חברת פתרונות האחסון ואסט-דטה משלימה סבב גיוס של 83 מיליון דולר

שווי החברה השליש את עצמה במהלך השנה ל-3.7 מיליארד דולר

רנן חלק, מייסד משותף ומנכ"ל ואסט דטה. צילום: שיווק ואסט דאטה

חברת ואסט דטה (VAST Data), המפתחת פתרונות אחסון שלדברי החברה פותרים את הכשלים שהיו בתחום במשך כמה עשורים, הודיעה היום על סבב גיוס רביעי (Series D) בסך כולל של  83 מיליון דולר.

את הגיוס מובילה קרן Tiger Global Management, לפי שווי חברה של 3.7 מיליארד דולר אחרי הכסף – שילוש הערכת השווי של החברה מאז אפריל 2020. סבב הגיוס כלל השתתפות משמעותית של אנבידיה (Nvidia) וכמה מן המשקיעים הקיימים בחברה, והושפע בעיקר מן השילוב הייחודי שבין אימוץ מהיר של הטכנולוגיה של ואסט על ידי הלקוחות ותזרים מזומנים חיובי. מרכז החברה היא בניו יורק, אך מרכזי הפיתוח שוכנים בתל אביב ובחיפה.

סבב הגיוס מוסיף להון שנצבר בקופת החברה לאחר סבב הגיוס השני והשלישי ומסתכם במאזן ב-230 מיליון דולר, המציבים את ואסט כחברה העצמאית המצטיינת הבאה בתחום התשתיות, אשר מכוונת ליצור שיבוש ולשנות את עולם הענן ומרכזי הנתונים מבוססי בינה מלאכותית ברחבי העולם.

הערכת השווי מגיעה לאחר ש-ואסט דיווחה לאחרונה על תוצאות שיא וצמיחה באימוץ הטכנולוגיה של החברה על ידי לקוחות במהלך השנתיים הראשונות לפעילותה של החברה. החברה סיימה את השנה השנייה לפעילותה עם קצב מכירות שנתי של 100 מיליון דולר, עם הכפלה של פי ארבעה בעסקי התוכנה של החברה שנה אחר שנה, ותוך השגת תזרים מזומנים חיובי.

תוצאות אלו יואצו עוד יותר ב-2021 ובשנים לאחר מכן בזכות מודל הצריכה החדש של ואסט, המכונה Gemini, המפריד בין מכירות החומרה והתוכנה ומספק ללקוחות יתרונות מסחריים נוספים על מנת להאיץ עוד יותר את אימוץ פתרון האחסון Universal Storage.

ואסט-דטה, אשר הוקמה בשנת 2016 ומוגדרת כחברת חד קרן, ממשיכה להציג נתונים מרשימים וצמיחה מהירה ובתוך כך מתכננת לגייס עד סוף שנת 2021 כ-160 עובדים נוספים לחברה, מתוכם כ-80 למרכז הפיתוח בישראל.

"רוח החלוציות והחדשנות של הצוות השלנו משפיעים על כל מרכיב במוצר שלנו וההצלחה העסקית. הם מגדירים מחדש כיצד ניתן לבנות חברה מצליחה", אמר רנן חלק, מייסד משותף ומנכ"ל ואסט דטה. "אנו אסירי תודה על הערכת השווי שניתנה היום על ידי Tiger ואנבידיה. זוהי הוכחה להישגים אליהם הגענו עד היום ובסיס לזינוק על ההזדמנויות הבאות שניצבות בפנינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים