לראשונה בממשלה: משרד התיירות פרסם קוד פתוח של מאגר מידע

במהלכו זה המשרד מחזיר למעשה את נכסי המידע שלו לציבור בכדי לעודד פיתוח של יישומי תיירות חדשניים לתועלת הכלל

ד"ר נועם קוריאט, מנמ''ר משרד התיירות. צילום: ניב קנטור

משרד התיירות, באמצעות אגף מערכות מידע, שחרר לפני כמה ימים קוד פתוח לתוסף (plug-in), המאפשר לחבר מערכות המבוססות על פלטפורמת קוד פתוח מסוג nopCommerce למנוע חיפוש, אף הוא בקוד פתוח מסוג Elasticsearch. משרד התיירות הוא המשרד הראשון שנענה להנחיה של רשות התקשוב הממשלתי, שמעודדת משרדים לשחרר קוד ממשלתי ולהחזירו לציבור.

לדברי ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע וניו-מדיה במשרד התיירות: "מדיניות המשרד הייתה מאז ומתמיד לשחרר מאגרי מידע פתוחים, ואנו מפרסמים עשרות מאגרים המתורגמים למספר רב של שפות לשימוש מפתחי אפליקציות".

עוד אמר קוריאט כי "עכשיו אנחנו מתחילים לפרסם את הקוד שלנו, ואנו מזמינים את היזמים והמפתחים לעשות שימוש במידע ובקוד שאנחנו מנגישים – ללא עלות – בכדי לפתח אפליקציות תיירותיות חדשניות ולייצר נוכחות דיגיטלית משמעותית למדינת ישראל".

קיימת כיום גישה של ממשלות בעולם המכונה ממשל פתוח (Open Government), שבה מוחזרים נכסי המידע והידע הממשלתיים אל הציבור, כמו למשל במסגרת Open Data או Open Source.

פרויקט נוסף שמתוכנן במשרד התיירות וטרם הושק רשמית הוא גרסה חדשה לאפליקציה Go Israel, שנועדה לתייר הישראלי ולמבקר מחו"ל, והיא מעין ווייז (Waze) תיירותי המספק את מלוא המידע על כל האתרים התיירותיים בישראל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    קישור לקוד https://github.com/CIOIL/nopcommerce-elastic-search-plugin

אירועים קרובים