אפל הודיעה שעל העובדים בארה"ב לשוב למשרדים והקימה עליה מחאה

עובדי אפל הגיבו בזעם אחרי שהמנכ"ל, טים קוק, הורה להם לשוב לעבודה במשרד במשך לפחות שלושה ימים בשבוע החל מספטמבר ●המוחים פרסמו מכתב בו הלינו כי המדיניות המתוכננת "אינה מספקת מענה לרבים מהצרכים שלנו"

דורש מהעובדים לחזור לעבודה במשרד שלושה ימים בשבוע. מנכ"ל אפל, טים קוק.

ביום ד' האחרון בישרה אפל (Apple) לעובדיה בארה"ב שעליהם לשוב לעבודה מהמשרדים לפחות במשך שלושה ימים בשבוע, החל מספטמבר הקרוב, וזאת לאחר חודשים ארוכים בהם הועסקו עובדי הענקית מרחוק, בשל מגבלות הקורונה. על המזכר שנשלח לכל העובדים היה חתום טים קוק, המנכ"ל. אלא שקבוצת עובדים שהתמרדה על ההחלטה, שלחה מכתב פנימי ארוך במיוחד לקוק ולהנהלה הבכירה של אפל, במחאה על הדרישה.

על פי The Verge, המכתב התחיל להתגלגל אחרי שעלה לערוץ סלאק (Slack) של 'תומכי עבודה מרחוק', אשר בו פעילים כ-2,800 חברים. על פי הדיווח, הפנייה נכתבה ונערכה על ידי יותר מ-80 עובדי אפל שהם חברי ערוץ הסלאק.

במכתבם מבקשים העובדים מהענקית מקופרטינו לאפשר לרשתות ניהול וצוותים בודדים לקבל את ההחלטות המתאימות ביותר לצוותיהם בזמן אמת, תוך ציון כי גם בעת שהותם במשרד, תקשורת מרחוק עדיין נכללת ובהרחבה באופי עבודתם.

"ארגונים ממוקמים לעתים רחוקות במרחק הליכה, שלא לדבר על באותו בניין, כלומר שיתוף הפעולה הטוב ביותר שלנו תמיד דרש תקשורת מרחוק עם צוותים במשרדים אחרים ובאזורי זמן אחרים, הרבה לפני המגיפה. אנו מעודדים עבודה מבוזרת מצד השותפים העסקיים שלנו. ואנחנו חברה שהייתה חייבת תקשורת מרחוק מזה זמן מה, חזון לעתיד שסטיב ג'ובס ניבא בעצמו בראיון משנת 1990".

רוצה את העובדים שוב במשרדים מספטמבר. אפל. צילום: BigStock

רוצה את העובדים שוב במשרדים מספטמבר. אפל. צילום: BigStock צילום: BigStock

ההאשמה: אפל לא מזהה את רצונם וצרכיהם של העובדים

ואולם לא רק על עניינים טכניים ועל אופי העבודה דיברו העובדים במכתבם, אלא בעיקר על הצורך של ההנהלה להיות קשובה אליהם. בין השאר נאמר בדבריהם כי "במהלך השנה האחרונה הרגשנו לעיתים לא רק בלתי נשמעים, אלא שלעיתים התעלמו מאיתנו באופן פעיל".

במכתב הביעו העובדים תסכול מכך שבהודעת קוק אליהם נאמר שהחברה יודעת שרבים מהם להוטים להתחבר מחדש אישית לעמיתיהם במשרד, וזאת "ללא מסרים המכירים בכך שיש בינינו רגשות סותרים באופן ישיר". הדבר, לטענתם, "מרגיש מזלזל ומבטל".

החתומים על המכתב ציינו בסופו כי ברצונם להמשיך לעבוד באפל, ולא במקום אחר. הם הוסיפו וכתבו כי "באפל המשאב החשוב ביותר שלנו, הנשמה שלנו, הוא האנשים שלנו, ואנחנו מאמינים שלפעול כדי להבטיח שכולנו נשמעים, מיוצגים ומתוֹקפים, זה האופן שבו אנו ממשיכים להגן ולשמור על הסנטימנט היקר הזה". עוד הבהירו הכותבים כי המכתב "אינו עצומה, אם כי הוא עשויה להיות דומה לכזו", אלא ש-"זו תחינה: בואו נעבוד יחד כדי לקבל באמת את כולם ברכה (ולצעוד- ג"פ) קדימה".

גוגל (Google) התמודדה גם היא עם תגובת עובדים לא נלהבת בלשון המעטה, לאחר שהודיעה על תוכניותיה שהצוותים יחזרו למשרדים בארה"ב בהמשך הקיץ, ואז, בחודש שעבר, חזרה בה ואמרה כי רק עד 20 אחוז מהמועסקים ידרשו לעבוד באופן קבוע ממטות החברה. "עתיד העבודה הוא גמישות", כתב המנכ"ל סונדר פיצ'אי במייל לעובדים, שהועלה גם באתר של גוגל, וכן כציוצים בטוויטר (Twitter).

בסופו של דבר, לפחות בינתיים, רק אפל בחרה לנקוט בגישה השמרנית ואף המיושנת יותר של שיבה פיזית למשרדים, כשכאמור גוגל, כמו גם פייסבוק (Facebook) וטוויטר הלכו על עבודה יותר היברידית, והחליטו לאפשר למרבית עובדיהן להמשיך ולעבוד מהבית באופן קבוע, אם הם רוצים בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים