סיילוס גייסה כחמישה מיליון דולר להגנה על רכבות ממתקפות סייבר

החברה, שהוקמה על ידי יוצאי חיל המודיעין, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחברות הרכבות להגן על המערכות התפעוליות שלהן ● בין המשקיעים בה: זוהר זיסאפל

עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ הישראלי סיילוס, שמפתח פתרונות הגנת סייבר לרכבות, הודיע היום (ה') על גיוס ראשון (Seed) של 4.7 מיליון דולר מהיזם והמשקיע זוהר זיסאפל ומקרנות הון-הסיכון מאגמה, ורטקס ו-SBI Group היפנית.

סיילוס מאפשרת לחברות הרכבת להגן על הרשת התפעולית שלהן מפני מתקפות זדוניות. היא הוקמה בשנה שעברה על ידי קצינים יוצאי היחידות הטכנולוגית של חיל המודיעין, בועז צפריר, נשיא סיילוס ולשעבר מנכ"ל רכבת ישראל, וזיסאפל עצמו – יזם מנוסה, שבין היתר היה שותף בהקמתם של כמה סטארט-אפים בתחומי הסייבר והרכב. הצוות הניהולי של החברה כולל שלושה מיוצאי חיל המודיעין של צה"ל: עמיר לוינטל – המנכ"ל, שניהל בעבר את ענף המו"פ בתחום הסייבר ביחידה טכנולוגית של החיל, מיקי שיפמן – סמנכ"ל מו"פ, חוקר סייבר מנוסה מהיחידה, וגל שמואלי – מנהל טכנולוגיות ראשי, שכיהן כמנהל הטכנולוגיות הראשי של מחלקת הסייבר ביחידה.

זוהר זיסאפל, מהמשקיעים בסיילוס. צילום: ניב קנטור

זוהר זיסאפל, מהמשקיעים בסיילוס. צילום: ניב קנטור

תעשיית הרכבות מתפתחת ללא הרף ומשלבת טכנולוגיות לשליטה אוטומטית, לשיפור הבטיחות ולרווחת הנוסע, אך בה בעת חושפת את התשתיות הקריטיות לסוגים חדשים של מתקפות סייבר, שעלולות לפגוע בבטיחות הנוסעים, לשבש את זמינות השירות ולגרום לנזק כלכלי גדול. בסיילוס אומרים שהמערכות ופרוטוקולי התקשורת המוטמעים ברכבות לא תוכננו מתוך חשיבה על איום הסייבר ועם מאות מיליוני נוסעים ברכבות מדי יום, הצורך ברשת מוגנת חשוב אף יותר.

לוינטל אמר כי "הגישה המקובלת להגנת סייבר של ארגונים אינה מתאימה לארכיטקטורה של רשת הרכבות. החברה שלנו מורכבת ממומחי סייבר, שביחד עם מומחים מתעשיית הרכבות התאימו את הפתרון לדרישות הייחודיות של התעשייה. הפתרון שלנו מאפשר לחברת הרכבת לאתר מתקפות סייבר ברשת התפעולית, כולל מערכות האיתות והרכבות הנוסעות, בכדי לחסום את התוקפים לפני שיגרמו נזק למערכות. תעשיית הרכבים כבר מודעת לצורך הקריטי בהגנת סייבר – זה הזמן שגם תעשיית הרכבות תפעל בנושא".

לדברי זיסאפל, "מתקפות סייבר על רכבות כבר אינן מדע בדיוני. רכבות, נוסעים ותשתיות רכבת הם מטרות איכותיות עבור האקרים. סיילוס מתמקדת בהגנה על מערכות הרכבת, תוך שהיא מאפשרת ללקוחות לאמץ טכנולוגיות חדשות להפחתת הסיכון לציבור".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפי רון

    עוד אחד מהטרנדים שמתחיל בקול תרועה ויגמר בקול ענות חלושה. ליבי על המשקיעים התמימים.

אירועים קרובים