בוא אלינו לים: נפתח מרכז חדשנות לעולם הספנות

המרכז של theDock, שממוקם ליד נמל חיפה, הוציא קול קורא ראשון, לקראת הקמת אקסלרטור לפיתוח טכנולוגיות בתחום

חלום הסטארט-אפיסט. צילום אילוסטרציה: מקסים, BigStock

מרכז חדשנות שהוקם באחרונה עוסק בעולם לא שגרתי כל כך וסוער: עולם הספנות. theDock הקימה בחיפה את המרכז, שמטרתו לאתר, לקדם ולמסחר טכנולוגיות בתחומים כמו בלוקצ'יין – לתמיכה בשרשרת הערך של ההובלה הימית, פיתוח האנייה האוטונומית העתידית, ניטור ומעקב סביבתי כמו הורדת פליטות, ופיתוח הגנות בפני איומי סייבר.

המרכז החדש מפגיש גופי ספנות ונמלים בינלאומיים, יזמים יצירתיים ומשקיעים, על מנת ליצור סביבה שמאפשרת פיתוח מיזמים טכנולוגיים בתחילת דרכם, שיכולים לשמש את הימאים. השותפים העסקיים של theDock מקבלים חשיפה לטכנולוגיות חדשות ויצירתיות, הסטארט-אפים נהנים מהאצת המוכנות שלהם לשוק וחברות בוגרות יותר יכולות להסב טכנולוגיות מוכחות ליישומים בתחום הספנות.

theDock הוקמה על ידי חנן כרמלי וניר גרצמן, בעלי ניסיון בעולמות ההיי-טק, מתוך הבנה שתחום טכנולוגיות הספנות בישראל לוקה בחסר. הם שמו לעצמם למטרה להביא את החדשנות הישראלית הפורחת לסקטור הספנות והנמלים.

לדברי כרמלי, "בכוונתנו לתרום למיצוב ישראל כאומת הסטארט-אפים גם בתחום זה. הרכיב המשמעותי ביותר להצלחת חברות צעירות הוא הקשר עם השוק בכלל ועם חברות גלובליות מובילות בתחום בפרט. theDock משקיעה רבות בהנגשה של ידע שוק באמצעות שותפויות עם ענקי ספנות, מספנה, יצרני מכלולי אנייה, נמלים וחברות לוגיסטיקה. הקמנו סביבה שלמה בה הסטארט-אפ מקבל תמיכה בכל הממדים על מנת להגיע לשוק שעובר מהפכה דיגיטלית – הספנות והנמלים".

בימים אלה יצא מרכז החדשנות בקול קורא ראשון לסטארט-אפים להגיש את מועמדותם להצטרפות לאקסלרטור שהוא מקיים. לאחר כחודשיים של סינון מועמדים ייפתח בתחילת אפריל המאיץ, שקבע את מעונו ממש ליד השער של נמל חיפה.

האקסלרטור, שיימשך ארבעה חודשים, מציע לסטארט-אפים המשתתפים מימון (השקעה ראשונית של עד 100 אלף דולר), עזרה בהגשת בקשות לתכניות של רשות החדשנות, מתחם עבודה וליווי צמוד של היזמים, על ידי מומחים לתחום היזמות ונציגים של חברות בינלאומיות מעולם הספנות והנמלים, דוגמת מארסק.

לפרטים נוספים ולהגשת מועמדות ניתן ללחוץ כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים