קיבלנו טפסי קורות חיים מרשימים ומגוונים. אנשים מקצועיים ביותר הגיעו לפה – וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

חן יונגלסון, מנהלת הגיוס בקבוצת כלנית, מדווחת על מעל ל-80 משרות פנויות בדרגים ובתחומים שונים – החל ממרכזי תמיכה, התשתיות (טכנאי PC, אנשי סיסטם וכו') והפיתוח. "אנחנו מחפשים עובדים לטווח ארוך, כאלה שרוצים להתפתח – להתחיל בתפקיד קטן ולגדול לתפקידי ניהול. רוב המנהלים שלנו בכלנית צמחו מהשטח".

ליאת אליסף, מנהלת הגיוס של אלעד מערכות, אמרה, כי "החברה נמצאת בצמיחה. באחרונה זכינו בחמש מתוך שש קטגוריות במכרז החשכ"ל, מה שאומר שאנו הולכים וגדלים. אנחנו מרגישים את השינוי בשוק: כמות המשרות גדלה ואנשי המקצוע בחברות גדולות רוצים לחזור לחברות הקטנות, כדי לקבל יחס אישי יותר".

לדברי נעמה בן צור, רכזת גיוס בנס טכנולוגיות, "יש מגוון רחב של מועמדים בתחומים שאנחנו מחפשים. התעוררות ברורה – גם בכמות וסוג המשרות וגם בכמות האנשים. בתקופת המיתון היו רבים שחיפשו עבודה, אבל לא היה לנו מה להציע להם. עכשיו המצב משמעותית טוב יותר".

סימה יוסף, מנהלת משאבי האנוש של BMC ישראל, אמרה, כי החברה מגייסת אנשי פיתוח תוכנה בעלי ניסיון למרכז בתל אביב, ופחות מנוסים – למרכז הפיתוח בתל-חי. "היציאה מהמיתון ניכרת", קבעה.

רחל זמיר, ראש צוות הגיוס בחטיבת OMS של HP (לשעבר EDS), מסרה שהחברה מציעה כ-100 משרות בתחומי מערכות המידע, תשתיות ואפליקציות. "הלקוחות מחפשים מועמדים בעלי ניסיון ממוקד – מי שהוא 'ליד' לא יעבור את הסינון הראשוני".

דובי צ'יזיק, מנכ"ל מאיה – המציעה כ-80 משרות בתחומי ה-IT השונים: "המצב השתנה. ביריד השנה ראיתי הרבה פנים חדשות – לא את אותם האנשים שמחפשים עבודה לאורך זמן. עם זאת, אני מוטרד לראות פה אנשים מעל גיל 50 שנפלטו משוק העבודה. זה מדאיג".

בנוסף למעסיקים הפוטנציאליים, הגיעו ליריד גם גורמים שהציעו לסייע למחפשי העבודה. אחד מהם הוא המסלול האקדמי של המכללה למינהל. ד"ר יוסי רענן, ראש תוכנית MBA – שמתמחה בניהול חברות טכנולוגיות, אמר, כי "מחפשי עבודה הבינו שעל מנת לשפר את סיכויי התעסוקה שלהם, הם צריכים תארים מתקדמים. אנשים מגלים שתואר מתקדם פותח בפניהם אפשרויות נוספות ומעשיר את ארגז הכלים שלהם".

בלה דונדה, נציגת שירות העבודה, הציעה למשתתפים את אתר האינטרנט של השירות. מסתבר, אמרה, שיש הרבה אנשים שלא מכירים את שירות התעסוקה ובפרט את ההתקדמות שחלה בו – וחבל.

שחר אשר, מנכ"ל ג'וב-קליק: "להערכתי, המצב הוא עדיין שוק של מעסיקים, משמע שכרגע רוב המעמסה נמצאת בצד של מחפשי העבודה. כדי להגיע להיכן שהם רוצים, הם צריכים לקדם את עצמם ולהשתמש בכל הכלים האפשריים – לרבות אתרי מודעות הדרושים".

עדי ליאופולד, האחראי על תחום הירידים בחברת אול-ג'ובס, הציג ביריד את הצעות העבודה באתר, הכולל תת-אתר לתחום ההיי-טק.

בין מחפשי העבודה פגשנו את תומר בר-שלמה – שעבד בחברת Ticketnet.co.il שנמצאת היום בבעלות וואלה!שופס. הוא מחפש תפקיד מפתח בכיר בג'אווה (Java) או ראש צוות. פטריק גלילי, עולה חדש מצרפת ואב לתינוק, מציע את תשע שנות הניסיון שיש לו בפיתוח שבבים בצרפת, לחברה ישראלית או בינלאומית רלוונטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים