"הוספת רבדי עומק ל-VR, רחפנים ורובוטים תעשה אותם חכמים יותר"

"בן אדם רואה את העולם בתלת ממד ולא בדו ממד, ויש לאפשר להכניס את העומק והמרחק לנתונים שהמצלמה קולטת", אמר שגיא בן משה, מנהל קבוצת Intel-RealSense – שהשיקה השבוע שני דגמים חדשים

שגיא בן משה, מנהל קבוצת RealSense באינטל. צילום: יח"צ

שגיא בן משה, מנהל קבוצת Intel-RealSense, הצטרף לאינטל לפני חמש שנים בעקבות רכישה של חברה בשם Invision. כיום הוא משמש כסגן נשיא המנהל בחברה, כאמור, את קבוצת RealSense – פיתוח למצלמות עומק שאינטל משקיעה בו כבר מעל לחמש שנים. הקבוצה כוללת מאות אנשים, בשני מרכזים – מרכז הפיתוח הראשי בישראל ומרכז שיווק ומכירות בארצות הברית.

מה זה בעצם RealSense?
"בן אדם רואה את העולם בתלת ממד ולא בדו ממד, ו-RealSense נועד לאפשר את אותו הממד בדיוק – להכניס את העומק והמרחק לנתונים שהמצלמה קולטת.

המצלמות קולטות כיום את התמונות בדו ממד, והקלט קשה מאוד לפענוח. לדוגמה, ביישומים כמו רובוטיקה, אם רוצים שהרובוט לא יהיה סטטי, אלא דינמי, הוא לא יכול לזוז בעולם של שני ממדים. כדי להיות מסוגל לזוז, הוא חייב לקבל את ממד העומק. המחשב של ימינו לא מסוגל לעשות גם משימות מאוד פשוטות, הוא מאוד סטטי, ותוספת נתוני העומק היא קפיצת מדרגה.

דוגמה נוספת היא בעולם הסמארטפונים: כדי שהם יזהו מי אתה באמת, הם זקוקים לממד העומק, כי בשני ממדים אפשר להראות להם רק תמונה. כדי לעשות את הקפיצה הבאה, אנחנו מנסים לאפשר מצב, שבו המכונות יבינו את המעבר מהעולם הדו ממדי לזה התלת ממדי. כאנשים, אנחנו פותרים בעיות קשות, שהמחשב לא מצליח לפתור – ואת זאת אנחנו מנסים 'לתקן', ולאפשר גם פעולות לא נראות.
הטכנולוגיה שלנו מאפשרת שש דרגות של 'חופש' – קדימה-אחורה, למעלה-למטה וימינה-שמאלה. כשהמחשב יקבל את אותם הנתונים כמו שעין האדם קולטת – הדבר יאפשר לפתור את הבעיות הקשות של תפיסת המרחב".

איפה ה-RealSense כבר מוטמע?
"המצלמות שלנו כבר קיימות במיליוני מוצרים משווקים, ומטבע הדברים, אני לא יכול לומר באילו מוצרים או מותגים. באופן כללי, מדובר במכשירי PC, ב-Amazon echo look, שמאפשר שיפור של מסחר אלקטרוני, ברחפנים שעוקבים אחר האובייקט המצולם וברובוטים, וניתן להשתמש בהן הן בתוך מבנים והן תחת כיפת השמים ובכל תנאי התאורה".

אתה אומר שכל היכולות האלה מתחברות לתפיסת הדטה של אינטל. למה הכוונה?
"בעזרת כוח המחשוב שאנחנו מספקים מתאפשר ניתוח ועיבוד של הדטה. הכל מתחבר לשרשרת אחת: אם לא מכניסים את הקלט הכי טוב שקיים, בצורה שבה רואים את העולם – גם הפלט לא יהיה טוב. בקבוצה שלנו, אנחנו מפתחים את התפיסה הכוללת של איך נראה העולם האמיתי, ופועלים על מנת להפוך את כל הנתונים האלה ליתרון עבור פתרונות שונים.

אנחנו מציעים ללקוח שכבה אופקית, שהיא הדבר המאפשר, כדי שיוכל למנף ולבנות כמה שיותר פתרונות בהתאם לצרכיו, ובמקרי הצורך גם שכבות נוספות, לפתרונות מסובכים יותר, שמשלבים אבטחה וכדומה. שחררנו SDK חוצה פלטפורמות, כולל בקוד פתוח, על מנת שללקוחות יהיה כמה שיותר פשוט לפתח פתרון.

אם לפשט את העניין: במידה שניתן למחשב את אותו קלט של העולם שאנחנו חיים בו ושאנחנו, בני האדם, קולטים, ויהיה לאותו קלט כוח מחשוב מתאים לניתוח המידע – גם הפלט יתאים לצרכים שלנו ולפתרונות שונים. למשל, מניווט ועד דברים מורכבים, כמו להבין מרחב וחלל ולפתור משימות קשות".

השבוע הוצאתם את הדור החדש של מצלמות ה-RealSense, שפותחו במרכז הפיתוח שלכם בחיפה. מה הוא מאפשר?
"מדובר במצלמות ה-D415 וה-D435, שמאפשרות ניתוח עומק אופטי לרובוטים, לרחפנים, למחשבים ועוד. המארז הקומפקטי והמוכן לשימוש מאפשר גם להטמיע אותן באופן מידי במוצרים המיוצרים בנפחים גדולים. ככל שמתרבים היישומים לראיית מחשוב, שעושים שימוש במציאות וירטואלית ורבודה (VR/AR), רובוטיקה, רחפנים ועוד, הוספת רבדי עומק לקבלת משוב בזמן אמת תהפוך אותם לחכמים יותר באופן משמעותי ותאפשר חוויות חדשות".

Tally, המבוסס על RealSense.

אתה יכול לתת דוגמאות לשימושים במצלמות?
"כן. בתחום הרובוטיקה, מדובר ברובוטים קמעוניים, כדוגמת Tally של Simbe, שמצוידים בראייה ממוחשבת, שמאפשרת להם לנווט את דרכם במעברי הסופרמרקטים, ולבצע ביקורות וניתוח של תצוגת המוצרים על המדפים באופן עצמאי. הם יאפשרו למנהלי החנויות להפיק תובנות מהירות יותר לגבי מצב המלאי, תוך התמקדות בלקוחות ובתפעול הכולל.

במדפים חכמים – הענקת יכולת זיהוי תמונה למדפים בחנות תאפשר לקמעונים לקבל תובנות בזמן אמת על ביצועי המוצרים היישר מהמדף. בדרך זו, נציגי מכירות ועובדי החנות יוכלו לצמצם חוסרים על המדף ובכך לתרום לשיפור ההכנסות וחוויית הלקוחות.

שימוש נוסף הוא שילוט דיגיטלי בחנויות, שעושה שימוש בזיהוי פנים. הוא יאפשר לקמעונים לספק יותר תוכן ממוקד בזמן אמת, על מנת להשפיע על החלטות הקנייה של הלקוחות על סמך מאפיינים כגון מגדר, קבוצת גיל ומשך שהייה.

עוד דוגמה היא ה-3D Fitness Tracker של Naked. זהו התקן למעקב אחרי הכושר הגופני של המשתמש, שמשלב מאזניים ומראה חכמים, שסורקים את גוף המשתמש ויוצרים מפה של הרכב הגוף. מידע זה מאפשר להמחיש את השינויים המתרחשים בגוף כתוצאה מפעילות גופנית ולעקוב אחר רמות השומן וההיקפים לצורך קניית בגדים ושמירת משקל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים