ארבע שנים אחרי שיצאה מהבורסה: דל שוקלת להנפיק את עצמה

המשמעות היא חזרה של דל להיות חברה ציבורית ● המטרה: להעלות את תזרים המזומנים של החברה, לנוכח הלחצים שבהם היא נתונה לייעול הפעילות התפעולית ולהפחתת העלויות

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: ניב קנטור

רק מעט יותר מארבע שנים לאחר ש-דל (Dell) יצאה מהבורסה והפכה לפרטית, ענקית הטכנולוגיה והמייסד והעומד בראשה, מייקל דל, שוקלים לצאת להנפקה ציבורית. דל נמצאת תחת לחצים לייעל את הפעילות התפעולית שלה ולהפחית את העלויות, ומטרתה היא להעלות את תזרים המזומנים שלה. על פי הדיווחים, ענקית הטכנולוגיה מצויה בשלבים הראשוניים של בדיקה שכזו.

המניע לביצוע המהלך שיביא את דל להיות – שוב – חברה ציבורית הוא לעזור לה לגייס מזומנים ולהפחית את החוב המשמעותי שלה. ההנפקה הראשונית לציבור תבטל את אחת מהרכישות הממונפות הגדולות ביותר בתעשיית ההיי-טק אי פעם.

מועצת המנהלים של ענקית הטכנולוגיה תתכנס בהמשך החודש ותדון באופציות אסטרטגיות. אלה כוללות הנפקה ראשונית לציבור, כך על פי מקורות הקרובים לחברה. דל אף עשויה להחליט שלא לבצע מהלכים כאלה בשלב זה, אמרו מקורות לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg).

דל הפכה לחברה פרטית ב-2013, כאשר מייקל דל חבר לחברת ההשקעות סילבר לייק
(Silver Lake). המהלך סייע לחברה לקצץ בעלויות ולהפוך לספקית גדולה יותר של חומרה ותוכנה עבור מרכזי נתונים ארגוניים. זאת, בלא הצורך בדיווח רבעוני למשקיעים, כפי שעושה כל חברה בורסאית.

שלוש שנים לאחר מכן, דל ביצעה את עסקת הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של התעשייה: היא קנתה את EMC תמורת 67 מיליארד דולר. הרכישה כללה גם את רוב הבעלות על ענקית הווירטואליזציה VMware, והמהלך כולו הביא לדל נטל של חובות עתיר מיליארדים.

הערכות: הגיוס יאפשר ל-דל לשלם את החוב בצורה נוחה יותר

אנליסטים ציינו כי גיוס המזומנים עשוי לסייע לחברה לפרוס את חובותיה באופן רחב יותר, או לשלם חלק מהחוב. חובה של ענקית הטכנולוגיה עומד כעת על כ-46 מיליארד דולר.

חלופה נוספת שעומדת על הפרק היא לרכוש את יתרת הבעלות על VMware. המניה של ענקית הווירטואליזציה זינקה בשנה וחצי האחרונה ושברה שיא כשהגיעה לשווי של 150 דולר.

עוד דווח כי החברה שוקלת אפשרות להנפיק את מיזם הענן פיבוטל (Pivotal). אנשי דל נפגשו אשתקד עם בנקאים כדי לדון באפשרות זו. אז הוערך שווי החברה הבת ב-5-7 מיליארד דולר. פיבוטל הייתה בעבר מיזם משותף של EMC ,VMware וג'נרל אלקטריק (GE), וכעת היא בבעלות דל.

דל סירבה להגיב לדיווח ומ-VMware לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים