ישראל תתחרה ב-"אולימפיאדה של הגיימינג" בדרום קוריאה

משלחת של 20 גיימרים תיסע לתחרות, שתתקיים בחודש הבא, בתקווה להראות שג'ודו והתעמלות הם לא ענפי הספורט היחידים שישראל טובה בהם

נבחרת טים, שזכתה באליפות ישראל בספורט אלקטרוני במשחק League of Legends ותהווה חלק מהנבחרת הישראלית ל-"אולימפיאדה של הגיימינג" בדרום קוריאה. צילום: 4DV

הספורט הישראלי זוכה להישגים באולימפיאדה ובאליפויות עולם. בקרוב תנסה נבחרת ישראלית להתבלט באירוע ספורטיבי נוסף, של ענף קצת אחר – גיימינג. משלחת מטעם העמותה לגיימינג תחרותי בישראל תשתתף בחודש הבא ב-"אולימפיאדה של הגיימינג" – אליפות העולם בספורט אלקטרוני, התשיעית במספר. האירוע יתקיים בבוסאן, העיר השנייה בגודלה בדרום קוריאה.

בתחרות ישתתפו 20 גיימרים ישראליים, שהעפילו מאליפות ישראל בספורט אלקטרוני, שהתקיימה באוגוסט האחרון. הם יתחרו בשלושה מהמשחקים התחרותיים הפופולריים ביותר – League of Legends, Counter Strike ו-Tekken.

מול השחקנים מהארץ יתחרו עמיתיהם מ-50 מדינות, שהגיימינג מוכר כענף ספורט ב-27 מהן, כולל במדינה המארחת, דרום קוריאה. ישראל עדיין אינה נמנית על המדינות שמתקצבות את הספורט האלקטרוני ומכירות בו כענף ספורט.

האם ישראל צריכה להכיר בגיימינג כענף ספורט לכל דבר?

אליפות העולם בספורט אלקטרוני נחשבת בארגון ה-IeSF, פדרציית הספורט האלקטרוני העולמית, כיחידה שהקבוצות המשתתפות בה הן נבחרות לאומיות. לכן, בשונה מתחרויות גיימינג עולמיות אחרות, כמו זו שמתקיימת בסין ומעניקה פרסים בשווי של מיליוני דולרים, הנבחרת הישראלית לא תתחרה על פרס כספי גבוה.

העמותה הישראלית חברה ב-IeSF מ-2010 ובכל שנה מאז שולחת נבחרת לאליפות העולם. בשנה שעברה סיימה הנבחרת הישראלית במקום החמישי בגמר, והשנה מקווים חברי המשלחת להעפיל לשלבים גבוהים יותר, ואולי אף לקטוף את המקום הראשון.

יצוין כי הנבחרת כחול לבן היא פרי שיתוף של העמותה עם 4DV, שמפיקה בארץ אירועי גיימינג גדולים, ואת חסותה על המסע שלה פרסה לנובו (Lenovo) ישראל.

עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, ציין כי "הנבחרת השנה טובה מתמיד, ואני משוכנע שלשחקנים הישראליים יש סיכוי רב להגיע למקומות גבוהים בתחרות ולהוכיח שהספורט האלקטרוני ראוי להכרה ישראלית ועולמית. אני פונה למשרד התרבות והספורט ולרשויות הספורט בישראל להצטרף להכרה זו ולאפשר לגיימרים הישראלים המקצועיים לממש את הפוטנציאל שלהם בתוך הבית, במקום לחפש אלטרנטיבות בחו"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים