מרשת חברתית לסטודנטים לאקזיט ענק בתחום הסייבר

שלא כמו סטודנט שהקים רשת חברתית אחרת, פיתח אותה והפך למולטי מיליארדר, עופר בן-נון פנה לתחום אחר לגמרי, עד שהוא ושותפיו מכרו את החברה שלהם לתאגיד גרמני תמורת כמעט חצי מיליארד דולר

05/02/2018 12:18
עופר בן-נון, מנכ"ל וממקימי ארגוס. צילום: דיוויד גארב

עופר בן-נון, אורח המדור הפעם, התחיל את הקריירה שלו בהיי-טק בהיותו סטודנט בשנה הראשונה ללימודיו, כשהקים רשת חברתית לסטודנטים – ממש כמו מארק צוקרברג. אמנם, הוא למד במרכז הבינתחומי בהרצליה ולא בהארווארד, ו-CampusVille שלו לא גדלה למימדים של פייסבוק (Facebook), אבל היא בהחלט הייתה הצלחה. מה גם שבניגוד לצוקרברג, בן-נון לא המשיך בעולם המדיה החברתית, אלא פנה לתחום אחר לגמרי.

הכל התחיל בתכנית Zell של המרכז הבינתחומי, שבמסגרתה הקים בן-נון את הרשת החברתית ושבה השתתף במקביל ללימודיו לתואר ראשון במדעי המחשב. הוא מעיד על כך ששם למד את אחד השיעורים החשובים שאפשרו לו להקים את המיזם הבא שלו – חשיבות מבנה הצוות והמרקם האנושי.

לקראת סיום לימודיו החליט בן-נון להקים סטארט-אפ ביחד עם אורון לביא וירון גלולה. כששאלו את עצמם מה היתרון שלהם ביחס לאחרים, הם הגיעו למסקנה שמאחר ששירתו ביחידה 8200, הוא בא לידי ביטוי בעולם הסייבר. בשלב הבא היו השלושה צריכים להחליט באיזה תחום בתוך עולם הסייבר כדאי להם להתמקד. ראשית, היה להם ברור שהם רוצים לגרום לאימפקט משמעותי. שנית, הם חיפשו זירה שבה יוכלו להשיג יתרון טכנולוגי משמעותי על פני מתחרים קיימים, או כאלה שיקומו לאורך הדרך. שלישית, השלושה רצו שיהיה להם אתגר טכנולוגי שישמור על התשוקה והזיק בעיניהם לשנים רבות קדימה. לבסוף, איך לא, חיפשו בן-נון, לביא וגלולה פוטנציאל לרווחיות כלכלית משמעותית.

במסגרת תהליך החשיבה בחנו היזמים פנייה לסייבר בתחומים רבים: סמארטפונים, בתים חכמים, תשתיות ביטקוין, תשתיות קריטיות ועוד, עד שנתקלו בעולם אבטחת הסייבר לרכבים מחוברים, שכמעט שלא היה קיים בישראל באותה התקופה. אבטחת הסייבר לרכבים מחוברים ענתה בצורה הטובה ביותר על הקריטריונים שהשלושה חיפשו. כשהחליטו להיכנס לתחום, הם חברו ליזם הוותיק זוהר זיסאפל, וביחד הקימו את ארגוס (Argus Cyber Security). בן-נון מונה למנכ"ל החברה.

מאז הקמתה לפני כארבע שנים גייסה החברה 30 מיליון דולר והיא מעסיקה כיום כ-80 עובדים. בתחילת נובמבר האחרון היא נרכשה על ידי קונטיננטל (Continental) הגרמנית בסכום שהוערך על ידי גורמים שונים ב-450 מיליון דולר, והפכה ליחידה עצמאית ב-Elektrobit – ספקית התכנה הגדולה ביותר לעולם הרכב, שמשתייכת לקבוצת קונטיננטל.

בראיון לפודקאסט יזמות או למות מגולל בן-נון את סיפור הקמת ארגוס, עד לרכישתה, ומדבר על הדברים שלמד במהלך הדרך ועל האירוע המשמעותי ביותר בחייו, שקרה מספר ימים לפני האקזיט.

להאזנה לראיון המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים