מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ד'

ממשיכים בפרויקט לחודש הגאווה שבו להט"בים.ות היי-טקיסטים.ות מספרים.ות: איך זה להיות להט"ב בהיי-טק? האם יש אפליה בענף? ומה ארגונים צריכים לעשות כדי לשפר?

ממשיכים במצעד הגאווה של ההיי-טק. צילום ארכיון: יניב הלפרין

צליל מגן

תפקיד: מהנדסת תוכנה MTS בסיילספורס ישראל.

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה בשבילי פירושה לקבל את עצמי ללא סייגים. להיות גאה במי שאני, בהצלחות ובהישגים שלי, בחוויות ובניסיונות שלי, ביכולת שלי לעמוד זקופה, לדעת שרק אני בוחרת איך להגדיר את עצמי ולהיות שלמה עם עצמי בתוך כך.

גאווה בשבילי היא גם תחושת ביטחון: כל איש.ה צריכ.ה להרגיש בטוח.ה וגאה מאחוריי האמונות וההעדפות שלו.ה. גאווה בשבילי זה להיות מסוגלת ללכת בגאווה ברחוב עם אשתי ועם הבת שלנו. להצליח להגיד לעולם: 'זו אני, נקודה'".

צליל מגן, מהנדסת תוכנה MTS בסיילספורס ישראל. צילום: ענת רג'ואן

צליל מגן, מהנדסת תוכנה MTS בסיילספורס ישראל. צילום: ענת רג'ואן

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת? "אני חלק מקבוצת התנדבות ייעודית בתוך סיילספורס, שעונה לשם אאוטפורס (Outforce). הקבוצה פועלת במהלך כל השנה לקידום זכויות קהילת הלהטב"ק בישראל, וקידום שיח מגדרי שוויוני ומכבד דרך דיאלוג פתוח בנושאים החשובים שעל סדר היום. בנוסף, היא מקיימת אירועי הסברה בתוך החברה ומחוצה לה, מארגנת ימי התנדבות ותרומה לקהילה, מעניקה רישיונות בחינם לעמותות ומסייעת בהטמעת מערכות סיילספורס ללא עלות, במסגרת פרויקטי פרו בונו ותרומות כספיות למלכ"רים ולארגונים ברחבי הארץ".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "קשה לדבר על אפליה בתעשיית ההיי-טק במנותק משאר הזירות החברתיות. אפליה סמויה וגלויה באה לידי ביטוי בצורות שונות, והיא פוגשת אותנו במקומות שונים לאורך החיים. באופן אישי, אני לא מכירה הרבה חברים מהקהילה שנמצאים בהיי-טק. רוב הסביבה הקרובה אליי עוסקת בתחומים אחרים, וגם הם חווים פחות או יותר את אותם האתגרים.

ציינתי שמבחינתי יש קשר הדוק בין תחושת גאווה לתחושת ביטחון, וכאן זה בא לידי ביטוי. אחת הדרכים עבור הארגון לספק לעובדים שלו, או לעובדים הפוטנציאליים שלו, את תחושת הביטחון הזו היא דרך נראות: להצהיר בקול רם על התמיכה בקהילה, להשתתף באירועים השונים ולקחת חלק פעיל בשיח לקידום השוויון. העובדה שמדי שנה סיילספורס משתתפת במצעד הגאווה בתל אביב היא דוגמא מעולה ליצירת נראות, וכן העובדה שהחברה צובעת את עמודי הפייסבוק שלה בצבעי דגל הגאווה. לא סתם חלק מהשיח מדבר במונחים של 'הסתרה' ו-'הצהרה'. התמיכה של הארגון חייבת להיות גלויה לעין ומוצהרת".

יעל הר זהב

תפקיד: מיישמת סיילספורס בסרוויס ווייז.

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה בשבילי היא להגשים את האמת שלי".

יעל הר זהב, מיישמת סיילספורס בסרוויס ווייז. צילום עצמי

יעל הר זהב, מיישמת סיילספורס בסרוויס ווייז. צילום עצמי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת? "הגאווה באה לידי ביטוי בסרוויס ווייז בכך שהיא מורכבת ממגוון של אנשים עם אמונות ותפיסת עולם שונות, אך עם זאת מרגיש שאנחנו משפחה וכולם מתקבלים כפי שהם בברכה".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "יש בחברה הישראלית אפליה לא מעטה נגד להט"בים, שמורגשת בקבלה למקומות העבודה ולעתים גם במקום העבודה עצמו. אמנם בהיי-טק, לפי דעתי, זה פחות מורגש, אך עדיין דורש שיפור. על מנת לשפר, חשוב לציין את אירועי הגאווה השונים ובכך לתת לקהילה לגיטימציה בעיני האוכלוסייה שפחות מודעת או מקבלת, ולתת הרגשת קבלה ושייכות בקרב אנשי הקהילה עצמה".

אלכס לכנר

תפקיד: דירקטור HR בפייבר (Fyber).

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה עבורי היא להיות מודע לכך שחופש לא מגיע בחינם. אנשים רבים משלמים מחיר גבוה בכדי להשיג אותו עבורם ועבור אחרים, ולכן עלינו לא לקחת אותו כמובן מאליו, אלא תמיד להודות על מה שיש לנו".

אלכס לכנר, דירקטור HR בפייבר. צילום: יח"צ

אלכס לכנר, דירקטור HR בפייבר. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "פייבר היא משפחה סובלנית אחת גדולה, בה כל אחד יכול לתרום בדרכו שלו, ללא קשר לצבע עורו, אמונתו, מוצאו או נטייתו המינית. זיו אלול, המנכ"ל שלנו, מהווה דוגמא נהדרת לסובלנות וקבלה. הוא דואג להזמין את בן זוגי לכל אירוע של החברה, אפילו לטקס הכנסת ספר תורה שנערך במשרדים – לשם הוא הזמין אותו באופן אישי. בין היתר, ציינו את מצעד הגאווה בהאפי האוור של כל החברה".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "קשה לי לענות באופן ספציפי על ההיי-טק, כי אני מאמין שאין דבר כזה אפליה במקום מסוים יותר מאשר במקום אחר. אם מישהו הומופוב, אין לזה שום קשר לתחום שבו הוא עובד. זה קשור לחינוך שקיבל. אבל תמיד יש מקום לשפר, ואני מאמין שעל האנשים החזקים בתפקידים הבכירים מוטלת החובה להוביל את השינוי ולנהוג באפס סבלנות נגד גילויי אפליה כלשהם".

טום לסטר

תפקיד: ראש תחום שותפויות – אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייסבוק.

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה בשבילי זה לדעת שלא ישפטו אותי לפי סטריאוטיפים קבועים, שאוכל להקים משפחה כמו כל אחד ושאהיה שונה לא בגלל הזהות המינית אלא בגלל הייחודיות האישית שלי".

טום לסטר, ראש תחום שותפויות - אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייסבוק. צילום: יח"צ

טום לסטר, ראש תחום שותפויות – אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייסבוק. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "פייסבוק מאוד מאמינה שגיוון הוא חלק אינטגרלי מהצלחתה של חברה וכחלק מזה, הגאווה היא חלק מרכזי מה-DNA שלה. התרבות הארגונית בפייסבוק תומכת בשונה ומעודדת את הגיוון. הרגישות הגבוהה שקיימת בחברה מאפשרת לכל אדם להיות מי שהוא, ומקדשים את הייחודיות של כל אחד. יש צוות גלובלי שכל מה שהוא מתעסק בו זה גיוון והכלה. אנחנו מכוונים לכך שכל העובדים בפייסבוק יבואו מרקעים מגוונים, כי אנחנו מאמינים שזה יאפשר לנו להיות חברה יותר שלמה ומוצלחת. אנחנו צועדים ביחד במצעד הגאווה – בין אם אלה עובדים מהקהילה ובין אם לאו. בנוסף, אנחנו עושים הרבה פעילויות פנימיות וחיצוניות שמטרתן להגדיל את הנראות של הקהילה פנימה והחוצה.

פייסבוק שמה לה למטרה לתת לכל אחת ואחד את הכלים לבנות קהילות על גבי הפלטפורמות שלה, ולקרב בין אנשים. קהילות הלהט"ב הן חלק בלתי נפרד מפייסבוק ומכאן החשיבות שאנחנו רואים ביכולת שלנו לאפשר לגוונים השונים של הקהילות להיות אותנטיים ולהשמיע את קולן".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? "אני אישית לא נתקלתי בלהט"בפוביה, אבל אני מאמין שיש ללא ספק מקום לשיפור. יש אוכלוסיות שלמות בקהילה שההיי-טק סגור בפניהן וזה מייצר מצב שאין לנוער דוגמאות חיוביות להישען עליהן.

כדי לשפר, אני חושב שקודם כל קריטי לתת למנהלים בתעשייה כלים כדי להתמודד עם הדעות הקדומות שלהם ולהיות יותר מודעים להחלטות שמתקבלות על בסיס הכלה של אוכלוסיות. חברות ההיי-טק צריכות להמשיך לתמוך בעבודת הקודש שהארגונים השונים עושים למען הקהילה ולשמש עבורם גב ועוגן. אני מאמין שככל שכל אחד מאיתנו ידאג להחזיר לקהילה ולקדם עוד אנשים, ככה יהיה ייצוג יותר שוויוני".

החלק האחרון של הפרויקט – מחר (ה').

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים