BMC נרכשה, שוב, על ידי קרן השקעות פרטית

הרוכשת, קבוצת ההשקעות הפרטית KKR, התחרתה ב-2013 מול הבעלים של BMC - ביין קפיטל וגולדן גייט קפיטל - והפסידה ● כעת, בשל סכסוך בין הקרנות השונות האוחזות בבעלות על BMC - KKR רכשה אותה מהן ● סכום הרכישה לא פורסם

BMC

קבוצת ההשקעות הפרטית KKR רכשה את BMC מהבעלים הנוכחיים שלה, אסופה של קרנות הון סיכון. סכום הרכישה לא פורסם.

באפריל 2013 קיבלה BMC הצעות רכישה סופיות משתי קבוצות השקעה פרטיות. קבוצת הרכישה הראשונה, שלבסוף זכתה, הייתה מורכבת מהקרנות ביין קפיטל (Bain Capital LLC) וגולדן גייט קפיטל (Golden Gate Capital). הקבוצה השנייה, שהפסידה, הורכבה מהקרנות KKR & Co LP ו-TPG Capital LP, שאליהן הצטרפה Thoma Bravo.

חודש לאחר מכן, במאי שנת 2013, יצאה BMC מהבורסה והפכה לפרטית, עת נרכשה על ידי הקרנות ביין וגולדן גייט תמורת 6.9 מיליארד דולר. שותפות נוספות לרכישה היו אינסייט ונטור פרטנרס (Insight Venture Partners), קרן הגידור אליוט (Elliott Management), ו-GIC, קרן הון מסינגפור.

KKR – ניצלה את המאבקים בין הבעלים השונים של BMC

עוד בטרם הרכישה הייתה אליוט הבעלים של 9% מ-BMC ולחצה למכירתה ולהתייעלות שלה, שם קוד לפיטורים נרחבים בחברה ולצמצום דרגי ההנהלה בחברה. BMC האשימה את אליוט כמי שאחראית להתדרדרות במצבה הכספי. עילת הרכישה הייתה לייעל את פעילות החברה ולמוכרה במחיר גבוה יותר. אלא שבחלוף השנים, כך דווח, נתגלעו יריבויות בין הקרנות השונות. KKR, שכאמור הפסידה בתמחור על הרכישה ב-2013, ניצלה את המאבקים בין הבעלים השונים של BMC, ורכשה אותה מהם.

בדצמבר 2016 בוב ביצ'מפ, המנכ"ל האגדי של BMC Software, פרש מתפקידו. ביצ'מפ, נשיא, מנכ"ל ויו"ר BMC, המשיך בתפקידו כיו"ר מועצת המנהלים של החברה. ביצ'אמפ התחיל את דרכו ב-BMC ב-1988 כמנהל מכירות, שהתקדם במהירות במגוון תפקידים עד שהפך למנכ"ל BMC בשנת 2001. במסגרת תפקידיו, הוביל תחומי פעילות רבים ב-BMC, לרבות בתחום המחקר והפיתוח, אסטרטגיה, שיווק ופיתוח עסקי.

BMC הייתה הראשונה שהטמיעה את המונח BSM (ר"ת Business Service Management) – ניהול שירותים עסקיים, שמשמעותו קביעת סדרי עדיפויות למתן שירותי IT בתוך הארגון, בהתאם לצרכים ושיקולים עסקיים.

נוכח מהפכת הדיגיטל בארגונים, BMC הטמיעה מושג חדש – DEM (ר"ת Digital Enterprise Management), שמהווה את האבולוציה של פתרונות ה-BSM לעידן הדיגיטלי החדש, המתאפיין במעבר של חברות למערכות בשירות עצמי, לאוטומציה, לקבלת שירותים ומידע בזמן אמת, ודרישה מצד לקוחות ומשתמשים, שהשירות שניתן להם יהיה קל, אינטואיטיבי, מהיר ומאובטח.

רכישות בישראל

BMC רכשה בישראל שלוש חברות בשווי של יותר מ-900 מיליון דולר.

ב-1999 רכשה BMC את המימד החדש (New Dimension Software) הישראלית תמורת כ-673 מיליון דולר. על בסיס רכישה זו יש בארץ מאות עובדים – בשני מרכזי פיתוח, בתל חי שבצפון וברמת החי"ל בתל אביב.

בשנת 2000 רכשה את אופטיסיסטם בתמורה לכ-70 מיליון דולר ובשנת 2006 רכשה את איידנטיפיי בתמורה לכ-150 מיליון דולר. BMC מיוצגת בישראל זה שנים רבות על ידי מטריקס. בנוסף, יש לה גם גוף מכירות בתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים