פייסבוק רשמה חברה בת בסין שתהווה "רכזת חדשנות"

ענקית הרשתות החברתיות אישרה אתמול (ג') כי ייסדה חברה בסין, במחוז ג'ג'יאנג, כמוקד לחדשנות, שיתמוך בסטארט-אפים מקומיים ובמפתחים ● החברה הדומיננטית מתכננת להגביר את נוכחותה בשוק הנרחב אבל הלא פשוט, שבו הרשת החברתית שלה חסומה בפני הציבור המקומי

אחרי מרבית העולם - הגיע תורה של סין? אילוסטרציה: BigStock

חברת פייסבוק (Facebook), ששירותי הרשת החברתית המגה-פופולריים שלה נחסמו בסין עוד ב-2009, החליטה להמר כנראה בכל זאת על פעילות במדינה העצומה. הענקית הודיעה אתמול (ג') רשמית כי היא נכנסה סופסוף לסין, לאחר שרישום של חברת בת שלה בהאנגג'ואו – בירת פרובינציית ג'ג'יאנג, ומקום משכנה של ענקית הקמעונאות עליבאבא (Alibaba) – אושר ב-18 ביולי.

כאמור, לאורך כמעט עשר השנים האחרונות לא הורשו הסינים להשתמש ברשת החברתית שמולכת בשאר העולם. אבל לא רק שירות הליבה של פייסבוק היו חסומים מטעמי צנזורה בסין – גם שירותים אחרים שבבעלותה של הענקית ממאנלו פארק, כמו ה-Messenger ואינסטגרם (Instagram) – אינם זמינים במדינה, כשהאחרון להיחסם, למעשה, היה ווטסאפ (WhatsApp), יישום המסרים המידיים הפופולרי שנמצא גם הוא בבעלותה של פייסבוק, ושהצטרף לרשימת השירותים המוחרמים בספטמבר 2017.

מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, היה שקוע תדיר בניסיונות להיכנס אל סין שוב ולפתוח את לב המנהיגות שלה לטכנולוגיה של הענקית שייסד. הוא למד לדבר מנדרינית והרבה לבקר במדינה העצומה, אבל ניסיונותיו נראו כעולים בתוהו, עד להודעה של אתמול.

החדשות נפוצו אתמול כצילום מסך ויראלי של מה שנראה כהגשת רישום של חברת הבת לארגון הלאומי של סין האמון על התחום (המכונה China’s National Enterprise Credit Information Publicity System), שעבר בין המשתמשים ברשתות החברתיות המקומיות WeChat ו-Weibo. רק אחרי ההדלפה בסין החלו להופיע גם ידיעות על העניין באתרים באנגלית, ולבסוף אושרו רשמית על ידי דובר פייסבוק.

על פי צילום המסך, שלוחת הונג קונג של פייסבוק מופיע בתור בעלת המניות היחידה של החברה החדשה, שההון המוצהר שלה הוא 30 מיליון דולר.

צוקרברג, עסוק בימים אלו, לפי הדיווחים, במגעים בסין ועם בכירים בשלטון שלה בניסיונות לוודא התחלה חלקה וטובה ליוזמה שלו.

היעדר ערכים משותפים לא מונע עשיית עסקים

בראיון שהעניק ל-Recode, במקרה באותו היום שבו אושר רישום החברה, אמר צוקרברג כי "אם ננקוט עמדה שהיא, אוקיי, אנחנו הולכים, כמדינה, להחליט שאנחנו נקצץ את הכנפיים של החברות האלה (האמריקניות – ג"פ) ונהפוך את זה כך שיהיה להן קשה יותר לפעול במקומות שונים, או שהן צריכות להיות קטנות יותר, אז יש הרבה חברות אחרות שם בחוץ שמוכנות ומסוגלות לקחת את המקום של העבודה שאנחנו עושים. והן לא חולקות את הערכים שיש לנו", ציין המנכ"ל של פייסבוק, בתוך שהבהיר כי התכוון במיוחד לחברות טכנולוגיה סיניות.

עם זאת, היעדרם לכאורה של אותם ערכים משותפים, הוא כנראה לא מה שעוצר את היזם המיליארדר מהכנסת רגלה של פייסבוק שלו אל תוך השוק הסיני, המונה 1.7 מיליארדי משתמשים ושטומן בחובו הבטחות כלכליות נרחבות במיוחד.

לגבי מה שהחברה הבת החדשה תעשה, אמר דובר פייסבוק ל-CNBC כי "אנחנו מעוניינים להקים מרכז חדשנות בג'ג'יאנג בכדי לתמוך במפתחים סינים, בחדשנות וחברות סטארט-אפ". הדובר הרחיב והסביר ש"עשינו זאת בחלקים שונים של העולם – צרפת, ברזיל, הודו, קוריאה – והמאמצים שלנו יהיו להתמקד בהכשרה ובסדנאות המסייעים למפתחים וליזמים לחדש ולצמוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים