לכבוד יום כיפור: מארק צוקרברג מבקש סליחה

בפוסט שפרסם, מבקש מנכ"ל ומייסד פייסבוק "את סליחתם של אלה שפגעתי בהם השנה ואשתדל להיות טוב יותר" ● האם אתם סולחים לו?

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

יום הכיפורים, שחל אתמול (ש'), השפיע גם על מארק צוקרברג: המייסד והמנכ"ל היהודי של פייסבוק (Facebook) פרסם עם צאת היום הקדוש פוסט בו ביקש סליחה מכל מי שפגע בו במהלך השנה.

"הלילה מסתיים יום כיפור, היום הקדוש ביותר בשנה עבור היהודים, שבו אנחנו מביטים אל השנה האחרונה ומבקשים סליחה על הטעויות שעשינו", כתב צוקרברג. "אני מבקש את סליחתם של אלה שפגעתי בהם השנה ואשתדל להיות טוב יותר. אני מבקש סליחה גם על דרכים שגרמו לעבודה שלי להפריד בין אנשים במקום לאחד בין כולנו".

הוא סיים במסר כללי: "אני מאחל שכולנו נהיה טובים יותר בשנה הקרובה ושתיחתמו כולכם בספר החיים".

הפוסט של צוקרברג זכה לתגובות ולשיתופים רבים, בהן כמה תגובות מרגשות במיוחד. אחת הגולשות כתבה כי "אני לא יהודייה אבל גם אני אשתדל להיות טובה יותר. כשאני נתקלת בבורות, אני רוצה להיות מבינה יותר במקום להיות מהירה לכעוס". גולשת אחרת ציינה כי בזכות פייסבוק היא מצאה את אחיה לאחר שלא ראתה אותו זמן רב, דרך העמוד של אשתו.

יש לו על מה לבקש סליחה

נראה שלצוקרברג יש על מה לבקש סליחה: ראשית, פייסבוק ממשיכה לשמש כר לתגובות אלימות ולשיימינג בוטה, ולא תמיד התגובה של צוות האתר מהירה או משביעת רצון. שנית, ברשת החברתית הגדולה בעולם ממשיכים להתפרסם פוסטים שתומכים בטרור, וכאלה שבדיעבד נטען על ידי הרשויות שניתן לראות בהם רמזים לביצוע מעשי טרור. זאת, על אף מאמצי הרשויות מול החברה למיגור התופעה. שלישית, פייסבוק חסמה כותבים ישראליים שהביעו עליה ביקורת, בהם דורי בן ישראל, עורך הבלוג המזבלה.

בנוסף, בכתבה שפרסם הגרדיאן (Guardian) הבריטי נחשף בסוף יולי האחרון סיפורם של ניקול ו-ויקטור, זוג נשוי המועסק בחוזה קבלן בקפיטריה של פייסבוק. בני הזוג תיארו את הקושי ההישרדותי היומיומי שלהם, שהעיד ללא כל ספק על כך שאינם זוכים ליחס או לשכר הוגנים.

בני הזוג הם חלק מכ-500 עובדי הקפיטריה של פייסבוק שבחרו להתאחד לאיגוד עובדים המכונה Unite Here Local 19 – קבוצה של עובדי תעשיית הטכנולוגיה שהתאחדו בתקווה להשיג רמת חיים טובה יותר. פייסבוק וקבלן שירותי המזון, Flagship Facility Services, לא התנגדו לכינון האיגוד.

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שצוקרברג מתגאה ביהדותו: לפני כשבועיים הוא פרסם פוסט עם תמונות של משפחתו ונרות שבת, חלה וגביע קידוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים