גוגל הורידה מודעות למכוני גמילה – בגלל ביקורת על פרסום מטעה

אחרי שהואשמה בבריטניה בפרסום מטעה למכוני גמילה לא מוכרים, שבאמצעותו קטפה הענקית "עמלה" גבוהה במיוחד, החליטה החברה להוריד את כל הפרסומים הדומים בעולם ולעשות חושבים

מודעות למכוני גמילה? לא בגוגל. צילום: דניזן, BigStock

העולם מכור לשלל חומרים – סמים, אלכוהול, תרופות ועוד – וכשיש התמכרות, מן הסתם יש גם ביקוש לגמילה. כשמכורים מיואשים או בני משפחתם פונים לענקית גוגל (Google) בכדי לחפש דרכה עזרה – האם הם זוכים בה באמת או שיש מי שמנצל את מצוקתם? גוגל חטפה ביקורת על הדרך שבה היא נוהגת במקרה הזה והחליטה בסוף השבוע להסיר באופן גורף מודעות למכוני גמילה – כך דווח ב-The Verge.

אם להיות יותר ספציפיים – בשנה שעברה בחן דו"ח מיוחד חברות שהשתמשו במנוע החיפוש בכדי לנצל אותו על מנת להטעות מכורים שמחפשים עזרה. מדובר במכוני גמילה לא מוכרים, שלא היו אמורים להיות מובלטים במנוע החיפוש, אבל כאלה שגוגל קידמה תמורת כסף גדול. בעקבות הממצאים וחשיפתם הסירה ענקית הטכנולוגיה מודעות למספר מונחי חיפוש הקשורים לגמילה.

מגוגל נמסר כי "התמכרות לחומרים שונים היא משבר הולך וגדל ועל אף שעזרנו לספקיות שירותי בריאות להתחבר לאנשים הזקוקים לעזרה, לצערנו, יש עלייה בשיטות מטעות של שחקנים שמנצלים את הנזקקים".

כמעט 1,000 שקלים לקליק?

על פי הסאנדיי טיימס (Sunday Times), גוגל הרוויחה מחברות כאלה בבריטניה בלבד "עמלה" בגובה לא ממש נתפש. לטענת העיתון, ענקית החיפוש קיבלה סכום של עד 200 ליש"ט (כ-935 שקלים) בכל פעם שמישהו ניגש לאתרים שלהם (של מכוני הגמילה הללו – ג"פ) בלחיצה אחת על הקישור המפורסם בחלק העליון של דף החיפוש של גוגל.

גוגל הסירה בעקבות הדו"ח את כל הפרסומים בבריטניה ומסרה כי עליה להתייעץ עם מומחים. כעת החליטה הענקית להאריך את השהיית הפרסומים בתחום ואף לשים קץ לפרסומים דומים בכל העולם.

החברה מסרה כי "מדובר בסוגיה מורכבת עם דרגות שונות של רגולציה במדינות שונות, ולכן החלטנו להשהות מודעות בכל הקטגוריה של מרכזי הטיפול בהתמכרות באופן גלובלי, תוך התייעצות עם מומחים כדי למצוא דרך טובה יותר לחבר אנשים עם הטיפול שהם זקוקים לו".

תהליך הורדת הפרסומים מכל העולם ובכל השפות הוא מתמשך והמודעות לא יופסקו בבת אחת. הן יחזרו כשגוגל תשכיל לגלות דרכים לספק אותן כשירות ללא הסיכון של הפעלת הטעיה וניצול, וכשהן ישרתו בעיקר את המשתמשים, ולא יהוו עוד דרך לעשות כסף על חשבון חלשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים