מנכ"לי גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל הוזמנו לשימוע בפרלמנט האירופי

השימוע יתקיים ב-1 בפברואר, לקראת רגולציה אפשרית באירופה על ענקיות הטק ● לא ברור האם הם יגיעו לדיון

למעלה מימין ונגד כיוון השעון: מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. נחקרו בנושא הגבלים עסקיים. צילומים: ויקיפדיה ו-BigStock

הפרלמנט האירופי זימן את המנכ"לים של אמזון, פייסבוק, אפל ואלפבית, החברה האם של גוגל, לשימוע ב-1 בפברואר, במטה האיחוד האירופי בבריסל – כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות רויטרס. זאת, כחלק מהמהלך של האיחוד להטיל על ענקיות הטכנולוגיה רגולציה כלל אירופית, במטרה להגביל את כוחן הרב – או לפחות לבחון את הטלתה של רגולציה כזאת.

בפרלמנט האירופי צפויים לקיים דיונים ולהחליט החלטות כדי לוודא משחק הוגן של חברות הענק הללו מול חברות הטכנולוגיה האירופיות. נושא בולט נוסף שצפוי לעלות בשימוע הוא סוגיית הפייק ניוז והטיפול של ענקיות הטק בהם. ההזמנה לשימוע היא חלק ממגמה הולכת וגוברת של רגולציה על ענקיות הטק במדינות רבות בעולם המערבי, ובפרט באירופה ובארצות הברית.

השימוע מאורגן על ידי הוועדה לעניינים כלכליים ופיננסיים של הפרלמנט האירופי. בהזמנה לו נכתב כי המטרה היא ללמוד על המודל העסקי והתוכניות לעתיד של החברות, ולתרום להכנת חברי הפרלמנט האירופי לדיונים הקרובים אודות רגולציה אפשרית עליהן. בפרלמנט האירופי הדגישו כי ההזמנה מיועדת למנכ"לים בלבד.

לא ברור האם המנכ"לים – ג'ף בזוס מאמזון, מארק צוקרברג מפייסבוק, טים קוק מאפל וסונדאר פיצ'אי מגוגל-אלפבית – אמנם יגיעו לשימוע. החברות סירבו להגיב לפניית אתר פוליטיקו. כך או כך, דוברת מטעם רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי מסרה כי פיצ'אי אמור לקיים מחר (ב') שיחה על הסוגיות הללו עם מרגרט וסטגר, האחראית על ההגבלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים