עמותת מחשבה טובה מציעה לנשים הכשרה מקצועית לקריירה טכנולוגית

קורס App2u של העמותה, מעניק ידע טכנולוגי לצד הכנה לשוק התעסוקה והתנסות מעשית בחברות מובילות בתחום

מפגש הפתיחה של משתתפות קורס App2u. צילום: יח"צ

עמותת מחשבה טובה, העוסקת בקידום אוכלוסיות מוחלשות באמצעות הטכנולוגיה, מפעילה זו השנה השניה את תכנית App2u. הקורס מתקיים לראשונה בירושלים, בשיתוף פעולה עם הרשות העירונית לתעסוקה, מרכז צעירים של עיריית ירושלים, מכללת Svcollege האחראית על התוכן המקצועי, ובזכות תרומתם הנדיבה של קרן ערב וארגון נשות הדסה.

בקורס משתתפות 13 נשים בגילאי 19-40 חלקן דורשות תעסוקה וחלקן עובדות במשרות זמניות או משרה שאינה מותאמת הכשרה. מטרת התכנית לקדם ולהעצים את המשתתפות, על ידי עידודן לרכוש השכלה מקצועית-טכנולוגית, לטובת בניית אופק תעסוקתי משמעותי.

המשתתפות יעברו הכשרה טכנולוגית של ידע מקצועי ברמה גבוהה, כלים ומיומנויות בתחום פיתוח צד לקוח (front end), לצד הכנה להתמודדות בשוק התעסוקה, העצמה אישית והתנסות מעשית בתחום ההכשרה בחברות טכנולוגיה בירושלים. לאורך כל התהליך מלוות הנשים באופן פרטני בתהליך חיפוש עבודה והשתלבות בה בתחום ההכשרה הטכנולוגית.

במחזור הראשון של התכנית, שנערך באזור לוד ורמלה, סיימו 30 נשים. אחת מהן היא תקווה, אישה בשנות ה-40 לחייה, אשר הצליחה בעקבות הקורס לשדרג את משרתה ואת שכרה באותה החברה בה הועסקה לפני הקורס כעובדת ייצור ואחריו כמנהלת פרויקטים.

משתתפת נוספת בעלת תואר ראשון בכלכלה אשר עבדה במהלך 10 השנים האחרונות בעבודות מזדמנות, מצאה בעקבות הקורס עבודה כמפתחת בחברה ביוטכנולוגית. כמו כן, השתלבה כמפתחת SEO בחברת הסטארט-אפ שמפתחת אפליקציה לניהול זמן ותעדוף משימות לנשים ופתרון בעיות ייחודיות לנשים הנמצאות במעגל העבודה.

אורנית בן-ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה

אורנית בן-ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה

לדברי אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה, "נשים מהוות היום כרבע ממגזר ההיי-טק וזאת על אף הגידול בשיעור הנשים המשתתפות בשוק העבודה הכללי. שיעורן המזערי של נשים בענפי הטכנולוגיה מושפע במידה רבה ממסלולי ההשכלה שהן נוטות לבחור".

"מחשבה טובה מאפשרת לנשים המשתתפות בתוכנית, גם אם הן חסרות רקע טכנולוגי, לרכוש ידע טכנולוגי מקצועי הנדרש בתחום ויחד עם זאת את הכלים והמיומנויות הנדרשים להשתלבות טובה ומוצלחת בעולם ההיי-טק".

"הנשים המשתתפות בתכנית הנן נשים בעלות פוטנציאל של השכלה ותעסוקה, שבחרו לעשות שינוי בחייהן, להשתלב בעולם טכנולוגי ולשבור את תקרת הזכוכית. הלימודים מתקיימים בסביבה המאפשרת גם לנשים עובדות ובעלות משפחות לקחת חלק בקורס ולזכות בהזדמנות לעשות שינוי בחייהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים