"על ארגונים לשפר את התקשורת בין הצוותים הטכנולוגיים לאלה העסקיים"

"נוצר פער הבנה של התהליכים בין המערכות לצורך בשטח, מה שמוביל לאובדן ידע מקצועי ועסקי רב", אמר שחר פורמן, מנהל מוצרים משלימים לסאפ בתחום מערכות מרכזיות ב-NessPRO ● הוא המליץ כיצד ניתן לקבל החזר השקעה טוב יותר ממערכות הסאפ הארגוניות

שחר פורמן, מנהל מוצרים משלימים לסאפ בתחום מערכות מרכזיות ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

כנס ISUG 2018 של משתמשי סאפ (SAP), שנערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, עסק בשאלות שונות שקשורות במערכות הארגוניות הפופולריות. אחת מהן הייתה איך לקבל החזר השקעה טוב יותר מאותן מערכות.

שחר פורמן, מנהל מוצרים משלימים לסאפ בתחום מערכות מרכזיות ב-NessPRO, עסק בנושא בדבריו בכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים. בתחילת הדברים הוא ציין חמישה אתגרים עיקריים שאתם מתמודדים ארגונים בסביבת הסאפ: מיטוב של תהליכים עסקיים וארגוניים, מיכון תהליכים, העברת סביבות NON-PRD לענן, מזעור סיכונים ותקלות ומיטוב רישיונות.

הוא אמר כי "בשימוש במערכות סאפ ובכלל, אחד החסרונות הוא שפה לקויה בין האנשים הטכנולוגיים לצוות העסקי בארגון. נוצר פער הבנה של התהליכים בין סביבת הסאפ לצורך בשטח, מה שמוביל לאובדן של ידע מקצועי ועסקי רב. על ארגונים לשפר את התקשורת בין הצוותים הטכנולוגיים לאלה העסקיים. בנוסף, קשה לתרגם רגולציות מהצורך העסקי ל-IT". לדבריו, קיים כלי משלים "שמאפשר נראות מלאה על מה באמת מתבצע בתוך הארגון. הוא מאפשר להנהלה לפרק גם את התהליך המורכב ביותר על מנת לזהות את מוקד הבעיה ולהטמיע של שיטות העבודה היעילות ביותר".

באשר למיכון תהליכים בסביבות הסאפ, ציין פורמן כי "ארגונים מחפשים דרכים שיאפשרו לשלב Best practises על ידי אוטומציה של כלים לסביבות אלה". ככלל, אמר, "ארגון שרוצה לעבור לסאפ חייב לבצע הרבה צעדים לפני המעבר עצמו, שלוקחים זמן".

"האתגר השלישי הוא שילוב טכנולוגיות הענן", הוסיף. "יותר ויותר ארגונים מאמצים אותן, כולל לשילוב בסביבות סגורות כמו סאפ. המטרה היא למזער את העלויות שקשורות לחשיפה של האחסון, לצד עלויות הענן. יש כלים שמאפשרים הוצאה של פעולות שלא מוסיפות ערך לארגון, שנותנים את האפשרות לקחת סביבות שאין בהן מידע רגיש או את סביבת הייצור ולהעביר לענן".

באשר למזעור סיכונים ותקלות, "מספר כלים מאפשרים להתמודד עם הרגולציות ועם הפגיעויות האפשריות תוך ריסון עלויות. הם עושים מיפוי תהליכים, ניטור התנהגות משתמשים, מזעור שעות עבודה וניטור תהליכים", אמר פורמן.

עוד הוא ציין כי "יש מוצרים שמאפשרים לייצר סביבות סאפ מהירות בלחיצת כפתור, כמו System Builder ,Client Sync ו-Object Sync – להעתקת נתונים מסביבות אלה לאחרות. Data Secure מאפשר את האבטחה ושמירה על נתונים רגישים".

באשר לאתגר החמישי, פורמן ציין כי "קיימים מוצרים שמאפשרים לנטר את ההתנהגות והתהליכים של המשתמשים בסאפ".

לסיום הוא ציין את פתרון Live Compare, ש-"נותן מענה לכל חמשת האתגרים. זוהי חנות אפליקציות שבה היצרן, מתוך היכרות עם השוק הישראלי, לא מחייב לרכוש את כל המוצר אלא מאפשר להוריד את האפליקציות הרלוונטיות. אלה נותנות מענה לכל שלב במחזור החיים של מערכת הסאפ".

סיפור לקוח: שירותי בריאות כללית

בהמשך הוצגו סיפורי לקוח. אחד מהם הוא יישום פתרון בילינג בשירותי בריאות כללית – פרויקט שהציגו כרמלה סער, מנהלת מחלקת הבילינג בארגון הבריאות, ואסף אורטנר, מנהל פרויקטים בתחום ה-DBS בסאפ ישראל.

כרמלה סער, מנהלת מחלקת הבילינג בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

כרמלה סער, מנהלת מחלקת הבילינג בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

הם ציינו כי מדובר בפרויקט שנמשך שנתיים ועסקו בו 30 אנשי צוות. הוא כלל שלושה סבבים של הסבות נתונים, השוואות חיות של סביבות נתונים ו-15 מסכים – כל זאת עבור 4,000 משתמשים במערכת. "מדובר במערכת שזורמות לתוכה מיליוני רשומות זורמות (12 מיליון בחודש – י"ה), שכולן צריכות לעבור עיבוד מידי. הדבר נעשה באמצעות מודול הניהול והגבייה TRM ואינטגרציה חזקה עם +BRF", אמר אורטנר. לדבריו, הפרויקט העביר את הכללית "מעולם של טרנזקציות לעולם של אפליקציות".

אסף אורטנר, מנהל פרויקטים בתחום ה-DBS בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

אסף אורטנר, מנהל פרויקטים בתחום ה-DBS בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

סער ציינה כי "המערכת מטפלת בהיקף פעילות של 400 מיליון שקלים בחודש, קרוב ל-70% הרשאות חיוב. אנחנו מנהלים את הגבייה של כל שירותי בריאות כללית, שיש לה 4.5 מיליון לקוחות, כולל 1.5 מיליון דיוורים רבעוניים באמצעות דואר ומיילים. לכן, הייתה חשיבות שנטמיע פלטפורמה חזקה ויציבה".

"דבר מרכזי וייחודי בפרויקט היה ההסבה בין המערכות – ממערכת אחת לשנייה", אמרה. "בסבב השני עלינו מדרגה וביצענו דבר שלא נעשה בפרויקטים אחרים – בנינו סט של פרמטרים ממערכת אחת לעומת המערכת שנייה, ועשינו השוואות פרמטרים בין הישויות שעברו הסבה. ההשוואה הייתה מורכבת".

על העלייה לאוויר ציינה סער ש-"סגרנו מערכת אחת ובתוך סוף שבוע אחד עברנו למערכת השנייה ב-100% הסבה מוצלחת. ביום העלייה לאוויר הקמנו ממש חמ"ל, גייסנו את כולם וזה בהחלט היה יום חג. מירב הטלפונים שקיבלנו לאחר מכן מהמשתמשים עסקו בעד כמה הם מרוצים".

אינטגרציה של הענן של מיקרוסופט עם מערכות סאפ

שרון אוליאר, ארכיטקט פתרונות ענן במיקרוסופט ישראל, דיבר על אינטגרציה של Azure למערכות סאפ. "מיקרוסופט וסאפ עובדות הרבה שנים ביחד ושיתוף הפעולה ביניהן הורחב בזמן האחרון, תוך התמקדות בשלושה דברים עיקריים: מוצרים, שותפים טכנולוגיים ועבודה משותפת של צוותי הפיתוח. כמו כן, מיקרוסופט משתמשת ב-HANA והמערכות של סאפ רצות על Azure", הוסיף.

"ההכרזה המשמעותית האחרונה בסבב האחרון של שיתוף הפעולה בין החברות אירעה בנובמבר אשתקד, כששתי החברות הכריזו על כך ש-PAC ירוץ על Azure ושהמערכות הפנימיות שלהן ירוצו על S/4 HANA בענן", ציין אוליאר. "ביוני 2018 הכריזו שתי החברות על מתן יכולת הגמישות הכי גדולה ללקוחות סאפ בענן הציבורי, עם עד 24 טרה-בייט. אף ענן ציבורי אחר לא מספק את הנפח הזה". הוא הוסיף כי התשלום הוא לפי שימוש.

עוד אמר אוליאר כי "סאפ ומיקרוסופט יודעות לעשות פיתוח של הכלים ביחד ואינטגרציה ביניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים