המשנה לשעבר לתובע הכללי של ארה"ב עבד עם NSO הישראלית

כך על פי תצהיר שהגיש המשנה לשעבר, רוד רוזנשטיין, בעצמו, במסגרת תביעה של ווטסאפ נגד חברת הסייבר ● אפליקציית המסרים המיידיים טוענת כי עובדה זו מונעת מפירמת עורכי הדין שבה הוא עבד לייצג את NSO בתיק

עוד מעקב אחרי עיתונאי שנקשר בשמה. NSO

רוד רוזנשטיין, שעד לפני כשנה שימש כמשנה לתובע הכללי של ארצות הברית, העניק ייעוץ בנושאי אבטחת סייבר וביטחון לאומי ל-NSO הישראלית – כך נחשף אתמול (ב').

עבודתו של רוזנשטיין עם NSO נחשפה במסמכי בית משפט, במסגרת תביעה שהגישה ווטסאפ נגד החברה. "יעצתי ל-NSO בנושאי סייבר וביטחון לאומי וסייעתי לצוות ההגנה שלה בתיק מול ווטסאפ", כתב רוזנשטיין בתצהיר חתום שהגיש. הייעוץ ניתן במסגרת עבודתו בפירמת עורכי הדין קינג אנד ספאלדינג מאטלנטה, המייצגת את חברת הסייבר ההתקפי הישראלית מאז ינואר השנה ושאליה הצטרף רוזנשטיין לאחר ששימש כסגן התובע הכללי במשך כשנתיים – עד מאי אשתקד.

באפריל השנה פורסמה טענה של ווטסאפ, שנמצאת בבעלות פייסבוק, שלפיה NSO ריגלה אחרי אלפי משתמשים ברשת החברתית, תוך ניצול שרתיה. הטענה הועלתה במשפט המתנהל בין שתי החברות. על פי מסמכים שהגישה ווטסאפ לבית המשפט, NSO ניצלה שרתים של קוואדרנט, ספקית האירוח של פייסבוק, הממוקמים בלוס אנג'לס, כדי להשיק יותר מ-700 מתקפות על משתמשי אפליקציית המסרים המיידיים באפריל ובמאי 2019. עוד טענה ווטסאפ שלצורך המתקפות ניצלה NSO גם שרת מרוחק באירוח של אמזון. המסמכים והתצהירים הוגשו כדי לסתור את טענת NSO שלרוגלה שלה, פגסוס, אין יכולת לפעול על אדמת ארצות הברית. "בחדירתה לשרתי ווטסאפ ולמכשירי המשתמשים שלה, NSO עברה על החוק למניעת הונאות מחשוב", נטען בתביעה.

גם בין החברה האם, פייסבוק, ל-NSO מתנהלת תביעה, שהרשת החברתית הגישה לבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו באוקטובר האחרון. בתביעה נטען כי חברת הסייבר ההתקפי הישראלית ניצלה פרצה בווטסאפ לצורך מעקב אחרי לפחות 100 עיתונאים, דיפלומטים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים, בכירים בממשל ואחרים. כך, התוקפים יצרו קשר בשיחת וידיאו עם הקורבנות, שכלל לא היו אמורים להשיב לשיחה, ואז שתלו את רוגלת פגסוס, שיכולה להשתלט על הטלפונים החכמים של הקורבנות. גם אם הקורבן לא השיב לשיחה, הרוגלה הותקנה במכשיר שלו ואפשרה את הגישה למידע שבמכשירו. הפרצה קושרה ל-NSO לאחר שעלה כי התוקפים השתמשו בשרתים שמקושרים לחברת הסייבר ההתקפי הישראלית. ווטסאפ העריכה כי כ-1,400 משתמשים הותקפו.

הייעוץ ל-NSO – בניגוד מוחלט לפעילות של רוזנשטיין בממשל

התצהיר של רוזנשטיין הוגש בניסיון להפריך את טענות ווטסאפ שלפיהן יש לפירמת עורכי הדין ניגוד אינטרסים בתיק, כיוון שהיא ייצגה את NSO במקרה אחר. פייסבוק ו-ווטסאפ טוענות כי עובדה זו צריכה להביא לפסילת המשרד מלייצג את החברה בתביעה הנוכחית.

הגילוי שרוזנשטיין ייעץ ל-NSO ולצוות ההגנה שלה מפני האשמות על ריגול עומד בניגוד מוחלט לכמה מפעולותיו במשרד המשפטים האמריקני. אז הוא העמיד לדין האקרים זרים ותיאר את רצח העיתונאי ופעיל זכויות האדם הסעודי ג'מאל חאשוקג'י – פרשה ש-NSO נתבעה בטענה למעורבות בה – כ-"פעולה מופקרת של פורעי חוק". מעורבותו בתיק של ווטסאפ מעלה גם תהיות לגבי הידע שיש לרוזנשטיין על חקירת ה-FBI בנושא NSO, שנפתחה ב-2017.

המועמד לכהונת שופט שהמליץ על הדחת ראש ה-FBI

רוזנשטיין הרפובליקני הוצע כמינוי כשופט בבית המשפט הרביעי לערעורים של ארצות הברית בידי ג'ורג' בוש הבן, כשהיה נשיא ארצות הברית, אולם עקב התנגדותם של סנטורים דמוקרטיים, מינויו לא עלה לדיון ולאישור בסנאט.

הוא מונה לתפקידו כמשנה לתובע הכללי של ארצות הברית בינואר 2017, עם היכנסו לתפקיד של הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ. במסגרת תפקידו, רוזנשטיין כתב דו"ח בו המליץ על הדחת ג'יימס קומי, ראש ה-FBI, בעקבות תפקודו בחקירת שרת המייל של הילרי קלינטון, ובו האשים את קומי בהתנהגות החורגת מהנהלים. זאת, כי דיבר על החקירה במסיבת עיתונאים ביולי 2016 וכן על המכתב ששלח לקונגרס, 11 ימים לפני הבחירות לנשיאות, בו הודיע על פתיחת החקירה מחדש. לאחר פיטוריו של קומי נמסר מהבית הלבן כי הדו"ח שכתב רוזנשטיין היה המניע לכך, אך ב-11 במאי טען טראמפ בראיון ל-NBC News כי התכוון לפטר אותו ללא קשר לדו"ח, וכי חשב על הפולמוס "בנוגע לרוסיה" כששקל לעשות זאת.

במאי 2017, מספר חודשים אחרי פיטורי קומי, הודיע רוזנשטיין על מינויו של רוברט מולר לתובע מיוחד ועצמאי לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 וקשרים אפשריים בין מטה טראמפ למוסקבה.

בספטמבר 2018 פרסם הניו-יורק טיימס שבעקבות פיטורי קומי, שעליהם התחרט רוזנשטיין, הוא הציע לגורמים בבולשת הפדרלית ובמשרדו להקליט בסתר את הנשיא טראמפ בשיחה על המצב בבית הלבן, במטרה לכנס את בכירי הממשל לדיון על הדחתו מהתפקיד. רוזנשטיין דחה את הדיווח, שלדבריו היה מלא ב-"אי דיוקים", סירב להגיב על הטענות ואמר ש-"מדובר בסיפור המבוסס על מקורות אנונימיים, שפועלים נגד משרד המשפטים ובעד האג'נדה הפרטית שלהם". דוברת משרד המשפטים מסרה שהצעת ההקלטה נאמרה בציניות.

לא התקבלה תגובת NSO לדיווח הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים