הערעור נדחה: שאול אלוביץ' יישאר במעצר עד יום א'

הסנגורים של אלוביץ' ושל ניר חפץ טענו באשר לתנאי המעצר ולאכיפה בררנית, אולם בית המשפט דחה את הטענות, קבע כי החשדות נגדם חמורים והחליט שלא לשחרר אותם בשלב זה

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

פרשת בזק: בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ג') את ערעור הסנגורים של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', ויועץ התקשורת ומקורבו של ראש הממשלה, ניר חפץ, וקבע כי הם יישארו במעצר עד יום א'.

הסנגורים, עורכי הדין ז'ק חן וירון קוסטליץ, טענו ל-"הגנה מן הצדק" בעקבות חשיפתו של דורון הרמן מערוץ 10 את התכתבויות הווטסאפ (WhatsApp) בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שדנה בתיק, לחוקר רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט. לאחר חשיפת ההתכתבות החלה בדיקה על ידי נציב קבילות השופטים. השופט שדן בערעור, יוסי טופף, דחה אותו בין היתר לאור העובדה שהבדיקה טרם הסתיימה. זאת ועוד, ההערכות הן שהיא לא תניב כל חשד לפלילים בהתנהגותה של השופטת.

לדברי הסנגורים, רשות ניירות ערך והמשטרה נוקטות באכיפה בררנית, שכן איריס אלוביץ', רעייתו של שאול, וסטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, שחשודות אף הן בפרשה, שוחררו אתמול למעצר בית. עו"ד יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב, הודתה שבקשת שחרורן של השתיים הייתה אמנם תולדה של חשיפת התכתבות הווטסאפ, אולם ציינה שהחשדות שונים, ואלה נגד אלוביץ' וחפץ מצדיקים את השארתם במעצר.

השופט קיבל את עמדתה וקבע כי למרות ההתכתבות, החשדות נגד אלוביץ' וחפץ חמורים ביותר, ועל כן הוא החליט להשאיר אותם במעצר ולדחות את הערעור.

פרשת בזק, היא תיק 4000, עוסקת בהטבות שעל פי החשד ניתנו לבזק בתקופת היותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, (גם) שר התקשורת, בתמורה לסיקור אוהד לו ולרעייתו, שרה, באתר וואלה. בין העצורים הנוספים בפרשה נמצא המנכ"ל המושעה של משרד התקשורת, שלמה פילבר, שחתם בשבוע שעבר על הסכם עד מדינה. נתניהו צפוי להיחקר בפרשה ביום ו'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים