לאחר חצי שנה בלבד, ירד המסך על שירות הסטרימינג קוויבי

לדברי יזם החברה, ג'פרי קצנברג,  והמנכ"לית, מג ויטמן, השירות נכשל בין השאר, מפני שהוא נועד לאפשר צפייה בסרטונים מחוץ לבית, כשאין גישה לטלוויזיה, אבל המגיפה העולמית שהותירה את האנשים בבתיהם דווקא גרמה להם להיצמד יותר לטלוויזיה לצורך צפייה ולא לסמארטפונים

ביי-ביי קוויבי

חצי שנה בלבד לאחר השקתו, ולאר שהושקעו בו כמעט שני מיליארד דולר, ירד המסך על שירות הסטרימינג קוויבי (Quibi) – כך הודיעו אתמול מנהליו במכתב שפורסם ברשת. "קוויבי לא מצליח" הם אמרו.

פלטפורמת הווידיאו – שעוצבה לצפייה בסמארפונים של סרטונים באורך של 5 עד 10 דקות – הייתה אחד הניסיונות להתמודד מול שירותי סטרימניג שונים בשוק צפוף ביותר. יזם את החברה ג'פרי קצנברג, בכיר לשעבר בדיסני ואחד מהמייסדים של אולפני דרימוורקס, ומג ויטמן, לשעבר מנכ"לית HP, נבחרה למנכ"לית.

החברה התקשתה להשיג מנויים, למרות שהעניקה שימוש חינם לשלושה חודשים. אחת הסיבות לכישלון, כפי שהסביר קצנברג, היא העובדה שהשירות נועד לאפשר צפייה בסרטונים מחוץ לבית, כשאין להם גישה לטלוויזיה, אבל המגיפה שנחתה על העולם והסגרים שהותירו את האנשים בבתיהם דווקא גרמה להם להיצמד יותר לטלוויזיה לצורך צפייה ולא לסמארטפונים, וקוויבי השיקה אופציות לצפייה בטלוויזיה מאוחר מדי.

למרות שהצליח למשוך כמה מהשמות הגדולים ביותר בהוליווד בהם סטיבן ספילברג וג'ניפר לופז, השירות לא צבר תאוצה.

מדעו נכשל השירות? "קרוב לוודאי בגלל סיבה או שתיים", כתבו קצנברג וויטמן. "מפני שהרעיון עצמו לא היה חזק דיו כדי להצדיק שירות סטרימינג שעומד בפני עצמו, או בגלל עיתוי ההשקה באמצע המגיפה. לרוע המזל, לעולם לא נדע, אבל אנו משערים שזה קרה בגלל השילוב של שתי הסיבות".

גם הניסיון שלה לא עזר. מג ויטמן. צילום: drserg/BigStock

גם הניסיון שלה לא עזר. מג ויטמן. צילום: drserg/BigStock

"למרות שיש לנו די הון כדי להמשיך לתפעל את השירות לתקופה נוספת משמעותית, עשינו את ההחלטה הקשה לסגור את העסק, להשיב מזומנים למחזיקי המניות, ולומר שלום לעמיתינו בהכרת תודה", כתבו השניים.

בנוסף, הם הוסיפו כי ינסו למכור נכסים שיש לחברה כדי לשלם את התחייבויותיה, והכסף הנותר יוחזר למשקיעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים