מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ב'

ממשיכים בפרויקט לחודש הגאווה שבו להט"בים.ות היי-טקיסטים.ות מספרים.ות: איך זה להיות להט"ב בהיי-טק? האם יש אפליה בענף? ומה ארגונים צריכים לעשות כדי לשפר?

גאווה היי-טקית. בתמונה: הדגל של קהילה זו, לצד דגל הגאווה. צילום: BigStock

רז ויגדורוביץ'

תפקיד: מהנדס, מומחה טכנולוגי במרכז לייצור שבבים בקריית גת ומוביל הקהילה הגאה של אינטל ישראל.

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה עבורי זה שאני יכול להיות מי שאני, להיות אמיתי ואותנטי, בלי להתחבא בארונות או מאחורי סיפורי כיסוי לריכוך המציאות".

רז ויגדורוביץ', מהנדס, מומחה טכנולוגי במרכז לייצור שבבים בקריית גת ומוביל הקהילה הגאה של אינטל ישראל. צילום: יח"צ

רז ויגדורוביץ', מהנדס, מומחה טכנולוגי במרכז לייצור שבבים בקריית גת ומוביל הקהילה הגאה של אינטל ישראל. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "השנה אנחנו חוגגים באינטל העולמית 25 שנה להיווסדה של הקהילה הגאה בחברה. בישראל הקמנו את הקהילה לפני שנתיים ואנחנו מציינים את חודש הגאווה באמצעות אירועים, הרצאות ופאנלים של ראיונות, שמבוססים על הסיפורים האישיים של העובדות והעובדים שלנו ושל א.נשים מוכרים מהקהילה.

בנוסף, אינטל בישראל אימצה מספר ארגונים בקהילה ברחבי הארץ. מתנדבות ומתנדבים שלנו יוצאים לפעילויות התנדבות במסגרת זו, ואינטל גם תורמת מחשבים למרכזים של הקהילה, כדי לאפשר את הפעילות השוטפת שלהם".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "לטעמי, המצב בהיי-טק הוא יחסית טוב, על אף שעדיין יש מעט מדי חברי קהילה בעמדות מפתח ניהוליות. חברי קהילה בעמדות השפעה ניהוליות יכולים לסייע בהעלאת הפתיחות כלפי הקהילה שלנו ולקדם הבנה. הייתי גם רוצה לראות את התאים הגאים בחברות ההייטק חוברים יותר לארגונים שונים בשוק כמו בנקים, חברות ביטוח ומשרדי ממשלה, כדי לעזור להם בהקמת קהילות במקומות עבודה אלה ולהעלות מודעות גם שם".

רותם שלזינגר צדוק

תפקיד: מנהלת הדרכה ומתאמת הדרכות גלובליות בדל טכנולוגיות.

מה זו גאווה בשבילך? "הרגע הקטן שבו הזכרתי את העובדה שאני ואשתי הולכות לקנות שידת החתלה, שעבר לגמרי חלק".

רותם שלזינגר צדוק, מנהלת הדרכה ומתאמת הדרכות גלובליות בדל טכנולוגיות. צילום: נועה מגר

רותם שלזינגר צדוק, מנהלת הדרכה ומתאמת הדרכות גלובליות בדל טכנולוגיות. צילום: נועה מגר

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת? "קודם כל במסדרון, בדגל הגאווה שיש בעמדת הקבלה, במתנות שניתנות למשפחת היולדת, בקבוצת העובדים המתנדבים שקמה בארגון, שבעזרתה שיפצנו את מועדון הנוער של איגי – ארגון הנוער הגאה – בבאר שבע, הפקנו ערב הוקרה למתנדבי קו הקשב של אגודת הלהט"ב, יש עם מי לדבר, חילקנו שוקולדים ממותגי Love is love בחג האהבה, וחגגנו יום משפחה שוויוני ומשמח".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "מהמקום בו אני נמצאת אני מרגישה שיש תחושה מאוד קהילתית, יש רצון לעזרה הדדית בין קבוצות גאווה בארגונים שונים, מקום רחב לשאול שאלות ולהתפתח".

מתן קאופמן

תפקיד: דירקטור שיווק מוצר גלובלי ב-וייבר (Viber).

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה זאת הזכות להיות מי שאתה ולאפשר לעצמך להיות מי שאתה, בביטוי עצמי מלא. לא להתנצל על דברים שפעם אולי לא דיברו עליהם ובמקביל, לעשות זאת באופן שמכבד את הסביבה, שאני חלק ממנה באופן מתמיד".

מתן קאופמן, דירקטור שיווק מוצר גלובלי ב-וייבר. צילום: שי לביא

מתן קאופמן, דירקטור שיווק מוצר גלובלי ב-וייבר. צילום: שי לביא

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "אחד הדברים הכי יפים ב-וייבר הוא שהעובדה שאני הומו, או שיש לנו בצוות להטב"קים אחרים, זה פשוט נון-אישיו. אנשים הם חלק מהחברה בזכות בני האדם שהם, הניסיון, הכישרון והתרומה שלהם – וגם מתקדמים בהתאם. יש אכפתיות כלפי הנושא – למשל, תמיכה של ההנהלה בזכות לשבות בשביתה של הקהילה הגאה לפני שנתיים – ויש הבנה שנכון לקחת חלק במעגל החינוך בנושא, שבא לידי ביטוי, לדוגמה, הרצאות חברה בנושאי להטב"ק בחודש הגאווה.

בסופו של דבר, וייבר היא קודם כל חברה של אנשים, והיא דואגת להבהיר שמין, גיל, דת, נטייה מינית או זהות מגדר הם לא גורם משפיע ביחס כלפיך כחבר צוות".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "לצערי, שמעתי מחברים חוויות של סביבת עבודה לא מכילה בחברות היי-טק אחרות. קל לחשוב שהיי-טק זה ענף מתקדם וברור שאין בו אפליה כלפי להטב"קים, אבל היא קיימת וצורת הביטוי שלה יכולה להיות סמויה ולא בהכרח גלויה – למשל באופן גיוס עובדים.

הדרך הכי טובה לטפל באפליה היא חינוך ושילוב, דרך חינוך והנגשה של הנושא ליותר אנשים בחברה, שיכירו לעומק את האתגרים, הקשיים והרגישויות מעבר לסטריאוטיפים. שילוב של להטב"קים בכל חברה מעודד, בסופו של דבר, לראות את האדם שמולך ולא את הכותרת של הנטייה המינית או זהות המגדר. זה מוריד הגנות, מייצר קשרים בינאישיים ומראה שכולנו בסוף בני אדם".

אביטל הופנר בועז

תפקיד: מנהלת מוצר בוונאג' (Vonage).

מה זו גאווה בשבילך? "להסתכל אחורה על הנשים והגברים שנלחמו על זכויות להט"ב בכל מקום בעולם ובכל זמן, ולהרגיש שאנחנו חלק מקהילה אחת. להסתכל קדימה על הדור הצעיר ולקוות עבורם שנוכל לסלול להם דרך לשוויון".

אביטל הופנר בועז, מנהלת מוצר בוונאג'. צילום: טל צבר

אביטל הופנר בועז, מנהלת מוצר בוונאג'. צילום: טל צבר

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת?וונאג' מציינים בכל שנה את אירועי הגאווה בחגיגות גדולות. החברה אף לוקחת חלק במחאת הקהילה לשוויון זכויות, מארחת מיט-אפים משותפים עם קבוצות להט"ביות ומשלבת בתרומה לקהילה ארגונים כמו איגי.

מעבר לכל זה, ולא פחות חשוב, השיח הפנימי בחברה מכבד כלפי כל אדם, והאווירה מקצועית וראויה. כמו כן, כל הזכויות שניתנות לעובדים.ות שוות, כמו בחתונה או חופשת לידה".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "קשה להסתכל על קהילת הלהט"ב כמקשה אחת. בעוד שיש פתיחות כלפי הומואים ולסביות, עדיין יש תת ייצוג של טרנס* ובי. חשוב לציין שזה לא מספיק רק לאפשר נראות וייצוג מספרי של קבוצות אלה, אלא גם לבדוק באילו תפקידים הם משתלבים והאם יש שיוון הזדמנויות בקידום לתפקידים בכירים, במיוחד עבור להט"בים.ות שסובלים.ות מאפליה כפולה, כגון ערבים ואתיופים".

סאם שוורץ

תפקיד: מפתח פול סטאק בזום אינפו (ZoomInfo).

מה זו גאווה בשבילך? "גאווה בשבילי היא תחושת ביטחון ושייכות. אני מאמין שכשאתה מרגיש בנוח עם עצמך, לרוב גם אחרים מרגשים איתך בנוח, וכך אתה יכול להשתייך לכל קהילה".

סאם שוורץ, מפתח פול סטאק בזום אינפו. צילום: יח"צ

סאם שוורץ, מפתח פול סטאק בזום אינפו. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שאתה עובד בה? "תחושת הגאווה והסובלנות באה לידי ביטוי במארג העובדים המגוון בזום אינפו ובשיתוף הפעולה ביניהם. אני מרגיש שמטרת כל העובדים בחברה היא לתרום לארגון ולספק תוצרים מעולים. המטרה המשותפת מאחדת אותנו כעובדים ויוצרת סביבה סובלנית ונעימה".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "אישית, לא חוויתי תחושת אפליה, ולמען האמת גם לא שמעתי על אנשים אחרים בתעשייה שחוו חוסר שוויון בגלל היותם להט"בים. יחד עם זאת, כמעט בכל מקום קיים חוסר שוויון, ואני בטוח שגם בהיי-טק זה קורה. מנקודת המבט שלי, אני יכול לספר על עשייה חזקה של אנשי הייטק על מנת לצמצם את האפליה המורגשת, בעיקר בסביבות החיצוניות לתעשייה. קיימות תתי קהילות רבות השפעה של להט"בים בהייטק. אני, באופן אישי, חבר ב-LGBTech. הקהילות מקיימות מיט-אפים ואירועים שבהם מתכנסים היי-טקיסטים על מנת להפוך את העולם שלנו ליותר סובלני".

לחלק א' לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הדר

    לא צריך להתאמץ כלכך כדי למצוא תשובה שתמצא חן. אין שום אפליה בהייטק, יש הומאים ולסביות בתפקידי מפתח ברוב החברות שאני מכיר, לדעתי אפילו יותר מהאחוזים שלהם בחברה. רק אתמול דיברתי עם טראנסג׳נדר שמנהל את כל מחלקת ההייטק בחברת פורטשן 100.

אירועים קרובים