למרות ההתחייבות של אמזון: מוצרים נאציים עדיין זמינים למכירה באתר

אמזון התחייבה להסיר מוצרים שמנציחים את הנאצים ומעודדים גזענות, ואף הסירה כמה כאלה ● אלא שדיווח בבריטניה מעלה שמנוע הסינון של החברה לא איתר עדיין את כולם

אמזון. צילום: BigStock

על אף שהתחייבה להסיר מהחנות שלה מוצרים בעלי אפיון נאצי וגזעני, שתומכים ומקדמים את רעיון עליונות הגזע הלבן, ואף הסירה כמה מזכרות נאציות ובגדים עם סיסמאות המעודדות אלימות גזענית, מוצרים כאלה עדיין נמכרים באמזון.

הטלגרף פרסם כי באתר של אמזון מוצעים עדיין למכירה, תחת קטגוריית "צעצועים ומשחקים", מוצרים רבים, כמו פסלונים וערכות ציור, המנציחים את הוואפן-אס-אס. בנוסף, ניתן לקנות בו מטבעות ופוסטרים שונים. גם טי שירטים עם סיסמאות אלימות ומסרים ימניים קיצוניים עדיין זמינים באתר, עם מסרים שכוללים משפטים כמו "אלימות נותנת כוח".

לאחר שהעיתון פנה אל אמזון ויידע אותה, החברה הסירה מהאתר מדליה גרמנית משוחזרת, אבל בולים המנציחים את היטלר עדיין מוצעים למכירה, תמורת כ-50 ליש"ט.

באופן פרדוקסאלי, הדיווח של הטלגרף מתייחס לאתר הבריטי של אמזון. נראה שיותר מ-70 שנים אחרי, המוכרים "שכחו" שגרמניה הנאצית הייתה האויבת של בריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה ואף הפציצה פעמים רבות את לונדון בזמן הבליץ. אולם, מכירת המוצרים הנאציים והגזעניים באמזון עלתה על סדר היום גם בארצות הברית. בעקבות דו"ח ששלחה לאמזון חברת קונגרס פירט סגן הנשיא למדיניות ציבורית בחברה, בריאן האסמן, צעדים שזו נקטה כדי להסיר סחורות שצוינו בדו"ח שנשלח על ידי חברת הקונגרס לחברה.

אמזון הודיעה למוכרים באתר שלה כי לא תאפשר מכירה של "מוצרים שמהללים שנאה, אלימות וגזענות על רקע מין, דת וגזע, או שמעודדים ארגונים עם גישות כאלה". בהודעה שהוציאה בתגובה לדיווח של הטלגרף ציינה החברה ש-"כל המוכרים בזירת המכירות חייבים לציית לקווים המנחים שלנו, ואלה שאינם עושים זאת יהיו צפויים לתגובה, כולל הסרה של חשבון המוכר שלהם. המוצרים שדווחו אינם זמינים עוד". אלא שנראה שמנועי הסינון של אמזון עדיין לא איתרו את כל המוצרים הנאציים והגזעניים, אחרת לא ברור מדוע עדיין ניתן למצוא מוצרים כאלה באתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים