תערוכת IFA 2017: לשם שינוי – הביטו הפעם אל הלא-צפוי

מעבר למצעד הקבוע של טלפונים, טאבלטים, מחשבים ושעונים שממקדים אליהם את עיקר תשומת הלב, מסביב יש עוד כמה וכמה מכשירים חדשים שאולי כדאי למצמץ לכיוונם פעם אחת נוספת

עם כיוון השעון: Vision 360 של אייסר; miniPlus של סגוויי; ערכת מציאות מעורבת של אסוס; Beoplay E8 של בנג אנד אולפסן. צילום: יח"צ

תערוכת IFA 2017 יוצאת מחר (ו') באופן רשמי לדרך, אבל כמו תמיד, הרבה מאוד חברות כבר מיהרו לצאת הודעות לעיתונות בכדי להציג את מרכולתן החדשה.

מעבר למצעד הקבוע של טלפונים, טאבלטים, מחשבים ושעונים שממקדים אליהם את עיקר תשומת הלב, מסביב יש עוד כמה וכמה מכשירים חדשים שאולי כדאי להפנות אליהם את המבט.

360 ברכב

כך, לדוגמה, אייסר (Acer) הציגה במסגרת ההכרזות הרבות יחסית שלה את Vision 360, מצלמת 360 מעלות שמיועדת לשימוש ברכב.

המצלמה מצוידת בשתי עדשות המבוססות על חיישנים בגודל של 6 מגה-פיקסל עם צמצם f/2.0 יחסית רחב ועם יכולת צילום וידאו באיכות של 4K.

אבל הנקודה העיקרית של המצלמה הזו, מעבר לכך שהיא יכולה לצלם את סביבות הרכב באופן רציף, היא שבמידה והיא תזהה התנגשות, מיד תשמור את מיקום ה-GPS של התאונה ותעלה אותו לשמירה בענן עם כמה תמונות מזהות.

איך היא תעשה את זה? עם מעבד Snapdragon 625 במהירות 2 ג'יגה-הרץ, עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה ניתן להרחבה, והכי חשוב: אפשרות לשילוב סים שתומך ב-4G VoLTE. יש גם תמיכה ב-Wi-Fi 802.11ac ובבלוטות' 4.1, דרך אגב. המחיר טרם נקבע.

ישר לאוזן היוקרתית

בנג אנד אולפסן (Bang & Olufsen), יצרנית התקני האודיו היוקרתית, הציגה בתערוכה את Beoplay E8 אוזניות אלחוטיות זעירות שנכנסות כל אחת בפני עצמה לתוך האוזן המתאימה לה, ובלי כל כבל או חיבור פיזי אחר ביניהן.

העיצוב של האוזניות יחסית יוצא דופן והן בנויות כך שהן אמורות להיכנס לאוזן בקלות ולא ליפול משם. הממשק שהן מכילות, גם אם הוא בקושי ניתן להבחנה, מאפשר להשמיע שירים ולדלג ביניהם, לקבל שיחות ואפילו לאפשר לתת פקודות קוליות לטלפון אליו הן מקושרות באמצעות בלוטות' 4.2.

למרות זעירותן, האוזניות מסוגלות לספק עד ארבע שעות עבודה. אבל, הן מגיעות עם מארז קטנטן יחסית שיכול להיכנס בקלות לכיס והוא יכול לספק להן עוד שמונה שעות, ארבע בכל טעינה מהירה. לפי החברה האוזניות מונעות רעשי רקע מיותרים כדי לספק איכות שיחה ושמע גבוהה במיוחד. המחיר בארץ אמור להיות 1,299 שקלים.

מציאות שמתערבבת

אחד התחומים שעומדים לעורר תשומת לב בתקופה הקרובה, הוא ערכות שמבוססות על פלטפורמת Windows Mixed Reality של מיקרוסופט (Microsoft). אחרי שהצגנו בפניכם את ה-Visor של דל (Dell), מגיע גם תורה של אסוס (Asus) להציג את הפתרון שלה שאין לו עדיין שם סופי, וגם לא מועד יציאה למרות שהמחיר באירופה כבר ידוע: 449 יורו.

כמו ה-Visor גם הפתרון של אסוס נראה כמו מצחייה, אבל העיצוב מקדימה המבוסס על משולשים בזוויות שונות, בהחלט מעניין ויצירתי.

התצוגה עצמה היא בגודל של 2.89 אינץ' לכל עין, אבל הרזולוציה היא, ביחד, 2,880×1,440 פיקסלים או 1,440×1,440 פיקסלים לכל עדשה בבהירות של 100 ניטים.

גם ערכה זו מציעה שתי מצלמות שמבצעות מעקב מבפנים החוצה, מבלי צורך לנוכחות חיצונית בולטת, והחיישנים המשולבים הם מה שאפשר למצוא בכל מכשיר נייד. הכבל הוא באורך של ארבעה מטרים, והמארח צריך להכיל מחבר HDMI 2.0 וכן USB 3.0. המשקל של הערכה או פחות מ-400 גרם.

מיני, אבל עם פלוס בקצה

סגווי (Segway) ידועה היטב בזכות כלי התחבורה האישיים הקטנים שלה, שיש כאלה שאומרים שצריכים להיות סוג של להטוטנים בכדי להשתמש בהם.

כך או כך היא מציגה בתערוכה שני מכשירים/כלי רכב בסדרת ה-mini שלה, כשאחד מהם, ה-miniPlus, מוגדר על ידי החברה כיוקרתי ביותר בקו המוצרים הזה, והוא מציע טווח נסיעה של 35 ק"מ עם מהירות מירבית של 20 קמ"ש שבה לא תוכלו להשתמש בארץ, כי המהירות המרבית המותרת היא 13 קמ"ש – מישהו בכלל בודק?

ה-miniPlus יכול "לנסוע לבד" אחרי בעליו באמצעות שימוש בשלט רחוק, אבל זה רק הבונוס הלא כל כך ברור שלו. העיקר הוא צמיגים פנאומטיים בקוטר 11 אינץ' כדי לשפר את היציבות בדרכים משובשות והתנועה על משטחים רטובים – תקראו לזה אחיזת מדרכה; תא אחסון לנשיאת ציוד אישי;  פנסי LED בצבעים משתנים להגברת הבטיחות בחושך; וגם קישורית בלוטות' לחיבור לאפליקציה ייעודית.

המחיר טרם פורסם כמו גם הזמינות שלו בארץ, אם כי מדובר פחות או יותר על סוף השנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים