מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ג'

ממשיכים בפרויקט לחודש הגאווה שבו להט"בים.ות היי-טקיסטים.ות מספרים.ות: איך זה להיות להט"ב בהיי-טק? האם יש אפליה בענף? ומה ארגונים צריכים לעשות כדי לשפר?

שחר סבג

תפקיד: מפתח ווב בטראקס.

מה זו גאווה בשבילך? "לקום בבוקר ולדעת שגם היום אתה הולך להיות אתה".

שחר סבג, מפתח ווב בטראקס. צילום: יח"צ

שחר סבג, מפתח ווב בטראקס. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "טראקס היא סביבה מדהימה להיות מי שאתה ולחגוג את עצמך, וזה קורה רק בזכות האנשים, שאחד אחד יוצרים ומאפשרים את הסביבה הזו. זכור לי במיוחד איך אחרי האפי האוור גאווה בשנה שעברה, כל חברי הצוות שלי (שהיו כולם סטרייטים מלבדי) תלו דגלוני גאווה במקומות שלהם, ובאופן אירוני רק במקום שלי לא היה".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "יכול להיות שאני לא צורך הרבה אקטואליה, אבל הרבה זמן לא שמעתי על אפליה על רקע להט"בי, אם כי יהיה נאיבי להסיק מזה שהיא לא קיימת. החברה שאנחנו חיים בה, ואולי במיוחד בהיי-טק, פתוחה ומכילה יותר מבעבר, וגם אם יש אפליה כזו היא ככל הנראה מוסתרת על ידי תרבות הפוליטיקלי קורקט. עם זאת, החברה צריכה להשתפר בדברים הקטנים. זה מעט פילוסופי, חברות צריכות לשים לב: למי נותנים העלאת שכר – לסטרייט הנשוי עם ילדים או לגיי הרווק? אתה יכול לאפשר למשפחה קיימת להתקיים בצורה טובה יותר ומהצד השני, מרחיק את חלום המשפחה ממישהו אחר".

אלדד מטמון

תפקיד: מנהל פרויקטים ביבמ.

מה זו גאווה בשבילך? "בשבילי, גאווה זו האפשרות להיות אמיתי עם הסביבה ללא חשש, שתהיה לי היכולת ללכת יד ביד עם בן הזוג שלי ברחוב של כל עיר, לחייך לאנשים ושיחייכו אליי בחזרה, ושלא ישאלו מי האבא ומי האימא".

אלדד מטמון, מנהל פרויקטים ביבמ. צילום: אלעד מטמון

אלדד מטמון, מנהל פרויקטים ביבמ. צילום: אלעד מטמון

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "כאחד ממובילי התא הגאה של החברה בישראל אני יכול לומר שיבמ עושה כאן לא מעט, אבל אנחנו תמיד שואפים לעשות יותר. כחלק מפעילויות התא אירחנו באתרים השונים מגוון הרצאות ופעילויות, שכללו, בין היתר, מפגשים עם נציגי ארגונים חשובים כמו תהל"ה – תמיכה להורים של להט"בים, מעברים – למען טרנסג'נדרים.ות, וחוש"ן – ארגון ההסברה של הקהילה. בנוסף, אנחנו משתדלים לעודד עובדים להט"בים לקחת חלק פעיל ולשתף את הסיפורים האישיים שלהם, ובמרבית המקרים, התגובות למפגשים האלה פשוט מרגשות.

יבמ הייתה בין החברות הראשונות להצטרף לסטנדרט המגוון הישראלי (Israel Diversity Standard) של ארגון LGBTech, שמעודד חברות במשק לגיוון והכלה, ואנחנו שמחים שלוגו החברה מתנוסס על היוזמה ומהווה דוגמה לחברות אחרות. כמו כן, בין שאר הדברים שנעשו בשנים האחרונות, יבמ לקחה חלק פעיל במצעדי הגאווה בתל אביב ובחיפה, עם נוכחות גדולה של עובדי החברה, נתנה חסויות לאירועי גאווה טכנולוגיים שונים, אירחה מיט-אפים ואף הייתה בין הראשונות לגנות בפומבי את האפליה בנושא הפונדקאות ב-2018 – דבר שעורר גל הזדהות פומבי ותומך של עובדי החברה בישראל.

את מרבית האירועים אנחנו מרכזים בחודש הגאווה, בשל הסמליות שלו בשנה, אבל העבודה העיקרית ליצירת אווירה בטוחה בחברה נעשית בצורה יומיומית, עם מדיניות של דלת פתוחה ואפס סובלנות לפגיעה של עובד אחד באחר, על כל רקע שהוא".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "באופן אישי, לא נתקלתי באפליה, אבל אני חושב שבכל הקשור ללהט"בים, תעשיית ההיי-טק הרבה יותר פתוחה כיום ממה שהייתה בעשורים הקודמים. אפשר לראות את זה בהצטרפות של עוד ועוד חברות לנושא הגיוון וההכלה בתעסוקה, ובעוד ועוד תאים גאים, שצומחים בחברות הצעירות והוותיקות כאחד. יחד עם זאת, יש עוד עבודה לעשות בשיח הציבורי, ויש מקום לעודד גיוסים והכשרות של אוכלוסיות בתוך הקהילה שפחות רואים או שומעים עליהם, כמו הקהילה הטרנסג'נדרית".

עידן חיון

תפקיד: חוקר בתחום הבינה המלאכותית במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

מה זו גאווה בשבילך? "בשבילי, גאווה היא הכוח שאני מקבל מתחושת האחדות בקהילה. שאני מיוחד אבל לא לבד".

עידן חיון, חוקר בתחום הבינה המלאכותית במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום עצמי

עידן חיון, חוקר בתחום הבינה המלאכותית במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום עצמי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "מיקרוסופט היא חברה שמקדמת מגוון אנושי כערך. זהו התפקיד של כולנו בחברה לגרום לסובבים אותנו להרגיש נשמעים ושייכים, מבחינות מקצועית וחברתית. מגוון אנושי יוצר מגוון דעות, משפר את חוויות העבודה ונותן נקודת מבט רב ממדית על המוצרים שאנחנו עובדים עליהם והלקוחות שאנחנו משרתים אותם".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "להט"בפוביה היא בדרך כלל סמויה מן העין. למשל, אם מועמד להט"ב לתפקיד כלשהו מקבל הודעה שבחרו להתקדם עם מועמד אחר – איך הוא יכול לדעת מה הסיבה האמיתית שהוא לא נבחר? מעצם העובדה שידוע שלהט"בפוביה קיימת, תמיד יקנן הספק שהחלטות מסוימות או האופן שבו אנשים מתנהגים כלפי חברי הקהילה יכולים לנבוע ממנה. אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות.

כיום, מצב הקהילה בהיי-טק הוא טוב, וצריך לקחת רגע כדי להעריך את הדרך שעברנו וההתקדמות שנעשתה בזכויות הקהילה ובקבלה החברתית. בהיי-טק, ובפרט במיקרוסופט, נעשים מאמצים רבים על מנת לשפר את זכויות הקהילה הלהט"בית ולהביא את הנושא למודעות של כל העובדים והסובבים אותם. במיקרוסופט מדובר במענק הפונדקאות שכל עובד להט"בי זכאי לו, תא למען העובדים הלהט"בים בחברה, תרומה לאירועי הקהילה ותרומה כספית, שנעשית דרך קמפיין התרומות של מיקרוסופט Give. כל אלה גורמים לי להרגיש גאה להיות חלק ממיקרוסופט".

ובכל זאת, איך ניתן לשפר עוד יותר? "הנטל שבשיפור המצב מוטל על הקהילה הלהט"בית בהיי-טק. עלינו להשתמש בלהט"ביות שלנו ולמנף את הייחודיות שלנו כדי להצליח. הלהט"ביות שלנו היא מה שהופך אותנו לאנשים שונים, מעניינים, מלאי חוויות וסיפורים, ונותן לנו נקודת מבט ייחודית על החיים – וזה מה שיהפוך אותנו לקולגות ועובדים טובים יותר".

תומר פוס סנדרוביץ'

תפקיד: סמנכ"ל ניהול מוצר בנטורל אינטליג'נס.

מה זו גאווה בשבילך? "ברמה הפרטית שלי, גאווה היא קודם כל המשפחה הגרעינית שלי – בעלי ושתי הבנות המעלפות שלנו והמשפחות של שנינו, שמקיפות אותנו. העובדה שהצלחנו להקים משפחה ושבנותינו מוקפות באהבה של סבתות, סבים, דודים ודודות לחלוטין לא מובנת מאליה עבור הרבה להט"בים.ות.

מעבר לכך, ברמה הציבורית, זו גאווה בקהילה שאליה אני שייך, שבזכות הרבה מאוד א.נשים אמיצות ואמיצים הגיעה להישגים מדהימים, שמאפשרים לי להיות מי שאני ולחיות את חיי כפי שאני חי אותם כיום".

תומר פוס סנדרוביץ', סמנכ"ל ניהול מוצר בנטורל אינטליג'נס. צילום: יח"צ

תומר פוס סנדרוביץ', סמנכ"ל ניהול מוצר בנטורל אינטליג'נס. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? "הדבר שהוא אולי הכי פעוט אבל מאוד משמעותי עבורי מהרגע שנכנסתי למשרדי החברה הוא דגלי הגאווה בכניסה למשרדים, בכל ימות השנה. עבור מועמד שמגיע לראיון ועובד חדש שמתלבט איך להתייחס לזהותו המינית במקום העבודה, זה אומר המון.

מעבר לכך, החברה תומכת בכל ימות השנה במספר רב של עמותות מהקהילה, במגוון דרכים. עמותות שונות מתארחות במשרדים שלנו באופן קבוע ובכלל זה ארגון מעברים, וזה יוצר קשר בלתי אמצעי ונראות בקרב עובדי החברה.

נטורל אינטליג'נס הייתה בין הראשונות להציע סיוע כלכלי בסך של 50 אלף שקלים למי שלא יכול לבצע הליך פונדקאות בארץ, וכמובן שהחברה היא חלק מקהילת LGBTech וחתומה על ה-Israel Diversity Standard".

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר? "על אף שהמצב בהיי-טק יותר טוב מבהרבה מגזרים אחרים, גם שם עדיין קיימת אפליה, שלעתים נובעת מחוסר ידע או מודעות, ולא בהכרח מזדון. יש קו ישיר שמחבר בין אפליה להיעדר ייצוג של אוכלוסיות נוספות בחברה וללא ספק, פעילות של הקהילה וחברות וחברים בה מתוך הארגונים מובילה לשינוי חיובי".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים