בעקבות חסימת החשבונות: עובדים ב-NSO תובעים את פייסבוק

התובעים טוענים שפייסבוק חסמה את החשבונות הפרטיים שלהם "באופן פתאומי, גורף, בלא כל הודעה מוקדמת ומבלי שסיפקה עילה" ● הם ביקשו מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו שיורה לרשת החברתית לפתוח את החשבונות החסומים

עובדים ב-NSO נגד פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

עובדים בקבוצת NSO משיבים מלחמה: לאחר שפייסבוק חסמה את חשבונותיהם ברשת החברתית וברשת הבת שלה, אינסטגרם, והגישה תביעה נגד חברת מודיעין הסייבר, היום (ג') הגישו העובדים לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה למתן סעד זמני. הם דורשים שפייסבוק תפתח את החשבונות שלהם ושל בני המשפחה שלהם עד להכרעת בית המשפט בתביעה שלהם.

לפי כתב התביעה, "פייסבוק העולמית הפרה את ההסכם בינה לבין התובעים, בכך שחסמה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים שלהם, באופן פתאומי, גורף ובלא כל הודעה מוקדמת. יתירה מכך, פייסבוק לא העלתה כלפי העובדים אף טענה בדבר הפרה כלשהי של ההסכמים בינם לבינה, ולא סיפקה עילה לחסימת חשבונותיהם".

העובדים טוענים בתביעתם כי "פייסבוק הפעילה 'עונש קולקטיבי' על העובדים, בכך שבחרה לחסום את חשבונותיהם הפרטיים – בשל הליך משפטי שהיא מנהלת נגד מקום עבודתם".

לדברי העובדים, הם הגישו את התביעה "לאחר פניות חוזרות ונשנות שלהם לפייסבוק בבקשה לשחרר את חשבונותיהם הפרטיים – פניות שלא קיבלו מענה עד למועד הגשת התביעה".

"חסימת החשבונות הפרטיים שלנו היא מהלך פוגע ולא צודק של פייסבוק כלפינו", טוענים התובעים. "בנוסף, הידיעה שנעשה חיפוש ושימוש בנתונים אישיים עלינו מטרידה אותנו מאוד. אנחנו גאים להיות עובדי NSO – חברה ערכית וישראלית, שהמוני אנשים ברחבי העולם חייבים את חייהם לטכנולוגיה שלה. אנחנו מאמינים בצדקת דרכנו ונמשיך לפעול כדי לסייע לממשלות ברחבי העולם למנוע פשע וטרור באמצעות הטכנולוגיה שאותה אנחנו מפתחים".

את העובדים מייצגים עורכי הדין רן שפרינצק, נעמה ארליך ודר רג'ואן ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'.

טרם הוגש כתב הגנה. בתביעתה של פייסבוק נגד NSO, שאותה הגישה לפני כחודש לבית משפט המחוזי בסן פרנסיסקו, היא טוענת שהחברה הישראלית ניצלה פירצה בווטסאפ, שנמצאת בבעלותה של הרשת החברתית, לצורך מעקב אחרי לפחות 100 עיתונאים, דיפלומטים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים, בכירים בממשל ואחרים. כך, טוענת החברה, התוקפים יצרו קשר בשיחת וידיאו עם הקורבנות, שכלל לא היו אמורים להשיב לשיחה, ואז שתלו את פגסוס, הרוגלה של NSO, המספקת יכולת השתלטות על הטלפונים החכמים של הקורבנות. גם אם הקורבן לא השיב לשיחה, הרוגלה הותקנה במכשיר שלו ואפשרה את הגישה למידע שבמכשיר שלו. בנוסף, השיחה לא נרשמה בפירוט השיחות שנעשו מהמכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים